obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Alle vragen m.b.t. de instellingen van de Hardware kun je hier stellen.
 Onderwerp afdrukken
Fritzbox 7490 instellen telefonie
ronald66
Hallo allemaal,

Ik heb een vraag. Ben net klant geworden van Caiway maar die willen mij niet verder helpen.

Ik heb glasvezel, drie in één pakket.

Ik heb een Fritzbox 7490 router die ik op de glasvezelmodem heb aangesloten. Ik heb specifiek de (telefoon) functies nodig van de Fritzbox.
Nu willen ze mij niet de relevante configuratiegegevens geven voor de Fritzbox aangezien ik die gekocht had via Cbizz. Die willen me
niet helpen omdat ik geen klant meer ben.

Ik wordt dus heen en weer gestuurd tussen Cbizz (oude provider) en Caiway.

Als iemand me kan helpen hoe ik kan telefoneren via de Fritzbox hoor ik het graag.

Groeten,
Ronald
 
Jaco Hage
Maar wat zou een Fritzbox toevoegen?
Je hebt een analoog poort op het Caiway modem waar je direct een decr op kunt sluiten.
Idem was dit ook via de Cbizz Draytec.

Wat wil je met de Fritzbox doen, naast dat waarschijnlijk functioneert als router, met de telefonie optie?
Bij Caiway heb je slechts 1 vaste analoge lijn verbinding.
 
Burnin
Kan je de telefonie van caiway gewoon via de meegeleverde y kabel aansluiten op de fritZ
En daar het dect van gebruiken
 
ronald66
Hoi,

Er zijn nogal wat dingen die de Fritzbox heeft die ik noodzakelijkerwijs nodig heb.

- Ik moet zakelijk verschillende meldteksten gebruiken die wisselen per dagdeel. Fritzbox kan het allemaal.
- Alle in en uitgaande gesprekken moet ik registreren
- Ik moet hele groepen telefoonnummers kunnen uitsluiten
- De Fritzbox stuurt berichten van oproepen naar mijn mobiel
- Mijn mobiel wordt automatisch aan de Fritzbox gekoppeld bij thuiskomst zodat ik over de Caiway lijn kan bellen.
- Ik gebruik meerdere dect telefoons zonder basisstation.
- ik gebruik de Fritzbox als printserver en Nas.

Het heeft gewerkt bij elke provider nog nog toe. Zo ook bij Cbizz waar ik een jaar terug nog klant was. Ik sta daar schijnbaar nog steeds als klant geregistreerd aangezien Caiway mij in het systeem heeft staan als Cbizz klant. Hiervoor bij Fiber gezeten, met dezelfde glasvezel modem, en een Fritzbox 7460 en ook dat werkte.

Ik heb in dit postcodegebied (Almelo) helaas geen keuze en zit aan Caiway en dochters vast. Voorheen toen Ziggo hier nog zat had ik diverse telefoonlijnen dus het is hier improviseren geblazen nu.
 
Jaco Hage
Aha, oke. deels komen we nu iets verder.

wat gebruiker Burnin zegt is denk ik ook de beste remedie.
De Y-kabel zal denk je verbinding tot stand kunnen brengen.

Wat moet je doen? In de Fritz!box moet pin 3 en 6 gebruikt worden en in het modem van Caiway pin 4 en 5. De Y kabel kan hiervoor gebruikt worden.
 
ronald66
Hoi,

Die Y-kabel heb je nodig als je ISDN/ADSL hebt. Zo'n verloopje naar andere pinverbindingen heb ik ook wel liggen.

Ik heb een Genesis glasvezelmodem waar ook twee standaard telefoon aansluitingen opzitten (RJ11).

Ik heb gewoon een instelling fout ingesteld op de Fritzbox. Gisteren stond in de software een binnenkomende lijn nog op groen. En nu is die indicatie uit nadat ik wat heb zitten klooien in de software.

Zowel bellen als gebeld worden geen een in gesprek toon.

Ik moet dus simpelweg de instellingen weer terug zien te vinden. Normaal heeft elke provider van alle gangbare routers de instellingen paraat maar omdat ik de router niet bij hun heb gekocht ondersteunen ze dat niet. Cbizz wel maar daar ben ik officieel geen klant meer dus ook geen hulp.

Erg frustrerend.
Gewijzigd door ronald66 op 01 maart 2018, 11:34
 
ronald66
Ik ben al weer iets verder. Ik kan nu gebeld worden maar als ik uit wil bellen krijg ik een in gesprek toon.
 
Burnin

Quote

ronald66 schreef:

Hoi,

Die Y-kabel heb je nodig als je ISDN/ADSL hebt. Zo'n verloopje naar andere pinverbindingen heb ik ook wel liggen.

Dit is de makkelijkste manier om de juiste pin verbindingen te krijgen tussen de aansluiting op de Genesis modem en FritZ

Ik heb een Genesis glasvezelmodem waar ook twee standaard telefoon aansluitingen opzitten (RJ11).

Die moet je ook gebruiken via de (zwarte adapter 058) die weer aan de Y kabel

Ik heb gewoon een instelling fout ingesteld op de Fritzbox. Gisteren stond in de software een binnenkomende lijn nog op groen. En nu is die indicatie uit nadat ik wat heb zitten klooien in de software.

Zowel bellen als gebeld worden geen een in gesprek toon.

Dan zal er geen verbinding zijn

Ik moet dus simpelweg de instellingen weer terug zien te vinden. Normaal heeft elke provider van alle gangbare routers de instellingen paraat maar omdat ik de router niet bij hun heb gekocht ondersteunen ze dat niet. Cbizz wel maar daar ben ik officieel geen klant meer dus ook geen hulp.

Je maakt een nieuw telefoon nummer aan in de fritz en kiest fixed-line dan moet het goed komen , verder kunnen alle toegevoegde toestellen (dect, line , app ) allemaal anders ingesteld worden op hoe ze moeten handelen met de inkomende gesprekken en ook uitgaande nummer is in te stellen

Erg frustrerend.


rustig blijven is de beste remedie Thumbs Up
 
ronald66
Ik ga het even opnieuw proberen.

Ik kon in ieder geval al weer gebeld worden alleen uit-bellen gaf nog een in gesprek toon.

Ik heb in het overzicht in ieder geval weer een groen rondje staan bij het telefoonnummer.

Ik laat het nog even weten.

Groeten,
 
ronald66
Ik heb een oplossing gevonden zodat ik nu ook uit kan bellen! Probleem was dus dat bij uit bellen er een "in gesprek" toon volgde.

Ik moet voor het telefoonnummer wat ik wil bellen *111# zetten. Ik heb dat in de telefoon zelf gedaan aangezien je bij de Gigaset een voorkiesnummer kunt programmeren.

Waarom dat zo is blijft voor mij een raadsel. Het is de eerste keer dat ik dit meemaak bij de fritzbox.

Als iemand daar het antwoord op weet hoor ik het graag.

Verder dank aan allen!

Groeten,
Ronald
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Fritzbox 7490 instellen telefonie', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
password instellen Algemeen : 2 11 feb 2023
Eigen (Fritzbox) modem instellingen Hardware instellingen : 4 28 jan 2022
Fritzbox 7590 installeren Hardware instellingen : 3 07 okt 2021
Genexis 7840 en FritzBox 7930 Hardware instellingen : 4 27 jul 2021
Fritzbox SIP registratie Eigen telefoon netwerk : 9 03 okt 2020
Advertentie