obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Welke TV's met ingebouwde Tuners zijn er? Welke werken met het digitale signaal van CaiWay/Delta? Hoe is de beeldkwaliteit?
 Onderwerp afdrukken
samsung syncmaster p2270hd vindt geen kanalen
GlazigOpInterWeb
Na de overstap op Caiway glasvezel heb ik de coaxkabel maar eens opgezocht. Is oude aansluiting en heeft nog nooit gewerkt (...)
Vandaag maar eens COAX kabel gekocht en op mijn tv (de de Caiway tv aansluiting) aangesloten. TV werkte tot heden via digitenne prima.
De handleiding van Caiway gevolgd, de voor Doorn aangegeven frequentie's id's etc ingegeven. en.. zowaar de ontvanger vind geen enkel digitaal kanaal.

Doe ik automatisch zoeken dan vind de tv zo'n 70+ kanalen maar allemaal van hele slechte kwaliteit.. schokkend, slecht geluid.. en ik mis de basis NPO, SBS,. RTL.. wel allerlei provincies uit heel nederland met meer of minder kwaliteit.
bij die 70+ ook radio zenders trouwens.

Deze samsung TV heeft ingebouwde digitale ontvanger (dvb-c).

Wat is er aan de hand ? Waarom vind de ontvanger niets met de plaatselijke frequenties maar wel op andere ?

Ik twijfel zelf over het kastje van de huisaansluiting die jaren onder de grond heeft gelegen.. nog 1 met radio en tv stekker aansluiting.. Opbouw model en als ik deze van binnen bekijk zit er wat passieve electronica (weerstandjes, condensatoren, spoeltje) in die het kabelsignaal verdeelt naar de tv en radio aansluiting. De radio aansluiting gebruik ik natuurlijk niet. De TV wil ik nu wel eens in gebruik nemen.. kan ik af van Digitenne..

Kan ik de huisaansluiting zelf vervangen door een ander of vergt de coax van Caiway iets speciaals en zou het gewoon moeten werken ?
 
Jaco Hage
als je nog een ''blikken'' aansluiting hebt dat verwacht ik dat het interne printplaatje is vergaan. Zeker aansluitingen met een weerstand erin zijn zeer slecht.

Je kunt het beste een Hirschmann EDC1000 aansluitdoos aansluiten. Deze heeft ook een RTV ( radio / TV ) aansluiting.

Als dat niet werkt dan kan er iets miszijn met de coaxkabel.

Zorg wel dat de binnenkern goed in de aansluiting zit, en de buitenmantel ook goed de buitenzijde van de coaxmodule raakt. Zowel de binnen als buitenmantel mogen elkaar NIET raken.

Check hier de montage film: https://www.youtube.com/watch?v=Tpyir...pyirUGlPvs
 
GlazigOpInterWeb
Nieuwe aansluitdoos gekocht en aangesloten.
Daarbij aansluitkabel een stuk ingekort.
Na doorlopen van de TV setup nu perfect beeld.
Lijkt erop dat uiteinde v.d. kabel en de aansluitdoos de oorzaak waren.
Dank voor de suggestie
 
Jaco Hage

Quote

GlazigOpInterWeb schreef:

Nieuwe aansluitdoos gekocht en aangesloten.
Daarbij aansluitkabel een stuk ingekort.
Na doorlopen van de TV setup nu perfect beeld.
Lijkt erop dat uiteinde v.d. kabel en de aansluitdoos de oorzaak waren.
Dank voor de suggestie


super! Kijk. Weer iemand blij ! Smile
Thanks voor de update.
 
Bordewolf
Bij mij zijn alle kanalen goed op ca een 5-tal na die op een storingsgevoelige frequentie lijken te zitten.

Kortom wellicht stoort er een apparaat in de omgeving... Maar vind maar uit welke.

Gaat hier een COAX-kabel helpen die minder storingsgevoelig is en zo ja welke?
Handtekening
HUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU!
 
Jaco Hage
Meestal zijn dat de hoogfrequent MHz.
Kan komen door sterkte van signaal of kabel of connector.
De Hirschmann LTE coaxkabel is wel wat beter.
Soms kan een versterker ook te veel ruis versterken waardoor het ontstaat.

Maar ik kan niet zien hoe je installatie nu is en of je het direct via de TV tuner of via een losse decoder is.

Meten is weten.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'samsung syncmaster p2270hd vindt geen kanalen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Geen verbinding met camera's Algemeen : 2 21 mrt 2024
Sommige apparaten geen verbinding met wifi Eigen netwerk : 1 31 jan 2024
Geen verbinding meer met FTP server na wijziging IP adres door Delta Instellingen software : 2 04 sep 2023
Geen ontvangst van radio WDR3 en WDR4 Analoge radio of televisie storing : 2 23 jan 2023
Geen beeld bij iptv Storing : 8 12 aug 2022
Advertentie