obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
In het onderdeel Glasvezel algemeen van CaiWay/Delta kun je eigenlijk alles posten. Zoals waar beschikbaar, wat zijn de ervaringen, welke techniek wordt gebruikt, welke abonnementen, welke diensten.
 Onderwerp afdrukken
beschikbaarheid nieuwe wijk in De Lier
Jaco Hage
Goedemorgen Sokje, dat had ik hierboven deels uitgelegd. Caiway biedt 2 TV opties aan.
Daar naast zit de Reggefiber aansluiting die wel meerdere TVs toelaat.
Wanneer bij Caiway meerdere IPTVs kunnen blijft een hoop nu daar EQT in gaat investeren.
Je kunt evt wel voor extra TV decoders blijven bij Caiway en deze afnemen via een 3de partij zoals Knippr. Je zou dan kunnen kiezen voor Internet Only om de kosten voor alleen internet lager te houden.
 
Bordewolf
Het mag duidelijk zijn dat het beleid van Caiway op dit punt aan alle kanten faalt:

Bij nieuwbouwwoningen:
A) Geen COAX meer, terwijl dat nu juist DE escape is wanneer een decoder niet werkt of naar behoren werkt of voor de derde en vierde tv
B ) De entones werken lang niet allemaal even stabiel
C) Maximaal 2 entones per huisaansluiting
D) Multiscreen laat niet heel je abonnement zien en je kan deze niet casten naar de derde of vierde tv. Multiscreen doet feitelijk niet waar het voor bedoelt is: overal kijken
E) Multiscreen is oud en achterhaalt , programma's opnemen via Multiscreen of terugkjken is niet geimplementeerd, laat staan dan je deze dan ook weer kan casten
F) Cast-optie naar Chromecast of AppleTV ontbreekt volledig in Multiscreen.

En dat voor de uitbater van het glasnetwerk!! Solcon, Plinq en Online.nl bieden wel extra decoders.

Verder is het ook een epic fail dat een gemeente moet kiezen om OOK Reggefiber een kans te geven en er bij naast te leggen om zo ook glasvezel te kunnen bieden voor de aanbieders welke daar op beschikbaar zijn.
Die zouden allemaal op het netwerkt van EQT moeten zitten!

PS is er iemand op dit forum die WEL een fatsoenlijke brief heeft gehad van CIF/Cogas Infra en/of EQT over de overname ? We worden niet eens geinformeerd over wat er gaande is en wat dit voor ons als consument betekend!
Gewijzigd door Bordewolf op 01 december 2017, 19:10
Handtekening
HUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU!
 
Jaco Hage

Quote

Bordewolf schreef:

Het mag duidelijk zijn dat het beleid van Caiway op dit punt aan alle kanten faalt:

Bij nieuwbouwwoningen:
A) Geen COAX meer, terwijl dat nu juist DE escape is wanneer een decoder niet werkt of naar behoren werkt of voor de derde en vierde tv
B ) De entones werken lang niet allemaal even stabiel
C) Maximaal 2 entones per huisaansluiting
D) Multiscreen laat niet heel je abonnement zien en je kan deze niet casten naar de derde of vierde tv. Multiscreen doet feitelijk niet waar het voor bedoelt is: overal kijken
E) Multiscreen is oud en achterhaalt , programma's opnemen via Multiscreen of terugkjken is niet geimplementeerd, laat staan dan je deze dan ook weer kan casten
F) Cast-optie naar Chromecast of AppleTV ontbreekt volledig in Multiscreen.

En dat voor de uitbater van het glasnetwerk!! Solcon, Plinq en Online.nl bieden wel extra decoders.

Verder is het ook een epic fail dat een gemeente moet kiezen om OOK Reggefiber een kans te geven en er bij naast te leggen om zo ook glasvezel te kunnen bieden voor de aanbieders welke daar op beschikbaar zijn.
Die zouden allemaal op het netwerkt van EQT moeten zitten!

PS is er iemand op dit forum die WEL een fatsoenlijke brief heeft gehad van CIF/Cogas Infra en/of EQT over de overname ? We worden niet eens geinformeerd over wat er gaande is en wat dit voor ons als consument betekend!


Ieder blog en forum bericht blijf je maar vervullen/vervuilen wat jouw mening is, en misschien zijn anderen het met je eens, of misschien niet. Voorlopig is de response op je dispuut niet in verhouding en verricht het geen uitkomst dan waar men in het blog om vraagt.

Op deze topic wordt gewoon gevraagd wanneer @Hein zijn pakket zou kunnen bestellen. Dat is nu helder. Daaraan werd door gebruiker @Sokje gevraagd hoe/wat de mogelijkheden zijn van extra TV decoders.
Op zo'n blog is te lezen wat er nu beschikbaar is bij Caiway en KPN. Wat de investering EQT kan verwezenlijken in de groei van het aantal decoders, TV pakketten etc etc is slechts 2 weken vers nieuws. Dat je verwacht dat je een schrijven krijgt gaat in 99,9% via het social media / krantennieuws. Zelf was je tenslotte als een van de eerste op de hoogte. Velen boeit dat helemaal niets wie als investeerder erachter zit. Als iets maar werkt zoals men wil/veracht/eist. Het is een relatief onbelangrijk verhaal.De kans dat het ''beter/mogelijkheden vergroot'' is groter als er geld in wordt gepompt. Afijn, 1-en-1 is 2...
Dat er gebruikers tevreden zijn met slechts 2TV's, of enkel internet via Glasvezel is hun eigen keuze. Bij veel Fiber Only ( nieuwbouwgebieden ) zijn zowel Caiway als Reggefiber beschikbaar. En dat je je beter voelt bij Caiway of bij KPN, ja -so-be-it. Het is zeker jammer en teleurstellend dat er een beperkt aantal decoders via Caiway kan, maar KPN is ook niet zaligmakend. Dat er mogelijkheden komen van extra providers nu EQT als investeerder ertussen is gekomen staat volkomen los van alles. Ik ken 100-den grote Bol.com's waar stilzwijgend andere investeerders in zijn betrokken geraakt zonder dat we het persoonlijk horen. Denk je dan echt dat die jou, en een ander, die 1x per jaar een scheerapparaat kopen je gaan mededelen dat er een nieuwe investeerder tussen is gekomen. Kijk maar eens naar Philips TV, Dat is allang geen Philips meer. Mijn mening was na het EQT nieuws dat kansen groter worden, maar als je niet oppast ook kleiner of anders kunnen worden.... Dat maakt ook niet uit of er op de gevel Caiway, KPN of Ziggo hangt. In jouw opinie ben je het ubberhaupt niet eens met de Caiway zijn strategie en ga je veelal af op andermans mening/of wat je leest. Logische reactie. Dat is prima en anderen en ik kunnen zich ook heel goed in inleven in je zienswijze. Maar het zou wel heel fijn zijn dat je alle gebruikers een kans geeft om op hun eigen gestarte topic te kunnen blijven reageren.

Op dit moment versper je te vaak de weg dat mede gebruikers hun mening/vraag/opmerking kunnen plaatsen. Graag even je respect voor de mede en nieuwe gebruikers op dit forum die puur uit zijn op een antwoord en niet op een mening.

Dus even resumeren. (We) willen geen aanvallen maar gewoon een goed discussie forum behouden. Smile
 
Bakstenen
Jaco,
ben jij nu de beheerder van deze site geworden?
 
Jaco Hage
Ik verleen, naast hoofdbeheerder Highway, al langere tijd support en input op dit Caiway gebruikersforum. Al langere tijd staat er onder mijn naam administrator-beheerder.
Afijn, ik doe wel meer. Ik stel zaken aan de kaak naar de desbetreffende partij (Caiway) wat er reilt en zeilt onder de abonnement-gebruikers, wat beter of anders kan en versterk hun met mijn kennis. Ik sta in prima verstandhouding met verschillende providers maar niet altijd kan je wringen waar ik wil. Ik wil alle in-het-veld ervaringen die ik meemaak, lees en ondervindt zo goed als mogelijk overbrengen ter verbetering van hun diensten en begrijp de wensen/eisen van hun klanten. Ik heb er talloze maar kan ze niet forceren. Dat moet je ook niet op willen eisen maar op feiten inzichtelijk kunnen maken.

Tevens wens ik (we) dat gebruikers de gelegenheid krijgen om aan gebruikers hun vraag/stelling/mening openbaar te plaatsen. Het mag nooit en te nimmer een belemmering zijn hier iets op het forum te plaatsen zolang het maar met respect over en weer gaat.
Het is ook dat mede dat andere of huidige forumleden, of nieuwe leden, zich kunnen aansluiten/inspannen om een ander te helpen en kunnen discussiƫren met elkaar of van gedachte kunnen wisselen totdat een oplossing is bereikt. Mensen willen gewoon serieus genomen worden en niet een heen-en-weer antwoord lezen. Duidelijkheid is zo belangrijk.

Op een forum is het niet de bedoeling om een ''zwarte pieten'' discussie er op na te houden. Geen aandacht is ook aandacht. En aandacht geven is aandacht krijgen alleen niet tot vervelend toe dat het hier de mede forumleden gaat irriteren.

Gezien de irritatie van mede forum leden voelen wij het als taak om even in te springen als discussies/meningen uit de handlopen dan waar daadwerkelijk de topic over begon. Nogmaals je mening/zienswijze geven is top maar dichtbij de topicvraag blijven is wel een streven en de realiteit.

Zelf ervaar ik mijn part als beheerder als toegevoegde waarde omdat ik dicht bij Caiway en zijn klanten sta. (dus bij jou en anderen)
Dat is ook andersom naar en van de provider waar ik het wel en niet mee eens ben. Ik kan ook niet zomaar alles zeggen, maar heb wel een uitgesproken mening en heb al menig deel voor elkaar gekregen omdat ik opstond voor klanten van de provider. Dat heeft niets met belang-verstrengeling te maken, waar ik vroeger op gewezen ben, maar heb er belang bij dat gebruikers van het (Caiway) provider netwerk ultiem, goed en eerlijk geholpen worden. Dat verwachtingspatroon heb ik van veel providers maar die mening daarover is niet van toepassing.
Ikzelf zal dus altijd in de bres springen dat providers klanten eerlijk en goed helpen en draag daar op mijn manier mijn steentje aan bij. Dat geldt ook visa-versa. Dat doe ik deels via mijn bedrijf maar zeker durf ik dat ook openbaar op dit forum. En mensen die mij kennen lieg ik daar geen letter om. Mijn toegevoegde waarde op dit forum is dan ook zoals bovenstaande. Op technisch gebied ben ik sterk en wil, kan en zal mensen altijd helpen als dat nodig is. Pure eerlijkheid en loyaliteit omdat ik iedereen het beste gun.

Liever heb ik dat forum gebruikers elkaar helpen en opstaan voor hun recht/mening/irritatie/vraag en elkaar antwoord durven geven maar dat is niet zomaar voor een ieder weggelegd. Vandaar dat ik neutraal anticipeer, reageer en accelereer...

Ben ik een beheerder>? Nee, ik ben eerlijk en een mensen-mens ... En dat ik deel uitmaak van dit forum, of in de context ''beheerder'' is pure passie.... Smile
 
Bakstenen
Het viel mij ineens op,vandaar de vraag,maar soms is het zeker beter als er een techneut tussen de Caiway en klant zit om het helder uit te leggen.
 
Bordewolf
Ik wil hier wel even mijn excuses plaatsen. Ik heb bedoelt aanvullend aan te geven welk mogelijkheden Caiway biedt (en welke dus niet).
Ik heb dit inderdaad op een te "kritische" toon geschreven, maar wel bedoeld als aanvullende informatie op de vraagsteller.

Ik haal er inderdaad zaken bij aan die niet ter zake doen. Ik zal daar beter op letten in vervolg.
Handtekening
HUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU!
 
Jaco Hage

Quote

Bordewolf schreef:

Ik wil hier wel even mijn excuses plaatsen. Ik heb bedoelt aanvullend aan te geven welk mogelijkheden Caiway biedt (en welke dus niet).
Ik heb dit inderdaad op een te "kritische" toon geschreven, maar wel bedoeld als aanvullende informatie op de vraagsteller.

Ik haal er inderdaad zaken bij aan die niet ter zake doen. Ik zal daar beter op letten in vervolg.


Dat wordt zeker gewaardeerd Thumbs Up
 
Hein
De soap met de nieuwbouwwijk in De Lier is nog niet ten einde. Caiway is niet in staat om een verhuizing binnen de gestelde tijd te realiseren. Eerst geeft men externe partners de schuld, maar die geeft aan begin mei al de gereedmelding afgegeven te hebben. Afgelopen dinsdag is de belofte " deze week, dat kan zijn binnen een uur of het einde van de week". Helaas geen active aansluiting. Vrijdagmiddag komt de aap uit de mouw. Er is een probleem. Een speciaal nazorgteam is ermee bezig. Ook op directieniveau heeft het de aandacht. Het spijt ons zeer maar de formule is geduld, geduld , geduld. Een andere bewoner heeft te horen gekregen dat het nog wel 2 weken kan duren.
Caiway, ik voel me gewoon zwaar bedonderd en met een kluitje in het riet gestuurd. Eerst bestaan we niet met de postcodecheck, ook als er al mensen verhuisd zijn. En als we dan een verhuizing door kunnen geven zitten we zonder active aansluiting. Overigens niets ten nadele van de dames en heren van de helpdesk, geen moeite was te veel, echter zonder resultaat.
Wordt vervolgd..........
 
Sokje
Wordt er in die nieuwbouwwijk ook nog coaxkabel aangelegd?
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'beschikbaarheid nieuwe wijk in De Lier', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Nieuwe zenders per januari 2024 Interactieve TV, Pay Per Event : 6 19 jan 2024
nieuwe app of zender Welke zender wil je er nog bij hebben? : 1 26 feb 2023
nieuwe app of zender Welke zender wil je er nog bij hebben? : 1 18 feb 2023
Caiway nieuwe bestelling haast onmogelijk Klacht over CaiWay/Delta : 4 13 sep 2022
Vraag over nieuwe aansluiting CaiWay/Delta Glasvezel modem : 5 13 mei 2021
Advertentie