obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Een ieder mag hier "Nieuws van CaiWay/Delta" posten.
 Onderwerp afdrukken
EQT Infrastructure neemt CIF, Caiway over
Bordewolf
Even het verschil met CIF/Caiway:

http://www.totaaltv.nl/nieuws/vlissingen-krijgt-als-eerste-1gbps-kabelinternet/

Dit terwijl Caiway bij elke nieuwe huisaansluiting niets meer met de kabel doet en mensen verplicht om naar glasvezel over te gaan.
Handtekening
HUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU!
 
Bordewolf
Inmiddels is bekend geworden dat de overname is uitgesteld. De overname is door de ACM al wel goedgekeurd.
Handtekening
HUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU!
 
Sokje
Ik denk dat de ondernemingsraad van Caiway het met sommige dingen niet eens is.
Ik zou het persoonlijk niet erg vinden als de overname wordt afgeblazen. €52,50 per maand voor het goedkoopste alles in 1 pakket vind ik niet echt voordelig bij Delta.
Daarnaast geeft Delta een matig aanbod HD zenders door en zelfs ARD en ZDF zijn daar in SD.
We gaan jaren terug in de tijd met Delta vrees ik.

Dan heb ik nog liever dat Ziggo het net koopt.
 
Bordewolf
Hetgeen je schrijft klopt telkens niet. Kwestie van goed huiswerk doen.
Die 52,50 is inclusief smartcardtax en huur decoders EN multiscreen. Per saldo dus even duur/goedkoop als Caiway.
We zullen niet opeens fors meer betalen, het zal allemaal bij de weg blijven en voor de een een of twee euro duurder en voor de ander juist een of twee euro goedkoper.
Maar van een echte samenvoeging is (voorlopig) nog geen sprake. Dat gaat echt nog wel tot het einde van het jaar duren voor dat echt richting de consument zijn beslag krijgt.

Wat betreft de HD-zenders zullen we onder het Caiway-regime blijven vallen en dus niet ineens terugvallen naar minder HD.
In januari verwacht ik opnieuw een aankondiging van Caiway naar meer HD en het wegvallen van de analoge zenders in de gebieden waar dit contractueel voorheen niet mogelijk was.

Delta zal wellicht door de overname meer HD krijgen omdat men gebruik gaat maken van de signalen en apparatuur van Caiway of zelf zaken kan samenvoegen.

Een grotere onderneming kan ook beter inkopen. Maar evenals de nieuwe providers per januari blijft het speculatie.
Eerst moet de handtekening er onder en dan horen we wel hoe het allemaal zal gaan. Voorlopig zal Caiway gewoon doorgaan met Caiway zijn en zal men dus door moeten gaan met upgraden naar HD en andere zaken optimaliseren.
Handtekening
HUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU!
 
Egeels
We weten nog niet wat de consequenties voor de abonnementskosten en zenderpakket zijn als Caiway/Cif ook onder EQT Infrastructure gaat vallen. Even afwachten tot er een officiële reactie komt. Ik zie Caiway de achterstand op allerlei gebieden (multiscreen TV, IPv6, IMAP) niet snel inlopen als het zelfstandig blijft.
 
Sokje
Van uitstel komt meestal afstel .....
 
Bordewolf
Dat zeker niet in dit geval. Reken maar dat de intentieovereenkomst al getekend is en het nu gaat om details.
Samenvoegen doet pijn voor vele medewerkers die bijvoorbeeld niet meeverhuizen naar Zeeland.
Kortom daar komt heel veel meer bij kijken.

En ik ben het met Eegels eens, dit was pure noodzaak. Caiway alleen kan de achterstanden niet wegwerken.
Maar Delta heeft voor Multiscreen en IMAP de oplossing al klaarliggen. Al moet ik zeggen dat Caiway al bezig is met IMAP en dat niet lang meer gaat duren.

Was CIF en CAIW niet overgenomen door EQT dan was allen CAIW in de etalage blijven staan. Hoe dan ook wou CIF wanneer het in de huidige vorm zou blijven van Caiway af om mee providers op het netwerk te krijgen.
Er was nu vanuit CIF geen 100% onafhankelijkheid te garanderen, en eigenlijk nog steeds niet in de nieuwe situatie.

Toch zie ik meer en nieuwe providers komen op de korte termijn.
Handtekening
HUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU!
 
Sokje
Ik zie dat Delta nu ook een interactieve televisie ontvanger heeft die je niet meer aansluit op de coaxkabel maar op het internet. Hij is al geschikt voor 4K maar heel veel zenders geeft Delta nog door in SD.. Het beroemde tang op een varken, zeg maar.

De ontvangerr ziet er niet uit, dat witte kastje vind ik zelf verblindend wit. Staat voor geen meter bij de meeste televisies.

https://www.homecinemamagazine.nl/201...woonkamer/

https://www.delta.nl/tv-internet-tele...ractieve-tv


tv
Gewijzigd door Sokje op 04 januari 2018, 16:07
 
Bordewolf
Sokje,

Positief bezien sluit je dus aan op dit kastje, welk vorm van internet je ook afneemt (glas of COAX).
En de mindere HD zenders bij Delta zal naar de maatstaven van Caiway worden opgeschroefd.
Ik vermoed dat we deze maand weer een brief/bericht gaan ontvangen met alle wijzigingen en daar zullen fors meer HD zenders bij zitten.

Dit kastje zit overigens IN het abonnement van Delta, dus je betaald er niets extra voor. Bovendien zit hier een app aan vast waarmee je WEL kan opnemen, pauzeren, streamen etc.

Kortom deze voordelen zullen ongetwijfeld ook bij Caiway worden uitgestuiterd, al blijft het speculatie en een hoop koffiedik.
Zoals ik het zie zal het nog zeker een driekwartjaar tot een jaar duren voor we er echt iets van gaan merken.
Handtekening
HUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU!
 
Bordewolf
www.totaaltv.nl/nieuws/delta-maakt-steaming-tv-overal-mogelijk/

Hierbij het artikel op TotaalTV. Het lijkt goed. Bovendien konden deze zaken al de app die Delta heeft. Kortom ik heb het idee dat Delta in heel korte tijd stappen aan het maken is.
Deze decoder maakt voor Delta sneller meer HD mogelijk. Het bevreemd me wel dat voor deze decoder extra betaald moet worden, maar wie weet is dit ook een nieuw soort abonnement waarbij COAX wordt uitgebannen.
Handtekening
HUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU!
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'EQT Infrastructure neemt CIF, Caiway over', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Caiway slechte routes? Storing : 1 18 jan 2024
Amino aria 7x naar Caiway omzetten CaiWay/Delta Glasvezel digitale ontvangers : 1 22 dec 2023
Zender van de maand Caiway Interactieve TV, Pay Per Event : 122 11 dec 2023
Werkzaamheden Caiway veroorzaakt storing met dubbel NAT probleem Werkzaamheden : 17 24 aug 2023
Kijken zonder kastje bij Caiway en Delta Interactieve TV, Pay Per Event : 18 08 jul 2023
Advertentie