obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Meld hier storingen in uw digitale 'ontvangst'.
 Onderwerp afdrukken
Hoge Bitfoutfrequentie
theausi
Allen,

Al geruime tijd heb ik last van hoge bitfoutfrequentie voor RTL-Z, SBS 9, BBC 2, NET 5 en Veronica. Ik heb hiervoor een storing 2 keer al bij Caiway aangemeld en monteur is langs geweest. Niets aan het signaal die binnen komt (glasvezel). Als ik de kabel van de TV in de woonkamer van de versterker (Astro AL 6 FC) rechtstreeks aan de aansluiting middels koppelstuk aansluit, dan wordt het signaal alleen maar erger. Ik gebruik géén digitale ontvanger nog een CI+ module in de TV. Kabel naar de TV is van Hirschmann.

NET 5 bij een signaalsterkte van 70 heb ik een bitfoutfrequentie van > 1800.
RTL Z bij een signaalsterkte van 65 heb ik een bitfoutfrequentie van 2000.
BBC 2 bij een signaalsterkte van 45 heb ik een bitfoutfrequentie van 2000.

Enig idee hoe dit op te lossen?
 
Jaco Hage
BER fouten zijn meestal gelegen aan een slechte connectie of instraling op kabels.

- Heb je een dect of wifi station in de buurt staan?
- Heb je een Chromecast in je TV? ( samsung TV toevallig )
- Waar zit de HOOFDAANSLUITING van de coaxTV? Woonkamer of meterkast.
 
theausi
Ik heb wel een DECT telefoon in de buurt maar geen Chomecast of WiFi station. En inderdaad een Samsung LE40B652. Hoofdaansluiting zit in de meterkast waar ook de verdeler/versterker zit.
 
Jaco Hage
Misschien overstuur je het signaal juist met een versterker. Het kan zijn dat de ruisversterking deze issue geeft. Misschien is je kabel in de leiding of aansluitdoos niet optimaal en onderschat je TV niet. Ik schat in dat die rond de 7 jaar is.

Het is een beetje te testen dmv je TV aansluiten op de aansluiting in de meterkast. Eens kijken wat er dan gebeurd.

Dit soort kuren van TV zenders storing hoor ik het meest in de gemeente Schiedam.

Ik wil je best helpen je probleem op te lossen als je er zelf niet uitkomt maar dan zal je dat even kunnen melden via onderstaand website adres voor een bezoek afspraak.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Hoge Bitfoutfrequentie', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Te hoge latency op glasfiber CaiWay/Delta Glasvezel internet verbindings problemen : 2 24 jul 2022
hoge telefoon tarieven glasvezel Wat verandert er? : 3 19 okt 2016
hoge ping CaiWay/Delta Glasvezel internet verbindings problemen : 8 23 okt 2014
glas: hoge ping, lage upload en lage download, wat is er aan de hand? Snelheid : 5 16 feb 2014
Best hoge snelheid voor de kabel Snelheid : 3 18 mrt 2013
Advertentie