obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
In dit onderdeel kun je alles bepreken over de digitale ontvangers voor glasvezel van CaiWay/Delta
 Onderwerp afdrukken
aansluiten Entone 515 op surround
Lucky
hallo, vanaf 15nov ga ik ook op glasvezel
nu een vraag over de Entone 515

deze heeft de navolgende aansluitingen

hdmi
optisch
analog (tulpstekkers

nu wil ik de Entone op mijn surround aansluiten zodat het geluid van de tv over de surround loopt

nu is mij verteld dat als je hdmi hebt aangesloten je alleen dit kan doen als je ook optisch(toshlink) aansluit
omdat als je hdmi aansluit je het analoge uitschakeld

wat is daarvan waar
 
Jaco Hage

Quote

Lucky schreef:

hallo, vanaf 15nov ga ik ook op glasvezel
nu een vraag over de Entone 515

deze heeft de navolgende aansluitingen

hdmi
optisch
analog (tulpstekkers

nu wil ik de Entone op mijn surround aansluiten zodat het geluid van de tv over de surround loopt

nu is mij verteld dat als je hdmi hebt aangesloten je alleen dit kan doen als je ook optisch(toshlink) aansluit
omdat als je hdmi aansluit je het analoge uitschakeld

wat is daarvan waar


Zowel de HDMI als de optische aansluiting kunnen de (AC3) dolby digital signalen in surround sturen naar je home cinema. De tulp is alleen stereo. Dat heeft geen surround codering.
Meestal gebruikt ik of de HDMI connecties via de homecinema of de ''audio-out'' van de TV naar een versterker.
Dat heeft alleen als nadeel als je dat via de TV doet, en radio wilt luisteren, de TV aan moet staan.

De HDMI als de optische aansluiting zijn actief. De analoge aansluiting inactief voor surround opties.
 
Lucky
ik heb het nu als volgt

decoder op tv via hdmi

geluid van decoder via tulp naar surround

en idd ik heb ook meegemaakt dat mensen hun tv aan moesten laten om radio te kunnen luisteren wat een onzin is dat omdat anders als de tv uitgaat het geluid ook weg is

ben toe aan een nw surroundset dus maar op zoek naar 1 met een optische ingang
 
Jaco Hage
Aha. Je zou nog kunnen volstaan van een optisch > naar tulp converter. Die kosten niet heel veel en kan dan wel je probleem oplossen dat de TV uit kan en je decoder geluid doorgaat.
Hou er wel rekening mee dat als er geen goede lipsync is je vertraging kunt krijgen can geluid t.o.v. Beeld.

De meeste soundbars en receivers zijn tegenwoordig uitgevoerd met HDMI en optisch.
 
Lucky
z.n omvormer heb ik geprobeerd van een vriend maar dat verzwakt mijn geluidsnivo behoorlijk
nu staat mijn surroundset op nivo 8 en ik moet met omvormer dan gaan naar nivo 35 wil ik het een beetje normaal nivo hebben

maar bedankt voor je antwoorden
ga over een maand mezelf wel een leuk kado doen surroundset met internet en wifi kan ik mooi streamen ermee ook en er zit dan ook optisch ingang op Smile
 
Jaco Hage

Quote

Lucky schreef:

z.n omvormer heb ik geprobeerd van een vriend maar dat verzwakt mijn geluidsnivo behoorlijk
nu staat mijn surroundset op nivo 8 en ik moet met omvormer dan gaan naar nivo 35 wil ik het een beetje normaal nivo hebben

maar bedankt voor je antwoorden
ga over een maand mezelf wel een leuk kado doen surroundset met internet en wifi kan ik mooi streamen ermee ook en er zit dan ook optisch ingang op Smile


dat klopt wel wat je zegt. Dat komt meestal omdat het uitgang niveau dan nog op dolby digital staat. Dat compenseert als het naar stereo moet. De instelling moet wel op stereo dan gezet worden ipv AC3. (dolby digital). Ook misschien de kwaliteit van de converter. Of ingangsniveau van de versterker. Kan allemaal.

Afijn, als je nog vragen hebt rond je nieuwe installatie voel je vrij om hier je vragen te stellen.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'aansluiten Entone 515 op surround', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Soundbar via hdmi aansluiten op Amino 7 Algemeen : 1 05 mei 2021
modem met wifi aansluiten CaiWay/Delta Glasvezel modem : 3 10 mei 2020
Netflix geeft via wifi geen surround Hardware instellingen : 15 11 mrt 2020
Welke tv,of Entone Digitale radio en televisie, tips & truuks : 5 26 dec 2019
Problemen met doorspoelen Entone Decoders van CaiWay/Delta voor digitale radio en tv. : 3 24 dec 2019
Advertentie