obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
FIFA gaat wedstrijden WK voetbal 2018 opnemen in 4k-resolutie en HDR
Sokje
https://tweakers.net/nieuws/131197/fi...n-hdr.html

Ik ben benieuwd welke aanbieders deze wedstrijden gaat doorgeven in 4K met HDR.

Lijkt me machtig mooi om zo voetbal te kijken.
 
Bordewolf
Ik zit er niet op te wachten, ik heb niet eens een 4K TV en ga alleen voor de voetbal dit ook niet aanschaffen al ben ik voetballiefhebber.
Er is verder qua zenders nog niet eens alles over op HD, laat staan dat er zenders 4K gaan uitzenden. Dus nee, dit laat ik aan me voorbij gaan.
Aan dit soort hysterie doe ik niet meer mee.
Handtekening
HUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU!
 
Jaco Hage

Quote

Bordewolf schreef:

Ik zit er niet op te wachten, ik heb niet eens een 4K TV en ga alleen voor de voetbal dit ook niet aanschaffen al ben ik voetballiefhebber.
Er is verder qua zenders nog niet eens alles over op HD, laat staan dat er zenders 4K gaan uitzenden. Dus nee, dit laat ik aan me voorbij gaan.
Aan dit soort hysterie doe ik niet meer mee.


wel heel tegenstrijdig als je klaagt over een tekort aan HD en 4K weergave de kop indrukt. Laten ze dan lekker HD overslaan en direct 4K doorsturen.
Weet je niet hoe waanzinnig dat is in HDR/Dolby Vision kwaliteit.
Overigens vind ik HD op een 4K scherm al een fijn plaatje om naar te kijken. Met een gekalibreerd OLED scherm lik ik vaak mijn vingers af.
Ik zal spontaan voetbal gaan kijken als dat ik 4K komt. Kijk er naar uit. Smile
 
Bordewolf
Ik zal zeker niet bestrijden dat het een mooi plaatje is... maar zo lang er niet voldoende content is ben ik nog blij en gelukkig met mijn HD Philips TV met de mooie warme kleuren (Die ik vaak bij Samsung bijv. mis)
Handtekening
HUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU!
 
Sokje
Ik ken jouw televisie natuurlijk niet maar volgens mij kan je ieder merk televisie warm instellen als je naar beeldinstellingen gaat, Bor.

En een Philips televisie is al lang geen Philips meer.
 
Bordewolf
De kleuren van Philips zijn sowieso warmer, zeker die van mijn 2010-televisie.
Ik weet dat daarna Philips is overgenomen.

Ik vind de samsung over het algemeen flets ogen en ook geen mooie kleurstelling hebben als je deze op warm zet.
Handtekening
HUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU!
 
Sokje
Ik denk dat je onderschat hoe mooi 10 bit kleurdiepte en HDR eruit kan zien. Daar verbleekt jouw oude Philips bij hoor Smile
 
Jaco Hage
In 2009 en 2010 maakte Philips een van de beste LCD schermen. Het beeld was in die jaren indrukwekkend goed in zand / geel tinten. Ook het wit was erg goed. De contrast was niet heel erg hoog maar het plaatje was goed. Alleen het menu en zenders zoeken was extreem traag. Idem had Samsung toen zijn beste scherm met o.a. de D7000 en D8000 serie. Vooral de Samsung plasma P versie was toen als een van de beste plasmas naast Pioneer. ( en niet te vergeten VT Panasonic )

Tegenwoordig maakt Sony goede basis en 4K TV schermen. Over het algemeen worden en zeer weinig goede UHD schermen gemaakt. Alles is traag en mist beelddiepte. Samsung vind ik er als slechtste uitkomen. Het is allemaal niet verder dan 4:4:2. Dus ja wat heet HDR en Dolby Vision etc. Alles van Samsung in UHD is rood, wit, blauw. Gekalibreerd krijg je nog een behoorlijk goed plaatje uit een QLED, maar het kan niet in de schaduw staan van de OLED diepte. Wel dan een paneel van LG want andere merken gebruiken nog veel de oude (goedkopere) versie OLED panelen van LG.
Bij Samsung mis je behoorlijk die kleur nuance in gezichten. De echtheid is wat plat. Snelheid is erg goed van Samsung. Uitzondering daargelaten. Soms snap ik niet dat bepaalde TV schermen goed uit testen komen. Dan ben je of, steken blind, of je krijgt heel wat geld toegeschoven om een goed woordje te doen.

Afijn, Laten we alsjeblieft niet gaan toveren met de WARM instellingen van het beeld. Als het niet goed gekalibreerd wordt, wordt alles diaree bruin in diepte / beeld wit contrast. Buiten dat je de kleur geel/groen oppept gaat de kleur sprankeling verloren.

Een goede 10 punts meting en een goed gekalibreerd TV scherm zal zeker alles goed maken om zowel lichte als donkere scènes realistisch er uit te laten zien. Zo goed dat je eens 3D ervaring krijgt. In basis vallen veel TV schermen af of door de mand met de basic beelldinstellingen of "eigen" gemaakte instellingen.

En ja, die Philips van 2010 heb ik liever dan menig UHD scherm ongekalibreerd van een ander merk. Op uitzonderingen na, die Philips deed en doet nog steeds niet iets fout. Althans als je geen officieel 4K / HDR doorheen jakkert....
 
jj1987
Dan had ik zeker het geluk telkens maandagmorgen modellen te hebben van de D8000 serie. Want na 2 schermen gehad te hebben met een ongelooflijke backlight leaking. Ging het 3e scherm van 2,5 jaar oud ineens verticale strepen vertonen. En dan is zo’n tv van 1900 euro destijds ineens een dure aankoop. Het scherm repareren was moeizaam volgens de Samsung reparateur en kostte me zo’n 800 euro. Je snapt dat ik hem toen bij de gemeentewerf heb gebracht. De ue55ks8000 die ik nu heb is qua beeldkwaliteit prima maar het hele smart gebeuren is om te janken. Apps blijven continu draaien bij dit systeem zodat de tv bij aanzetten snel “opstart” echter YouTube geeft alle zoekresultaten kriskras door elkaar heen en opnieuw opstarten van de app is dan een oplossing. Npo start loopt telkens vast en rtlxl kapt ermee na het afspelen van het reclameblok. Dus is de oplossing hier een laptop aansluiten via Hdmi om gemist te kijken. En dat voor een tv van 2400 euro... bedroevend.
 
Jaco Hage

Quote

jj1987 schreef:

Dan had ik zeker het geluk telkens maandagmorgen modellen te hebben van de D8000 serie. Want na 2 schermen gehad te hebben met een ongelooflijke backlight leaking. Ging het 3e scherm van 2,5 jaar oud ineens verticale strepen vertonen. En dan is zo’n tv van 1900 euro destijds ineens een dure aankoop. Het scherm repareren was moeizaam volgens de Samsung reparateur en kostte me zo’n 800 euro. Je snapt dat ik hem toen bij de gemeentewerf heb gebracht. De ue55ks8000 die ik nu heb is qua beeldkwaliteit prima maar het hele smart gebeuren is om te janken. Apps blijven continu draaien bij dit systeem zodat de tv bij aanzetten snel “opstart” echter YouTube geeft alle zoekresultaten kriskras door elkaar heen en opnieuw opstarten van de app is dan een oplossing. Npo start loopt telkens vast en rtlxl kapt ermee na het afspelen van het reclameblok. Dus is de oplossing hier een laptop aansluiten via Hdmi om gemist te kijken. En dat voor een tv van 2400 euro... bedroevend.


klopt maar veel schermen hadden toen bleeding en banding (Vlekjes backlight in het zwart/kleur balken in wit)
daar was deels af te komen door ligt met een droge theedoek overheen te wrijven. (Bleeding) De plaat zat te dicht op de backlight. Afijn, het was een vervelend fenomeen. Feit. Maar voor toen had een D serie een pracht beeld.
De verticale strepen had te maken met de flatcable die niet goed meer zat op de aansturing. Kwam mede door de warmte. Die schermen waren voor toen extreem plat. Heb er 10 tallen van verkocht. Nooit iemand retour gehad, sterker nog, ik zeg vaak tegen de klanten dat het een mooi scherm blijft. Voor toen erg goed. De jaren daarvoor had samsung TV's veel voedingsproblemen. Nieuwe elko's erin was een oplossing.

Enja, wat je zegt. Het is er niet beter op geworden in nieuwe modellen. Voor smart is het ook niet standvastig meer. Veel apps verdwijnen. Een chrome cast biedt enige oplossing. Jammer dat deze innovatie en processors steeds slechter worden via de TVs zelf. De reclame doet anders vermoeden. Hoe kun je het smart noemen,Jammer voor de kopende klant. Je betaald vaak teveel voor wat je ervoor krijgt. Er zijn wel wat modellen maar dan kom je in uitvoeringen zoals Android of Roku.

Zelf draai ik met wat apps via de TV en de rest via een externe voorziening. Daar naast nog een Intel NUC i7. Hou graag zelf de regie in de hand. De TV gebruik ik puur als basic weergave scherm. Alles daar naast gaat via een Humax HD TV 5200 en andere netwerk apparatuur voorzieningen. Ingedekt om ellende te voorkomen.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'FIFA gaat wedstrijden WK voetbal 2018 opnemen in 4k-resolutie en HDR', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Serie opnemen neemt teveel op Digitale radio en televisie, tips & truuks : 1 14 sep 2022
Niet kunnen opnemen via app. Interactieve TV, Pay Per Event : 1 14 apr 2022
Waarschuwing: niet opnemen en (terug) kijken tegelijk Decoders van CaiWay/Delta voor digitale radio en tv. : 3 20 jan 2022
TV Externe USB Schijf opnemen Algemeen : 1 13 jan 2021
Caiway Glasvezel - FiFa (FUT) en Gaming ervaringen Vs problemen Storing : 1 14 jun 2020
Advertentie