obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Decoder van CaiWay/Delta zat? Een eigen decoder gekocht? Meld hier de ervaringen.
 Onderwerp afdrukken
Gebrek aan tuners
jj1987
Al een aantal jaartjes klant bij Caiway. Wel eens wat strubbelingen, maar ach welke provider niet.
We hebben een Humax 5200c die we dagelijks intensief gebruiken voor het opnemen van programma's.
Echter lopen we tegen het ''probleem'' aan dat we 1 opnemen en 1 kijken (2 tuners) eigenlijk te weinig vinden.
Nu is het zo met bijv. iptv van xs4all of KPN dat je met hun digitale decoder veel meer tegelijk kan opnemen/kijken en terugkijken vanuit de cloud.
Wil niet overstappen van provider, omdat ik tevreden ben over Caiway en 5 tv's in huis heb en dagelijks de analoge radio gebruik.
Bestaat er iets van een decoder met 4 tuners? Kom er niet helemaal wijs uit. Of zijn er meerdere oplossingen?
Nu als er 2 programmas worden opgenomen, kijken via de interne dvbc in de tv zelf. Maar nu komt de periode na de zomer weer met nieuwe programmas en zou het handig zijn als je gewoon meer tegelijkertijd kan. Bovendien is de Humax traag met opstarten en heeft zijn firmware issues mbt handshake problemen via de hdmi. Humax heeft wel een nieuwe variant (5400c) maar die is intern gelijk aan de 5200c en heeft enkel 500GB opslag meer. Glas van Caiway hebben we niet. Wij hebben glas van reggefiber en om nu 2 providers te nemen loopt qua maandkosten erg op. Valt me erg op dat die techniek achter blijft. Ook de firmware wordt door Humax niet echt op pijl gehouden. De laatste firmware dateert uit 2012 meen ik. Via ziggo is er toen wel een update geweest maar dat had enkel betrekking op het on demand gebeuren. En dat heeft caiway niet..
 
Sokje
Je kan tegenwoordig alle Nederlandse programma's terug zien met apps op je smart tv. Dan hoef je helemaal niet meer op te nemen.
 
jj1987
Klopt alleen werkt de npo app dramatisch slecht. Vastlopers en zwart beeld. En de rtlxl app zijn veel dingen betaald.
 
Bordewolf
wanneer je toch al een decoder gebruikt zou ik overstappen op glasvezel. Met de entone is dit alles gewoon mogelijk.
Handtekening
HUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU!
 
Migow

Quote

Bordewolf schreef:

wanneer je toch al een decoder gebruikt zou ik overstappen op glasvezel. Met de entone is dit alles gewoon mogelijk.

Dat kan hij niet, want caiway zit daar niet op het glas daar! Stapt hij over, dan heeft hij geen coax meer voor zijn overige tv's. Had caiway daar ook op glasvezel gekund dan was de entone idd een optie geweest. Helaas heeft cif het glasvezel daar niet aangelegd maar reggefiber. Stapt hij dus over heeft hij ook geen coax meer of zoals reeds vermeld dan is hij veel duurder uit.
 
jj1987
Aan de ene kant is het geweldig een grote keuze te hebben in providers en ben ik al jaren klant bij xs4all. Ook voor het glas tijdperk via de koperlijn. Geen storingen en prima klantenservice. Maar anderzijds is het vervelend geen Caiway te kunnen krijgen via glas. Betaal nu 31,95 voor caiway tv basis met het pluspakket. En 50 euro voor internet en bellen. Als ik dat vergelijk met een alles in 1 pakket van caiway via glas ben je daar natuurlijk een stuk goedkoper uit.
 
Bordewolf
Caiway wordt, zo gaan de geruchten, in de verkoop gedaan door CIF. Er is zelfs al een overnamekandidaat.
Hierdoor wordt Caiway een meer onafhankelijke provider die OOK op andere netwerken kan acteren. De band met CIF wordt dan geheel doorgesneden.

CIF kan hierdoor autonoom gaan werken en daardoor makkelijker glas aanleggen in Gemeentes. Het praat makkelijker wanneer je niet ook Caiway er bij moet gaan verkopen als COAX-aanbieder of vaste partner maar dat je als glasprovider gewoon KPN, XS4ALL etc in je pakket hebt.

Ik verwacht dat het daar naar toe gaat. Er komen op CIF zelf meer providers en als mijn vermoedens juist zijn dan krijgen we daar begin januari meer over het horen.
Dat Caiway hoe dan ook in de verkoop staat en ook losgesneden wordt van CIF is heel erg duidelijk, Caiway staat een verdere groei en uitrol van glasvezel mbt CIF eerder in de weg dan dat het helpt.

Afnemers willen toch graag een brede keuze ipv verplicht Caiway.
Handtekening
HUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU!
 
Tarafundamatique
Als Delta Caiway overneemt, ben ik gelijk weg. Ik hoef geen Ziggo-toestanden en zit daar ook niet op te wachten.
 
Bordewolf

Quote

Tarafundamatique schreef:

Als Delta Caiway overneemt, ben ik gelijk weg. Ik hoef geen Ziggo-toestanden en zit daar ook niet op te wachten.


Ik denk dat er verder niets veranderd in eerste instantie allen de naam. Dus geen omruil van apparatuur etc.
Handtekening
HUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU!
 
Tarafundamatique
Ja in eerste instantie. Maar dat wil ik niet eens. Ik wil geen kabelboer. Nooit voor gekozen en zal ik ook nooit doen. Caiway werkt nu gewoon als de beste. Superstabiele snelheid. Nooit problemen gewoon. Niemand kan hier tegenop.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Gebrek aan tuners', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Caiway: Minder HD op kabel door bandbreedte gebrek Welke zender wil je er nog bij hebben? : 3 22 dec 2013
Advertentie