obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Alle vragen m.b.t. de instellingen van de Hardware kun je hier stellen.
 Onderwerp afdrukken
Eigen ontvanger ipv entone + netwerk vraag
nossie
Hallo allemaal,

Vraag 1) Kun je ook een eigen glasvezel tv tuner aanschaffen of moet je de Caiway aangeboden Entone nemen?

Vraag 2) Ik zie in mijn TP-LINK routers (1x router, 1x accespoint) instellingen staan staan voor iptv.
Hoe zit dat? Kan ik het iptv signaal over mijn bekabelde thuis netwerk laten lopen zonder een extra lan kabel naar de slaapkamer te moeten trekken voor een eventuele tweede glasvezel tuner.

Ik heb nog geen interactive TV maar overweg 1 extra smartcard in te ruilen voor een glasvezel tuner. Ik heb nu nog twee coax tuners, 1 Samsung 7140 en een Humax 5200. Werkt opzich allemaal goed, met als voordeel dat de op de Humax opgenomen programma's terug te kijken zijn via het netwerk op alle DLNA apparaten (alle in huis aanwezige tv's zijn smart tv's dus hebben allemaal uitzending gemist apps.) Is de entone ook een mediaspeler? Kun je opgenomen programma's ook via het netwerk terug kijken? Kun je media vanaf een nas afspelen op een entone?

Wat is jullie advies? Entone of huidige situatie behouden.

Ik hoor graag van jullie.

Mvrgr.

Nossie
Handtekening
Wat je vandaag koopt is morgen alweer oud....
 
Jaco Hage

Quote

nossie schreef:

Hallo allemaal,

Vraag 1) Kun je ook een eigen glasvezel tv tuner aanschaffen of moet je de Caiway aangeboden Entone nemen?
Nee, er is geen andere optie dan de Entone als je IPTV van Caiway wilt. Dit werkt doormiddel van een uniek Macadres en Multicast streaming. Ik ben wel bezig met een ander platform waar alleen internet voor nodig is, en meerdere IPTV decoders mogelijk zijn. (nog in behandeling en test)

Vraag 2) Ik zie in mijn TP-LINK routers (1x router, 1x accespoint) instellingen staan staan voor iptv.
Hoe zit dat? Kan ik het iptv signaal over mijn bekabelde thuis netwerk laten lopen zonder een extra lan kabel naar de slaapkamer te moeten trekken voor een eventuele tweede glasvezel tuner.
Nee, op de router zijn gegevens in te vullen die het IPTV signaal doorzenden. Wat je wel kunt doen is een trunk maken d.m.v. VLan's. Dat betekend een managed switch aanschaffen. Daarin zet je op LAN1 internet, LAN2 IPTV en LAN3 gaat naar de volgende managed switch. Ook unmanged kan het werken maar dan moet je eerst de Entone via de ''normale'' IPTV kabel laten werken, en dan de kabel overprikken in de switch. Houdt er wel rekening mee als de stroom uitvalt en/of wisseling van de Entone je telkens bovenstaande moet herhalen. Bij managed switch moet je opletten dat je een IGMP snooping erop hebt.

Ik heb nog geen interactive TV maar overweg 1 extra smartcard in te ruilen voor een glasvezel tuner. Ik heb nu nog twee coax tuners, 1 Samsung 7140 en een Humax 5200. Werkt opzich allemaal goed, met als voordeel dat de op de Humax opgenomen programma's terug te kijken zijn via het netwerk op alle DLNA apparaten (alle in huis aanwezige tv's zijn smart tv's dus hebben allemaal uitzending gemist apps.) Is de entone ook een mediaspeler? Kun je opgenomen programma's ook via het netwerk terug kijken? Kun je media vanaf een nas afspelen op een entone?
Nee, de Entone is met zijn Multicast streaming anders dan een DHCP netwerk. Je kunt er niets op afspelen vanuit je netwerk. Je kunt wel met de Entone ReplayTV (tot 7 dagen terug kijken, en mee opnemen. Als je 2x een Entone Kamai hebt kun je het opgenomen ook op de andere Entone in het netwerk bekijken. Dit werkt d.m.v. een Caiway Cloud platform. Opnames blijven 1jaar zichtbaar. Hierna worden ze van het platform verwijderd.

Wat is jullie advies? Entone of huidige situatie behouden.

Ik hoor graag van jullie.

Mvrgr.

Nossie


Bovenstaande heb ik in dikgedrukt antwoord gegeven op je vragen. Smile
 
Bordewolf
Hoe zit dat met andere decoders? Is dat een test die je uitvoert voor nieuwe providers/
Handtekening
HUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU!
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Eigen ontvanger ipv entone + netwerk vraag', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Tv ontvanger verbinden met deco X50 mesh Storing : 1 08 okt 2023
DFN-Amigo7x3 Android TV-ontvanger op komst CaiWay/Delta Glasvezel digitale ontvangers : 1 15 sep 2023
Digitale ontvanger Decoders van CaiWay/Delta voor digitale radio en tv. : 4 24 sep 2022
Eigen (Fritzbox) modem instellingen Hardware instellingen : 4 28 jan 2022
Delta investeert in uitbreiding nieuw en bestaand netwerk Nieuws van CaiWay/Delta : 26 09 okt 2021
Advertentie