obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
Nieuwe providers aanstaande!
Bordewolf
Ik lees berichten over twee nieuwe providers op het CIF netwerk in Twente

Er is al een naam bekend ook: Plinq

En dat is voor het eerst een bekende naam. De tweede naam komt eind deze maand.
Handtekening
HUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU!
 
Bordewolf

Quote

Roberto schreef:

Plinq is geen verrassing aangezien ze al in o.a. het gebied Salland en in Ommen actief zijn/worden op het Cif netwerk. Denk dat ze alleen voor jullie gebied erbij komen. Hoop wel op leuke nieuwe provider zoals Tweak.


Plinq was tot nu toe alleen via een ander glasnetwerk beschikbaar en is gisteren in Twente/Salland aangekondigd.

Eind deze maand komt er nog een nieuwe naam. Het CIF netwerk in Twente is bovendien sinds enkele weken geheel opengesteld.
Dat wil zoveel zeggen dat iedere provider die interesse heeft er op kan mits men er onderling uit kan komen. NLE, Tweak en T-Mobile zijn onafhankelijke providers die mogelijk zouden kunnen aansluiten.

KPN richt zich op het eigen netwerk en dat wil zo veel zeggen dat het wachten is tot Reggefiber mag gaan graven.
Hier in Twente wil men niet meer terug naar koper en zijn alleen de ouderen die niet zo veeleisend zijn of niet durven over te stappen bij KPN.

De prijzen van Plinq staan me wel aan. Eerste ontvanger gratis, tweede € 2,50. Eredivisie Live 1 gratis en het premium pakket voor € 7,50 (daar heeft Caiway een onbegrijpelijke prijsverhoging op gegooid)
En Sokje: wanneer je daar naar toe gaat BBC First !
NDR, WDR en France2 zijn in HD, maar andere zenders als 24Kitchen, MTV weer niet. Eurosport 2 vindt ik ook een groot gemis.
In het Duitste pakket veel meer zenders als SUperRTL, RTL2, VOX, n-TV. Een groot nadeel is dat de sport en filmpakketten niet in HD zijn.
Wel hebben ze kleinere extra pakketten zodat je het naar eigen smaak kan indelen.

Basis abo 600 Mbit alles in 1 € 63,50 incl gratis interactieve ontvanger. (Let wel bij Caiway 500 Mbit incl plus pakket)
Maar. 450 Mbit kost € 58,50 incl gratis ontvanger en € 2,50 voor de tweede of derde. Met de smartcardtax die ik nu betaal ben ik dan voor een deel al goedkoper uit (10,= incl eerste entone)
Bovendien kan ik kanalen wegstrepen die ik toch niet wil en toch nooit naar kijk. Daardoor wordt de Plus of Extra goedkoper.

Verder is het vreemd te lezen dat televisie kijken via CI+ mogelijk blijft, of dat op en via het netwerk van CIF ook kan blijft dan de vraag.
Volgens mij ondersteund dat netwerk geen glas naar Coaxverbinding via de glasvezelkabel.

Hier de prijzen:
Bordewolf voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.

Gewijzigd door Bordewolf op 06 mei 2017, 11:39
Handtekening
HUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU!
 
Sokje
Eerst maar eens zien wanneer dat Plinq beschikbaar komt overal waar CIF glasvezel ligt.
 
Bordewolf
Ik verwacht eerst een uitrol in Twente/Salland aangezien Plinq zelf in Dalfsen zit.
Aansluiten kan dan gratis en op een manier dat de mensen alles werken opgeleverd krijgen.
Ik zie wel dat er ook pakketten zijn zonder telefonie of zonder televisie. En dat is ook weer iets wat extra is.

Het zou ook niet goed zijn wanneer alles in één keer wordt vrijgegeven. Wanneer er dan veel interesse is kunnen ze het niet aan.
Dat is bij Fiber ook gebeurt en dan staat men gelijk op achterstand.

Ik ben zelf benieuwd naar hun prijsaanbod. Ze zullen echt nog wel komen met een stunt aanbod.
Ik zit zelf nog minimaal tot eind dit jaar aan Caiway vast, maar daarna ga is toch eens shoppen. Ik hoop zelf dus ook dat de acties die worden ingezet wat langer gaan duren.
Handtekening
HUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU!
 
Bordewolf
Volgende aanbieder bekend: Kliksafe.

Helaas een aanbieder die kennelijk nog christelijker is dan Solcon. Komt bij mij dus niet naar binnen.
Een goed alternatief voor de streng gelovigen wellicht, maar dit soort providers passen niet in 2017. Op deze manier je diensten aanbieden kon 20 jaar geleden al niet meer.

Maar goed Cogas heeft naar buiten toe gecommuniceerd dat men in gesprek gaat met alle providers die zich gaan melden, dus wanneer T-Mobile, Tweak of NLE zich meldt zijn ze op het CIF-netwerk niet alleen welkom maar wordt er serieus onderhandeld zonder de deur op voorhand dicht te smijten. Caiway heeft dus geen zeggenschap meer over wie wel of wie niet.
Handtekening
HUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU!
 
Bordewolf

Quote

Roberto schreef:

Quote

Bordewolf schreef:

Volgende aanbieder bekend: Kliksafe.

Helaas een aanbieder die kennelijk nog christelijker is dan Solcon. Komt bij mij dus niet naar binnen.
Een goed alternatief voor de streng gelovigen wellicht, maar dit soort providers passen niet in 2017. .


****VERWIJDERD****
Kleine provider en lijkt inderdaad regionaal voor jullie gebied.


Verder vermoed ik dat Kliksafe ook elders zoals in en om Barneveld/Ede beschikbaar is en dat de aangekondigde providers het eerst regionaal gaan proberen om daarna op heel CIF beschikbaar te komen.
Ik zie echter wel gebeuren dat Cogas meer vrijheid krijgt aangezien vooral in deze regio er veel druk zit op Cogas om nu eens te komen met voldoende maar ook goede providers.

Ik mis nog steeds namen als TMobile, Tweak, NLE en Telfort. Maar goed ook deze partijen mogen er dus op... Er is geen veto meer van Caiway!
Gewijzigd door Jaco Hage op 11 mei 2017, 19:26
Handtekening
HUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU!
 
Bordewolf
Weer Providernieuws en een leuk nieuwtje!

Solcon is overgenomen door KPN. Hoe de structuur er uit ziet en of Solcon een dochtermaatschappij van KPN wordt weet ik niet. In elk geval belooft dat KPN-pakketten qua TV.
Handtekening
HUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU!
 
Sokje
Ik denk als Solcon overstapt op de KPN ontvangers dat het een grote trekpleister wordt op de glasvezel van CIF.

Tenslotte is het IPTV kastje van Caiway vrij beperkt ten opzichte van die van KPN.
 
Bordewolf

Quote

Sokje schreef:

Ik denk als Solcon overstapt op de KPN ontvangers dat het een grote trekpleister wordt op de glasvezel van CIF.

Tenslotte is het IPTV kastje van Caiway vrij beperkt ten opzichte van die van KPN.


Ondertussen krijgt Solcon vragen of hun christelijke inslag wel zal blijven. Ik mag toch hopen dat men daar vanaf gaat stappen anders zal het een provider zijn die ik stelselmatig zal negeren, of ze nu dochter van KPN zijn of niet.
Juist het feit dat men op zondag niet bereikbaar is en vanuit christelijk perspectief opereert stuit me tegen de borst.
Handtekening
HUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU!
 
Sokje
Ik kan me niet voorstellen dat KPN een vierde naam erbij houdt.
Zal wel opgaan in KPN of Telfort product denk ik. Kwestie van tijd.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Nieuwe providers aanstaande!', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Nieuwe zenders per januari 2024 Interactieve TV, Pay Per Event : 6 19 jan 2024
nieuwe app of zender Welke zender wil je er nog bij hebben? : 1 26 feb 2023
nieuwe app of zender Welke zender wil je er nog bij hebben? : 1 18 feb 2023
Caiway nieuwe bestelling haast onmogelijk Klacht over CaiWay/Delta : 4 13 sep 2022
Vraag over nieuwe aansluiting CaiWay/Delta Glasvezel modem : 5 13 mei 2021
Advertentie