obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Alle vragen m.b.t. de instellingen van de Hardware kun je hier stellen.
 Onderwerp afdrukken
Wifi produceert maar 150 mb van de 600 mb glasvezel verbinding
Jaco Hage
Klasse, alle waar naar zijn geld ! Smile
 
Sokje
Maar zelfs met de beste router krijgt mijn vrouw nog geen BBC First Smile

De internetsnelheid zit wel goed bij Caiway, maar Caiway is ook een aanbieder van televisie kanalen en Caiway mag dat niet vergeten.

Ik heb een broer in Reeuwijk en daar ligt glasvezel van Rekam.

Rekam is in gesprek om ook Ziggo toe te laten op de glasvezel. Het signaal wordt dan omgezet in een coaxsignaal bij het abonnee overname punt.

Dan krijgt Caiway echte competitie van een grote aanbieder en zal Caiway de vruchten plukken als ze hun product niet goed genoeg op orde hebben.
 
Bordewolf
Ik heb ook al gehoord dat KPN dan eindelijk eind dit jaar er bij komt. De plaatselijke politiek hier in Twente heeft een paar jaar terug gekozen voor Caiway maar geeft nu niet thuis wanneer ze gevraagd worden wanneer ze de andere grote aanbieders er op gaan loodsen. Kortom de burgers kunnen in de stront zakken en hebben maar te accepteren dat er maar 1 fatsoenlijke aanbieder is met 0 echte concurrentie.
Eerlijk gezegd is het ook slecht dat de plaatselijke politiek zijn fouten niet wil toegeven.

Nu is het de beurt aan Cogas Infra/CIF om eindelijk te zorgen dat de andere grote aanbieders ook komen en er echt keuze komt!

Caiway doet maar wat en de zenders waar om gevraagd wordt (Ziggo Sports in HD, Film1 in HD, BBC First HD en regionalen in HD) en een fatsoenlijke Caiway GO app, je krijgt steeds een of het ander zwamverhaal te horen wanneer je er naar vraagt. Even dacht ik toen het nieuw tv pakket kwam en alles geharmoniseerd werd: ze zijn op de goede weg. Om daarna weer te vervallen in hun oude gedrag.
Handtekening
HUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU!
 
2fast4u
@Bordewolf zeg ik toch^^ eind dit jaar? Wink

@Sokje hier bbc one http://www.watchallchannels.com/bbc-o...-one-html/
 
Jaco Hage
Hoe bevalt je RT-AC88 Asus router zo de afgelopen dagen>? Smile

Quote

simfrantzen schreef:

Toch stap genomen en de Asus RT-AC88 aangeschaft, wat een raket zeg, in woonkamer met gemak 450 mb, boven op zolder 250 mb zonder moeite, bovendien voordeel van 8 lan poorten, handig bij tv en heos om bekabeld dan aan te sluiten. Het kost wel wat maar je hebt er echt super veel plezier van, zeker omdat ik vaker thuis werk is dit geen overbodige luxe.
 
cawul

Quote

simfrantzen schreef:

Toch stap genomen en de Asus RT-AC88 aangeschaft, wat een raket zeg, in woonkamer met gemak 450 mb, boven op zolder 250 mb zonder moeite, bovendien voordeel van 8 lan poorten, handig bij tv en heos om bekabeld dan aan te sluiten. Het kost wel wat maar je hebt er echt super veel plezier van, zeker omdat ik vaker thuis werk is dit geen overbodige luxe.


Vraagje: welk apparaat heb je gebruikt?
Heb begrepen dat de snelheid sterk afhangt van het apparaat.

https://caiway.gebruikers.eu/forum/vi...10#navmark

Ik kwam met mijn Samsung Galaxy Tab S 10.5 (voorwaar geen goedkoop apparaat destijds) niet verder dan een schamele 250Mbit/s
Dit werd bevestigd in een review op Anandtech http://www.anandtech.com/show/8197/sa...5-84inch/5

Dus bij de aanschaf van een nieuw apparaat zal ik wat nadrukkelijker letten op de WiFi snelheid.

Overigens, bij het testen van mobiele devices worden WiFi snelheden vaak niet opgenomen.
Mooi scherm, gewicht, afmetingen, accu, bla bla, prima, maar WiFi snelheden.... terwijl dat toch een van de belangrijkste dingen is.

=
 
cawul

Quote

Roberto schreef:

Quote

cawul schreef:

Dus bij de aanschaf van een nieuw apparaat zal ik wat nadrukkelijker letten op de WiFi snelheid.

=


De Tab S komt uit 2015. De tab S2 komt inderdaad hoger. Het klopt wat je zegt maar vind je 250Mbit niet genoeg voor een tab of telefoon.


Het stelt wat teleur wanneer je beschikt over een 500Mbit/s verbinding.
Daarnaast dénk ik (ik weet het niet zeker!) dat het ook mee gaat spelen wanneer je een site bezoekt met veel reclame of veel links.
Willekeurg voorbeeld: gisteren zat ik op de site van dpreview, gebruikte Chrome voor Android.
Het duurde ein-de-loos, er gebeurde ogenschijnlijk een tijdlang gewoon níks (leek het). Je veegde wat omlaag en omhoog, niks..
Geen beweging.
Na een tijdje schiet 'ie omlaag, weer wachten... Eer ik iets een zoekbox kon invoeren was ik zomaar een minuut of twee verder.
Was op het punt de moed op te geven.
Kans bestaat dat het met een snellere verbinding soepeler loopt.

-
 
2fast4u
lol....
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Wifi produceert maar 150 mb van de 600 mb glasvezel verbinding', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Geen verbinding met camera's Algemeen : 2 21 mrt 2024
Sommige apparaten geen verbinding met wifi Eigen netwerk : 1 31 jan 2024
Geen verbinding meer met FTP server na wijziging IP adres door Delta Instellingen software : 2 04 sep 2023
laten werken van IP camera's via Wifi met Genexis Platiunum 7840 modem Instellingen software : 6 07 aug 2023
Nokia modem en WiFi problemen [opgelost] CaiWay/Delta kabel modems, Motorola, Arris, etc. : 1 12 mrt 2023
Advertentie