obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
Ziggo Sports per 1/3/2017 volledig in HD, niet bij Caiway??
Bordewolf
Ziggo Sports zet al zijn kanalen per 1 maart 2017 volledig om in HD.
Ziggo gaat deze kanalen zelf in HD doorgeven en de SD kanalen geheel verwijderen (nieuwe policy) en dat gaat men ook doen met Film 1

Grote vraag is wanneer Caiway? Die zou dit ook gelijk per 1 maart moeten regelen, in elk geval voor de glasvezelgebruikers.
Gewijzigd door Bordewolf op 04 februari 2017, 11:22
Handtekening
HUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU!
 
2fast4u
gewoon 4k alles erop^^
 
Sokje
Caiway kan een hele rij SD kanalen zo schrappen en alleen in HD doorgeven. Begrijp niet waarom dat nog niet is gedaan. Ziggo durft tenminste. Maar ja, met de nieuwe zenderwijzigingen is nog bijna alles in SD bij Film 1.

Mijn buurman heeft KPN en die heeft nu al 45 HD zenders in zijn basispakket. Ook dat pakket is niet volmaakt hoor, maar ik zie wel meer vooruitgang dan bij Caiway.
 
Bordewolf
Caiway kan aan deze situatie niet alles doen.
Caiway zit nu nog met een contractueel probleem in zowel het Albrandswaardgebied als het Cogasgebied.
In die gebieden lijken (ik heb het nooit zwart op wit op papier gezien) er afspraken te zijn over een x-aantal jaren behoud van een x aantal analoge zenders.

In de rest van de gebieden zijn de analoge zenders allemaal verdwenen.

Maar goed, Caiway kan ook een aantal SD kanalen waar al een HD variant van bestaat de nek omdraaien, al moet je dan al 4 SD kanalen schrappen om 1 HD zender door te geven.

Om meer HD te doen moet men geleidelijk meer analoge zenders uitschakelen. Maar mens! We leven in 2017 en wie kijkt er tegenwoordig nog analoog!
Bovendien wordt het digitale basispakket free tot air uitgezonden bij Caiway zonder versleutelingen.

Ziggo Sports en Film 1, maar ook ALLE Fox Sports zenders hadden al lang naar HD gemoeten. Nu Ziggo Sports alle zenders ook daadwerkelijk in HD gaat doorgeven per 1 maart ligt het voor de hand dat Caiway gaat volgen.

Het probleem met Ziggo Sports is bovendien ook nog eens dat de GO-app niet in staat is om te streamen. Die optie is (bijvoorbeeld in tegenstelling tot Fox Sports) nog niet ingebouwd.
Film1 Go heeft dacht ik wel een streaming optie die al veel zaken oplost.

Ik las bovendien dat Ziggo de regionale kanalen via de GO-app (dat is bij ons Multiscreen) wel in HD aanbiedt. Dat zou Caiway ook kunnen doen, maar dan moet er wel een streaming optie bij komen.

Persoonlijk vindt ik dat de Interactief kijkers sowieso een streepje voor zouden mogen hebben qua HD. Caiway zou de glaskijkers (die daar toch 5 euro per maand extra voor neertellen) in elk geval kunnen voorzien van HD-kanalen voor Ziggo Sports, Film1 en de regionalen.
Gewijzigd door Bordewolf op 04 februari 2017, 11:23
Handtekening
HUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU!
 
erickiel
Dat ziggo in hun app de regionale in HD doorgeeft is niet waar ik zelf gebruik deze app ook (om naar BBC first en Zigo sport te kijken) maar net even gekeken geen van de regio zenders is in HD te zien
 
Sokje
Kan je dat dan ook groot op je televisie zien? Mijn buurman heeft ook zo'n app. van KPN en hij heeft BBC First wat mijn vrouw zo graag wil zien.

Ben weleens langs geweest in de Caiway winkel in Naaldwijk maar als ik daar vraag naar BBC First weten ze van niks dat Caiway deze zender toevoegt. Vind ik een aardig gemis als ik eerlijk ben. Mijn vrouw kijkt vaak op de Facebook pagina van BBC first en ziet wat ze allemaal nu mist met Nederlandse ondertitels.

Als ik zon app. ook op televisie kan zien zou ik mijn buurman lief aan kunnen kijken.
 
erickiel
via chromcast kan ik de app van ziggo op tv zien kijk er vrij regelmatig naar via de iphone en de ipad
 
Bordewolf
Ik moet me daarin inderdaad corrigeren. De Ziggo Sport app heeft ook een streaming mogelijkheid anar de Chromecast.
Wanneer daar de streams ook HD worden dan zou dat een mogelijkheid zijn.
Maar kom op! In deze tijd zou de provider dat zelf moeten faciliteren.
Handtekening
HUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU!
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Ziggo Sports per 1/3/2017 volledig in HD, niet bij Caiway??', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Caiway slechte routes? Storing : 1 18 jan 2024
Amino aria 7x naar Caiway omzetten CaiWay/Delta Glasvezel digitale ontvangers : 1 22 dec 2023
Zender van de maand Caiway Interactieve TV, Pay Per Event : 122 11 dec 2023
TV herkend signaal niet CaiWay/Delta kabel modems, Motorola, Arris, etc. : 1 02 okt 2023
Het kastje dat we niet hebben... CaiWay/Delta kabel modems, Motorola, Arris, etc. : 1 06 sep 2023
Advertentie