obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
In dit onderdeel kun je alles kwijt over Glasvezel modems van CaiWay/Delta. Eventueel in combinatie met een eigen router.
 Onderwerp afdrukken
sitecom wifi
skorpio
Hallo
Ik heb al een tijdje een Sitecom Wifi router wlr 4100 n300
Meestal werken wij met de 2 laptops beneden via de glasvezel, maar draadloos wifi kan ook en hebben we eerder boven ook gebruik van gemaakt.
Dus verleden week afkoppelen en laptops mee naar boven en was er plotseling geen internet.
De telefoons maken dan wel verbinding en is er dus contact met het apparaat beneden.
Laptop windows 10 en laptop windows 8.1

Vandaag maar weer eens getest, geen van beide doen het boven.
Heb mijn laptop windows 8.1 beneden losgekoppeld, als ik verbinding had zou ik naar boven wandelen om te zien of ik ergens onderweg de verbinding verlies, verrassing dat ook dan niets werkt.
Kunnen dus alleen met de kabel er in, zonder is er geen verbinding.

Snap niet waar ineens dat probleem vandaan komt, het zou kunnen wijzen naar de Sitecom die ik nog niet heb gereset enz.
Tijdje terug was er een storing dat de TV er uit lag, ook kort het Internet en de volgende dag werkte alles weer.
Waar moet ik zoeken ?
 
Jaco Hage
Wat bij Sitecom meestal werkt is: Netwerkkabel verwijderen, Router uitzetten, aanzetten, even 2 minuten wachten en dan pas de netwerkkabel inpluggen van modem>router>.

Vaak moet je dan ook even je laptop opnieuw opstarten etc.

Als je het tevaak hebt gedaan zou ik zeggen even je modem 30 minuten uit anders loopt de Pool vol.
Daarna even de eerste volgorde kiezen.
 
skorpio
Even een reactie, dank voor je bericht.
Gedaan wat je schreef, maar had nog geen wifi en kon ook geen verwijzing vinden dat die aanwezig was.
Met wat zoeken bij de netwerkadapters zag ik dat de Qualcomm Atheros AR956x wireless Networkadapter stond uitgeschakeld.
Deze ingeschakeld en zag ineens de verschillende wifi weer terug in beeld, alles losgekoppeld en had Internet, ook boven Smile

Hoe het kan dat het is uitgeschakeld ? misschien een Windows update van december maar dat zou van toepassing zijn op Windows 10 ( ik zit hier op 8.1 )
Anders energiebeheer die wifi heeft uitgezet, zal dit onthouden bij een volgende keer.

Nogmaals bedankt Smile
 
Jaco Hage

Quote

skorpio schreef:

Even een reactie, dank voor je bericht.
Gedaan wat je schreef, maar had nog geen wifi en kon ook geen verwijzing vinden dat die aanwezig was.
Met wat zoeken bij de netwerkadapters zag ik dat de Qualcomm Atheros AR956x wireless Networkadapter stond uitgeschakeld.
Deze ingeschakeld en zag ineens de verschillende wifi weer terug in beeld, alles losgekoppeld en had Internet, ook boven Smile

Hoe het kan dat het is uitgeschakeld ? misschien een Windows update van december maar dat zou van toepassing zijn op Windows 10 ( ik zit hier op 8.1 )
Anders energiebeheer die wifi heeft uitgezet, zal dit onthouden bij een volgende keer.

Nogmaals bedankt Smile


Die situatie heb ik wel eerder gezien. Was ca 2 weken geleden. Die dame had een laptop van de zaak en was de netwerkdetectie uit of uitgezet en idem spontaan was de wifi-kaart uitgeschakeld.
Nu kan ik mij wel van een maand geleden herinneren dat Microsoft wat updates had gedaan er daardoor wat internetconnecties problemen waren. Misschien had je jij ook nog wat achterliggende updates die daar ook last van hadden.

Enfin, je bent weer online Thumbs Up
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'sitecom wifi', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Sommige apparaten geen verbinding met wifi Eigen netwerk : 1 31 jan 2024
laten werken van IP camera's via Wifi met Genexis Platiunum 7840 modem Instellingen software : 6 07 aug 2023
Nokia modem en WiFi problemen [opgelost] CaiWay/Delta kabel modems, Motorola, Arris, etc. : 1 12 mrt 2023
Wifi snelheid te laag Eigen netwerk : 5 17 jul 2022
Platinum-7840, zwakke WiFi CaiWay/Delta Glasvezel modem : 3 27 feb 2022
Advertentie