obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
Newbee glasvezel
12span
Sinds kort ben ik lid van deze gebruikersgroep. Ik probeer de wereld van Caiway te doorgronden. Aanleiding was de laatste storing bij Caiway: géén internet, wel TV. Internet blijkt via de glasvezelaansluiting binnen te komen, de TV gewoon via de oude CAI-aansluting. Een vaste telefoon gebruik ik al jaren niet meer. Met het overstappen op Glasvezel Alles-in-één is alleen internet sneller geworden, terwijl ik over het TV-aanbod en de internetsnelheid via de oude CAI redelijk tevreden was. Via het CAI kreeg ik ook b.v. Netflix zonder haperen binnen. Dacht een stap in de vaart der volkeren gedaan te hebben, maar het was alleen marketinggeleuter van CaiWay. Ben geen digitaal expert, ook geen digibeet, maar begrijp ik als gebruiker iets niet?

Ik baal er trouwens ook van dat de helpdesk niet op zondag bereikbaar is, op werkdagen tot 21:00 uur meen ik, en op zaterdag nog beperkter. Storingen hebben de neiging zich bij afwezigheid van de helpdesk voor te doen is mijn beleving. KPN of een andere provider komen nu toch wel heel dichtbij (ook hun storingen natuurlijk).
vriendelijke groet
Jan
 
Caiway Webcare
Beste Jan,

Allereerst heel vervelend om te horen dat u ontevreden bent over de overstap naar glasvezel. Glasvezel is over het algemeen sneller en stabieler dan coax, dat heeft alles te maken met het gebruikte materiaal. Waar coax-kabels (koper) gevoelig zijn voor interferentie zijn glasvezelkabels dat niet. Wel is het zo dat de laatste jaren er steeds meer apparaten "online" zijn die storingen kunnen geven op een draadloos netwerk (denk bijvoorbeeld aan IP-camera's, alarmsystemen etc.), waardoor het kan lijken alsof het internet trager geworden is of meer hapert.

Wat Wifi betreft zou ik u dan ook aanraden eens een kijkje te nemen op onze pagina over wifi, want hoewel we geen perfect signaal kunnen garanderen proberen we uiteraard wel zoveel mogelijk te doen om onze klanten te helpen bij dit soort problemen. Als u ons in een privébericht uw postcode en huisnummer toestuurt kunnen we ook wat specifieker naar uw aansluiting kijken, en wat daar precies misgaat. Spelen uw problemen zowel bekabeld als via Wifi, dan willen we u vragen uw postcode/huisnummer sowieso toe te sturen in een privébericht - zodat wij kunnen kijken of het signaal op het modem wel in orde is.

Wat de openingstijden van de helpdesk betreft - zoals Roberto al aangeeft zijn we in weekenden via Twitter, Facebook en bijvoorbeeld dit forum altijd te bereiken. Op werkdagen zijn we telefonisch tussen 09:00 en 21:00 bereikbaar en op zaterdag tussen 10:00 en 16:00.

We hopen dat u met deze tips al wat verder komt, maar zien uiteraard graag uw postcode/huisnummer tegemoet in een privébericht - zodat we u een wat specifieker advies over uw aansluiting kunnen geven!

Met vriendelijke groet,

Timo
Handtekening
Caiway Webcare Team
 
12span
Internet werkt goed via glasvezel, al heb ik wel eens hogere snelheden ontvangen Up- en download waren vanavond resp. 77 Mbps en 64 Mbps (test via Ziggo en Xs4All). Mijn opmerking betreft dat het TV signaal nog via het oude CAI binnenkomt terwijl Caiway doet voorkomen dat alles via glasvezel binnenkomt. Doe ik iets fout?

Facebook heb ik als mogelijke 'helpdesk' nog nooit gebruikt. Doe ik volgende keer als het nodig is. Wel twitter gebruikt, heb een account maar ben niet zo van de Twitter. Ging wat moeizaam.

Bedankt voor je reactie en groet
 
12span
Hallo Timo,

N.m.m. werkt mijn wifi goed. Alleen vorige week legde mijn Sitecomrouter het loodje. De nieuwe Tp-linkrouter werkt prima, ik had een goedkopere of duurdere kunnen kopen, maar deze voldoet.

Ik weet dat glasvezel superieur is aan koper. Juist daarom had ik voor glasvezel gekozen en verwachtte ik dat mijn TV-signaal ook via mijn glasvezel binnen zou komen i.p.v. via de oude CAI-aansluiting. Doe ik iets fout?

De vraag blijft of het TV-signaal via het oude CAI binnen hoort te komen of zoals Caiway het verkoop Alles-in-één via glasvezel? Ik zal via een privéberiecht mijn gegevens doorgeven.


Timo bedankt voor je reactie en groet,
 
Murgen
Nee, je doet niets fout. Je krijgt coax er nu gratis bij. Via Internet kan je 1 televisie aansluiten op IPTV maar daar heb je een Entone kastje voor nodig dat je bij cayway kan huren. Geloof me, de coax werkt net zo goed, de toegevoegde waarde van iptv is nu nog erg klein.
 
Adios
Ik denk dat je tijd tekort komt met alle onbeperkt tegelijkertijd gemaakte opnames, om deze te bekijken.


Echt nuttig, deze aanvulling ..
 
Bakstenen

Quote

Roberto schreef:

Welkom 12spanWink

Wat werkt er niet aan jouw internet dan. Traag? Breekt de verbinding?? Internet via glasvezel van Caiway werkt top.

Overigens is Caiway Webcare wel actief hoor in het weekend/avond helaas alleen maar via twitter/facebook

Heb je lekker veel aan alsje geen internet heb
 
12span
Hallo Roberto,

Vandaag was het dan weer "ruk", zelfs iets minder snel of meer "ruk" :-) Kan het aan mijn nieuwe router liggen? D.i. een TPLink AC1750.
Tot voor kort gebruikte ik een Sitecom AC1200 en had ik veel hogere snelheden gemeten die 100 benaderden.

Heb CaiwayCare mijn adres gegeven om te kijken of de glasvezel in orde is. Kan geen kwaad, maar ik denk dat daar niets mis mee is bleek bij eerdere storingen van Caiway.
 
12span
Het hoeft idd niet persé aan Caiway te liggen. Mijn laatste storing viel samen met een algemene storing elders bij Caiway en toen bleek mijn router naar de gossiemijne.

En wat jaco schreef: "ik heb wat opheldering nodig hoe de coax TV en IPTV Glasvezel integratie werkt". Dat is voor mij het proces van voortschrijdend inzicht. Voorlopig is mijn inzicht dat coax in mijn geval voldoet, en dat de mooie glasvezel die er ligt maar voor een fractie wordt benut. Ik gebruik mijn Astraatje terwijl er een Mercedes voor de deur staat, of zo iets.

Voorlopig wordt het veel lezen op dit forum.
 
Murgen
Precies. Overigens is de internetsnelheid van Caiway glas nu al 3,5 jaar heel stabiel en conform beloofde snelheden, ik ben er ontzettend tevreden over.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Newbee glasvezel', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Kan mijn modem( glasvezel) niet activeren. Wel internet CaiWay/Delta kabel modems, Motorola, Arris, etc. : 2 11 feb 2023
Fritz!Box 5490 instellingen voor Delta glasvezel Hardware instellingen : 4 31 mei 2022
DVB-C via Caiway glasvezel? CaiWay/Delta Glasvezel digitale ontvangers : 4 10 nov 2021
TV op glasvezel loopt 25 seconden achter Snelheid : 11 24 sep 2021
instabiel glasvezel modem sinds medio Januari 2021 CaiWay/Delta Glasvezel internet verbindings problemen : 4 06 mrt 2021
Advertentie