obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Gebruik je een router/modem, post hier je ervaringen.
Welke DNS gebruik jij?
Caiway Caiway 64%[7 stemmen]
Open DNS - 208.67.222.222 Open DNS - 208.67.222.222 9%[1 stem]
Google - 8.8.8.8 Google - 8.8.8.8 9%[1 stem]
3rd Party anders - .... 3rd Party anders - .... 18%[2 stemmen]
Totaal stemmen : 11
 Onderwerp afdrukken
DNS servers Caiway of 3rd party
Plompie
Beste Forum leden,

Al enige tijd haperde bij ons "het internet"... Niet bij een bepaalde site of dienst, vol WiFi bereik en ook bij bekabelde PC's. Maar als de site eenmaal aan het laden was ging het wel snel en de traagheid zat vooral in sites of apps die veel externe content inladen... Toen ging bij mij het belletje DNS rinkelen. Ik kan niet aantonen dat het werkelijk aan de DNS lag maar sinds ik als primary DNS die van OpenDNS gebruik en Google als secondary heb ingesteld laden de pagina's als de bliksem.

Vraag me dus af of meerdere mensen bij Caiway dit probleem hebben en er misschien wel profijt bij hebben om andere DNS servers te gaan gebruiken?
 
jj1987
Geen last van met de caiway dns. Smile
 
2fast4u
heb ook google of https://dns.watch/index
 
Sc0rpi0_44
Het zou theoretisch ook nog kunnen dat jouw router iets doet wat de DNS server
van Caiway niet zo leuk vindt en daar maatregelen op neemt (rate limiting bijvoorbeeld).
 
Plompie
Dat zou ook kunnen ja,.. Browsen en app laden snel als ze eenmaal laden maar blijven soms ineens hangen (op verschillende toestellen). De router is laatst vervangen van Cisco 2700 naar een Asus RT-N66U maar toen bleef het probleem.

Nu de DNS in aangepast is het probleem een stuk minder maar nog steeds af en toe issues, zelfs met vol WiFi bereik. Misschien wel gewoon te hoge verwachtingen...
 
Spoonman

Quote

Plompie schreef:

Beste Forum leden,

Al enige tijd haperde bij ons "het internet"... Niet bij een bepaalde site of dienst, vol WiFi bereik en ook bij bekabelde PC's. Maar als de site eenmaal aan het laden was ging het wel snel en de traagheid zat vooral in sites of apps die veel externe content inladen... Toen ging bij mij het belletje DNS rinkelen. Ik kan niet aantonen dat het werkelijk aan de DNS lag maar sinds ik als primary DNS die van OpenDNS gebruik en Google als secondary heb ingesteld laden de pagina's als de bliksem.

Vraag me dus af of meerdere mensen bij Caiway dit probleem hebben en er misschien wel profijt bij hebben om andere DNS servers te gaan gebruiken?


Ik ben blij dat ik niet de enige ben die sinds deze week DNS problemen ervaart...
Exact hetzelfde scenario hier bij mij thuis. Tijden lang alternatieve DNS servers in gebruik, en sinds een paar dagen alleen maar DNS fouten (en geen internet).
Ik heb OpenDNS er even in gehad, die geeft ook een DNS fout. De enige servers die het bij mij nu doen zijn die van Google (8.8.8.8 en 8.8.4.4).
Die wil ik dus absoluut niet gebruiken, en de DNS servers van Caiway zelf...mwa laat maar.
Probeer maar eens 95.85.9.86, 185.133.72.116 en de 185.83.217.248

Dus hey....Caiway.....wat hebben jullie gedaan/veranderd/aangepast sinds deze week ??!!
 
Adios
Heb je al de helpdesk gebeld van Caiway hierover?
 
Spoonman
Waarom zou ik de helpdesk gaan bellen, zulke informatie zou vanuit Caiway moeten komen.
Beetje service vanuit Caiway met een simpele nieuwsbrief/mail de mensen op de hoogte brengen zou wel prettig zijn.
Ik ga dit weekend toch weer de alternatieve DNS servers proberen, hopelijk zonder problemen.
 
jj1987
Waarom zou Caiway met een dns probleem komen in een nieuwsbrief? Jij en nog iemand anders hebben kennelijk een probleem met de dns van Caiway. Dus zou ik dat dan aankaarten. Ipv te klooien met andere dns servers die mogelijk minder werken en waarschijnlijk ook onveilig zijn. Je betaalt voor het internet en dus ook hun dns server. Verder hoor ik er hier niemand over. Hier met de caiway dns geen problemen. Als het een grootschalig iets was had dit forum er wel mee vol gelopen. Maargoed das mijn opinie.
 
MichaelR64

Quote

De enige servers die het bij mij nu doen zijn die van Google (8.8.8.8 en 8.8.4.4).
Die wil ik dus absoluut niet gebruiken, en de DNS servers van Caiway zelf...mwa laat maar.

Waarom wil je die perse niet gebruiken ?
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'DNS servers Caiway of 3rd party', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Caiway slechte routes? Storing : 1 18 jan 2024
Amino aria 7x naar Caiway omzetten CaiWay/Delta Glasvezel digitale ontvangers : 1 22 dec 2023
Zender van de maand Caiway Interactieve TV, Pay Per Event : 122 11 dec 2023
Werkzaamheden Caiway veroorzaakt storing met dubbel NAT probleem Werkzaamheden : 17 24 aug 2023
Kijken zonder kastje bij Caiway en Delta Interactieve TV, Pay Per Event : 18 08 jul 2023
Advertentie