obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
In het onderdeel Glasvezel algemeen van CaiWay/Delta kun je eigenlijk alles posten. Zoals waar beschikbaar, wat zijn de ervaringen, welke techniek wordt gebruikt, welke abonnementen, welke diensten.
 Onderwerp afdrukken
Nieuwe interface (decoders)
cawul
Recent heeft Caiway de interface op de Entone decoders 'opgefrist' en voorzien van veel 'blauw'.
Lichtblauwe letters op blauwe vlakken, donkerblauw op zwart.

Ofschoon het er allemaal wat 'moderner' en wat gelikter uitziet, weet ik eerlijk gezegd niet of het een echte verbetering is voor wat betreft de leesbaarheid.

Voorbeeld:
mijn vrouw en ik zitten op een relatief grote afstand van de TV. De oude EPG, witte letters op zwarte achtergrond, was nog net leesbaar. Nu, lichtblauw op gewoon blauw, is het contrast een stuk minder
en dus een stuk moeilijker leesbaar.

Bovenin, onder de titel van het programma staat de aanvangstijd (donkerblauw op zwart). Het valt amper op. Deze juist belangrijke .. informatie had best geel gemaakt kunnen worden. Wel zo plezierig wanneer je door de EPG scrollt.

Een positief punt is dat de programma informatie (voorheen rechtsonder, bij EPG) nu bovenin in een groter font wordt weergegeven. Daarentegen is de ruimte beperkt. Wat mij betreft had het aantal zenders dat getoond wordt, eentje minder gekund, t.g.v. wat meer ruimte voor de programma informatie. Zeker, met de "I" knop krijg je alle informatie, maar dat is weer een extra handeling, veelal niet nodig wanneer 1 zender minder wordt getoond.

Misschien komt er ooit nog wel eens een mogelijkheid dat de gebruiker uit bepaalde 'themes' kan kiezen, m.a.w. dat de gebruiker in de Caiway Instellingen kan kiezen uit b.v. 'high contrast'
(met witte letters op zwarte achtergrond)

Hoe dan ook, mijn voornaamste bezwaar is dat de leesbaarheid wat minder is geworden. Buiten dat, complimenten voor de nieuwe interface.

Toegegeven, onze tv is nog een ouderwetse flatscreen, lees geen HD, maar voldoet over het algemeen nog redelijk.

=
 
skorpio
1 Helemaal eens wat betreft de kleuren, duidelijker is het er nu niet op geworden en leesbaarheid is slecht.
2 Normaal klik je 1 x om iets op te nemen, nu ineens 2 of 3 x afhankelijk van de nukken die het heeft. ( of weet iemand de snelle manier zoals voorheen )
3 Steeds terug naar kanaal waar je staat i.p.v op de gids te blijven.
 
cawul
Pheww... gelukkig, ik dacht dat ik misschien te kritisch was.
Hopelijk kan men bij de eerstvolgende update hier wat aan doen.


Misschien een tip . . . :-)


=

F8v44J

=
 
Plompie
Er zijn idd nog wat dingen die beter kunnen qua leesbaarheid en het gebrek aan snelkoppelingen (naar kanaal schakelen met OK, opname verwijderen met de rode knop) is jammer.

Wel ziet het er netjes en fris uit! Hopen dat er met updates nog wat aan bovenstaand kan worden gefixed.
 
Adios
Wat voor kleur is Rolze?

Doet het pijn aan je ogen?
 
cawul
Ik kan mij voorstellen dat het op een modern 4K scherm, op 2m afstand er anders uitziet dan op een 720 plasma.
Denk dat men de 'minste' hardware (lees: oudste) als referentie zou moeten nemen.
Als het daarop goed is, zal het er nog (veel) beter uitzien op een nieuw scherm.

Enfin, laten we hopen dat Caiway er wat mee zal doen.

=
 
skorpio
Volgende wat zich voordoet is dat als je een programma hebt ingesteld er niet meer automatisch wordt gestart.
Nu blijft het scherm staan met de vraag of ik dat wel wil en moet je eerst JA bevestigen en springt het pas over naar kanaal wat ik wil zien.
Betekend dat je nu eigenlijk zelf de klok in de gaten moet houden en niet met je rug naar de tv moet zitten, het programma is dan allang begonnen.

Dus Caiway programmeurs, achteruitgang en zeer irritant.
 
Adios
Ik neem aan dat Caiway dit toch uitvoerig getest heeft op diverse televisies voordat ze zo'n flitsend kleurenschema in de markt zetten?

Ze zullen vast wel een consumentenpanel hebben die bèta-tests doet.
 
Plompie
Kwam nog wat tegen in de mini gids (onderaan de live TV) en de EPG.

Als je in de minigids omlaag drukt word het nummer met 1 verlaagd, als je in de EPG op omlaag drukt word het nummer met 1 verhoogd.
 
cawul

Quote

skorpio schreef:

1 Helemaal eens wat betreft de kleuren, duidelijker is het er nu niet op geworden en leesbaarheid is slecht.
2 Normaal klik je 1 x om iets op te nemen, nu ineens 2 of 3 x afhankelijk van de nukken die het heeft. ( of weet iemand de snelle manier zoals voorheen )
3 Steeds terug naar kanaal waar je staat i.p.v op de gids te blijven.


tja, het zijn van die dingetjes waar je gaaTdeweg achterkomt, maar eerst een tijdje zit te k*****
Voorheen drukte je op het blauwe toetsje op de afstandsbediening om een opname te wissen.
Nu moet je eerst op [OK] drukken en dan uit het submenu [afspelen][wissen]..etc. item wissen selecteren.
Mij onduidelijk waarom dat anders moet.

=
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Nieuwe interface (decoders)', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Nieuwe zenders per januari 2024 Interactieve TV, Pay Per Event : 6 19 jan 2024
nieuwe app of zender Welke zender wil je er nog bij hebben? : 1 26 feb 2023
nieuwe app of zender Welke zender wil je er nog bij hebben? : 1 18 feb 2023
Caiway nieuwe bestelling haast onmogelijk Klacht over CaiWay/Delta : 4 13 sep 2022
Vraag over nieuwe aansluiting CaiWay/Delta Glasvezel modem : 5 13 mei 2021
Advertentie