obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Geen telefoonverbinding, meld alles hier.
 Onderwerp afdrukken
voip via Siemens N300A IP DECT
Caiway666666
Hallo formumleden,

Ik overweeg om voor Caiway te kiezen met 500 Mbps, maar hier kan maar één telefoonnummer aan gekoppeld worden. Ik heb echter drie telefoonnummers.
Mijn vraag is nu of ik mijn Siemens N300A IP DECT achter de modem van Caiway hangen (al dan niet via een router) om bijvoorbeeld via Budgetphone de twee andere telefoonnummers op aan te sluiten.
En indien dat kan, is het mogelijk ook het telefoonnummer dat via Caiway loopt ook via mijn Siemens N300A IP DECT af te wikkelen? Of anders geformuleerd: worden de telefoon/IP-instellingen doorgegeven om de Siemens voor dit telefoonnummer te kunnen instellen?

Alvast dank voor jullie reacties!!

Mvg Caiway666666
 
Caiway666666
Dank voor je reactie. Ik zit nu bij KPN via ADSL. De Siemens hangt nu achter een router. Twee telefoonnummers lopen nu via KPN internetplusbellen. Ivm het maximum van twee nummers loopt het derde nummer via de Siemens en Nedsolutions. Functioneert prima. De vraag heb ik gesteld ivm de mogelijke overstap naar Caiway Glasvezel.
 
rhuijben
Ik gebruik de N300-A al een paar jaar op deze manier met Budgetphone over mijn Caiway glas verbinding. Werkt prima.

De Caiway telefoonlijn gebruik ik alleen als back up. Die wordt buiten de standaard internet (v)lan afgehandeld en kan je dus niet als voip afhandelen.
 
Caiway666666
Thumbs Up OK, dat is mooi dat dus werkt!
Begrijp ik je bericht goed dat je het telefoonnummer dat via Caiway loopt niet via de Siemens kunt laten lopen?
Dat zou jammer zijn, omdat ik dat nummer dan (waarschijnlijk) niet op al mijn handsets kan laten binnenkomen met verschillende geluiden en/of signalering op de handset ter herkenning.
 
rhuijben
Ik heb het Caiway nummer op de analoge poort binnen laten komen. Daarna kon ik per handset instellen hoe en wat. Ik meen dat je 5 (of 6?) voip nummers + vast + het gigaset-netwerk kan koppellen.

Maar ik gebruik dat nummer eigenlijk nooit. Ik heb bij Caiway gewoon glas aangevraagd en onafhankelijk daarvan mijn nummers naar Budgetphone geporteerd. Toen dat werkte heb ik mijn adsl opgezegd. Van Caiway kreeg ik toen wel een nummer uiteraard.
 
Caiway666666
OK, bedankt! Clap
 
fwberg
ik zit nog bij Online. net een nieuwe router gekregen omdat de ouwe defect was geraakt.
helaas.... de voip was helemaal dicht getimmerd. zelfs de tap om nieuwe firmware te laden was weg gehaald.
Online gebeld, maar de goede man vertelde mij dat dat niet ging veranderen.
voor mij is het dus exit Online...
oja... de oplossing waar hij mee kwam..... je kan toch een buitenland bellen pakket nemen bij ons? yeah.... right
 
rhuijben
Soms zijn er mogelijkheden om met stun en/of niet standaard poortnummers toch nog wat voor elkaar te krijgen als er poorten geblokkeerd worden. Ik gok dat dit met deze gigaset n300a en budgetphone nog wel een redelijke kans geeft. Misschien eerst even checken bij je voip provider.

Al kan ik je Caiway glas van harte aanbevelen om andere redenen.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'voip via Siemens N300A IP DECT', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
VOIP Telefooncentrale Eigen telefoon netwerk : 4 03 okt 2020
Fritzbox 7590 op Glasvezel met C5 DECT CaiWay/Delta Glasvezel telefonie problemen : 1 02 dec 2018
Telefonie aansluiting voor DECT CaiWay/Delta Glasvezel telefonie problemen : 4 22 okt 2016
Gigaset N300a IP Storing : 7 14 mrt 2016
CBIZZ: Wegvallende VOIP verbinding Storing : 1 18 sep 2012
Advertentie