obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Alle vragen m.b.t. de instellingen van de Hardware kun je hier stellen.
 Onderwerp afdrukken
Linux Enigma2 ontvanger geschikt voor interactieve TV?
1405910
Na meer dan 20 jaar satelliet TV ben ik enkele maanden geleden, noodgedwongen door een verhuizing, overgestapt naar Kabel TV.
Voor het huidige Caiway pakket Basis TV gebruik ik een Linux Enigma2 kabelontvanger en wel een VU+ DUO2 ontvanger met 2x DVB-S/T2 tuners.
Sinds deze week ben ik overgestapt naar Glas-75.
Nu overweeg ik om ook Interactieve TV te bestellen maar vraag mij af of ik dan de huidige ontvanger nog kan gebruiken.
Ik weet dat ik bij Interactieve TV een Smartkaart moet gebruiken maar die had ik bij Canal Digitaal ook nodig.
De VU+ DUO2 heeft o.a. een interne Reader welke d.m.v. een softkey de C+ kaart kan lezen.
Vraag is alleen is dit bij Caiway mogelijk?
Ik ben erg gehecht aan het merk VU+en dat komt niet op de eerste plaats door de grote betrouwbaarheid en snelle hardware.
Ik ben niet snel geneigd om een ander merk te nemen, dan maar geen Interactieve TV.

Graag jullie advies.
 
ReBr
Voor interactieve tv bij Caiway krijg je een ontvanger bij geleverd, dit is immers iptv, en dit gaat niet op je VU werken.

Maar je coax blijft ook actief dus de VU kan je er gewoon naast blijven gebruiken voor het basis pakket.

Een smartcard is alleen nodig, indien je extra zenderpakketten afneemt (via coax)
Dit zal trouwens ook werken icm je VU (codering is Irdeto)
 
1405910
Tja, nadat ik het antwoord nu zo lees is het ook een onnozele vraag want IPTV zal op deze ontvanger natuurlijk niet werken, had ik ook zelf kunnen invullen.
Hierbij gaat ook de leeftijd een rol spelen (71), zijn toch wel nieuwe dingen die ik allemaal niet meer zo snel kan volgen.

Misschien enigszins OFF-Topic maar is de kwaliteit van IPTV niet beter dan bij transmissie via coax?
Dat zou voor mij eigenlijk de hoofdreden zijn om naar Interactieve TV te gaan.
Andere dingen waarvoor IPTV staat gebruik ik nu ook al met mijn VU+ zoals opnemen, pauzeren, Time-Shift, programma's kijken op de Tablet, e.d.

Ik begrijp dat als ik mij b.v. op HBO zou abonneren dit gewoon via coax blijft en ik wel een Smartkaart moet gebruiken maar ik deze dan via een Softkey zoals b.v. Oscam wel op mijn VU+ kan toepassen?
 
Migow
Iptv decoder kun je als extra erbij nemen. Dat kost je wel 7,50 per maand. Deze sluit je aan via utp cat rechtstreeks op je glasvezelmodem. Ja kan dan evt. Tv pauzeren en opnemen. Je signaal blijft ook gewoon via coax beschikbaar. Basispakket wordt ongecodeerd doorgegeven via coax. Extra pakket heb je evt. Smartcard nodig. Beeldkwaliteit coax of via iptv is gelijkwaardig. Heb beiden nl. En zie geen verschil!
 
1405910
OK helder, dan ga ik ook geen Interactieve TV toevoegen.

Allen bedankt voor de bijdragen.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Linux Enigma2 ontvanger geschikt voor interactieve TV?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Tv ontvanger verbinden met deco X50 mesh Storing : 1 08 okt 2023
DFN-Amigo7x3 Android TV-ontvanger op komst CaiWay/Delta Glasvezel digitale ontvangers : 1 15 sep 2023
Voorbeeld voor caiway! Algemeen : 1 23 jan 2023
Delta interactieve TV Interactieve TV, Pay Per Event : 1 22 jan 2023
Poort 80 openen voor internet radio Hardware instellingen : 4 24 nov 2022
Advertentie