obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Geen telefoonverbinding, meld alles hier.
 Onderwerp afdrukken
Nummerweergave
hansbl
Normaal gesproken moet het mogelijk zijn om op de vaste lijn "Nummerweergave" (CLIR) per gesprek aan en uit te zetten.
Als je dit wilt uitzetten gebeurt dat meestal met de code #31# gevolgd door het nummer dat je wilt bellen.
Volgens de klantenservice van Caiway zou dat moeten werken, maar bij mij werkt dit niet.
Volgens de klantenservice kun je "Nummerweergave" ook aan- uitschakelen me de code *30 gevolgd door de zend toets.
Dit werkt ook niet bij mij. Ze kunnen mij niet verder helpen.
Om te bellen maak ik gebruik van een Fritz!Box 7490 als DECT basis station, met daarop 3 aangesloten handsets.
In de Fritz!Box is ook de mogelijkheid om CLIR in te schakelen, maar dat werkt ook niet.
Het lijkt erop dat alles wat ik probeer overruled wordt door de instelling "Anoniem bellen" in MijnCaiway.

Is er iemand die tips heeft voor mij?
Alvast bedankt.
 
hansbl
Dank voor je antwoord.
Ik gebruik de Fritz!Box als DECT met daarop 3 Gigaset C300 handsets.
Als ik de handsets aansluit op het oorspronkelijke basisstation werkt het ook niet.

Overigens heb ik geen klachten m.b.t. de stabiliteit van mijn internet verbinding en het WiFi bereik.
 
hansbl
Wederom dank voor je snelle antwoord.
Met de doorgifte van CLIP is geen probleem.
Ik heb de Y-kabel aangesloten op telefoonpoort 1 van het Genexis modem en op DSL/tel op mijn Fritz!Box.
Ik weet niet of dit overeenkomst met pin 3 en 6 en pin 4 en 5.
Het is ook zeer goed mogelijk dat ik niet snap wat je bedoelt met pin 3 en 6 en pin 4 en 5.
Gewijzigd door hansbl op 18 maart 2016, 16:01
 
hansbl
Als je zo'n kabeltje voor mij zou kunnen maken, dan heel graag.
Het is mij nog nooit gelukt om een RJ45 goed te knijpen.
Laat mij ff weten wat dat gaat kosten?
 
hansbl
Dit is een tof aanbod.
Echter, als ik mijn dect en y-kabel op stuur kan ik niet bellen.
Ik ben dan dus zelf maar ff aan het knutselen gegaan en het is gelukt om een kabel te fabriceren. Dat is gelukt, maar mijn probleem wordt daarmee niet opgelost.
De nummerweergave is niet aan en/of uit te schakelen.
Inmiddels ben ik er achter dat de codes *31# en #31#, enz. domweg niet werken bij Caiway.
De code *30 waarmee je nummerweergave aan en uit kunt schakelen werkt niet op mijn Fritz!Box omdat deze de code herkent als een code voor LCR (Low Cost Routing).
Indien ik bij DECT set rechtstreeks op het glasmodem aansluit werkt de code *30 wel.
Daarmee ben ik natuurlijk niet geholpen, maar ik heb inmiddels wel duidelijkheid.

Ik dank je nogmaals voor je moeite en je aanbod.
 
hansbl
Die instellingen op de Fritz!Box zijn allemaal goed.
De nummers worden allemaal weergegeven op de handsets. Als het nummer in je telefoonboek staat, staat ook de naam erbij.
Dus dat is het probleem niet.
Het probleem zit hem in het anoniem kunnen bellen.
De enige mogelijkheid die ik heb bij mijn bel-infrastructuur is dat ik dit handmatig in moet stellen in MijnCaiway.
 
hansbl
Niets.
Die zeggen dat je hiervoor bij je telefoonprovider moet zijn.
Dat klopt volgens mij ook wel.
Alleen Caiway werkt niet mee, want die bieden de mogelijkheid niet bij hun sterretjesdiensten.
Bij andere telefoonproviders is dit namelijk wel mogelijk.
 
hansbl
Dank je.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Nummerweergave', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
DECT / GAP en nummerweergave?? Eigen telefoon netwerk : 1 17 apr 2012
Nummerweergave doet het niet Storing : 1 26 sep 2010
nummerweergave Storing : 1 05 jan 2010
Crash door Nummerweergave? Storing : 6 03 dec 2009
Advertentie