obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier resultaten van speedtests!
 Onderwerp afdrukken
?? bij ISP speedtests powered by Ookla
Highway
Volgens dit artikel stellen Internet Service Providers hun snelheden mooier voor dan ze in werkelijkheid zijn.

De snelheidstester van TestMy.net zou een juister beeld schetsen.

Via die snelheidstest haal ik iets meer dan een kwart van de geadverteerde snelheid. Hoe is dat bij jullie? Welke test kunnen we nog vertrouwen?

Ben benieuwd naar jullie reacties.
Handtekening
Wink
 
Adios
Schandalig gewoon!! Ik kom nog niet op de helft van de beloofde snelheid van mijn abonnement van Caiway !!

Ik ga een klacht indienen en een flinke restitutie vragen van Caiway !! .

Ik heb dus jaren betaald voor een snelheid die ik helemaal niet krijg !!!
 
popmart1970
Moet 50 Mbps hebben vplgens abo.

Haal echter 35.5 Mbps......scheelt ook best wel al zeg ik het zelf!!
Handtekening
Caiway....Iets moeten slikken is niet erg......behalve als het door je strot geduwd wordt!! Thumbs Up
 
Adios
Ik ben hier enorm van geschrokken. Ik had nooit gedacht dat aanbieders zo rommelen met die snelheid. Een nieuw Volkswagenschandaal eigenlijk dus. Sjoemelsnelheid Smile
 
2fast4u
ik krij 119 (tweede test 99) mbps wel raar en heb ook de server getest http://de.testmy.net/dl-204800 kom op 8 ping dus he is niet een server die in VS is ofzo.. ik denk dat dit test echt is maar..geen antivirus op de pc alles uit en ook geen downloads..

rZzWCXv3f 5034013263

ps: Maar als ik iets download van 4.14 GB is het binnen 1 minut en 6 sec. dus hoe kan dat weer? Smile dus kom ik op? 62 MB/s? 496 mbps? of heb ik het fout gerekent help^^ of is het server van testmy.net niet goed? die kan niet veel uploaden^^
Gewijzigd door 2fast4u op 27 januari 2016, 18:18
 
Adios
Het is toch te erg voor woorden als je een abonnement hebt van 500 mbps dat je maar net 100 mbps krijgt!!

Caiway wanneer wordt een derde van mijn abonnementsgeld over vijf jaar teruggestort?

Ik heb het gevoel dat de snelheid al die jaren dus niet heeft gedeugd.
 
2fast4u
@Highway probeer even naar London server daar krijg je al boven 350 mbps dus het is de Frankfurt server die heel erg langzaam is en niet Caiway Smile) dus de internet is goed en de http://beta.speedtest.net/ ook anders naar https://www.caiway.nl/site/nl/interne.../speedtest
 
Migow
Het is gewoon een waardeloze site. Via speedtest heb ik altijd een strakke 530Mb/s zowel down als upload
Via newsserver gaat het ook met volle snelheid. Conclusie is wel duidelijk.

En HDR wat jij weer zegt is bullshit. 5 jaar lang hoor ik je niet over de snelheid en nu in eens een waardeloze link en je eist geld terug etc etc
Al die jaren heb jij dus het idee dat je niet kreeg waar je recht op had pfff. Lekkere stelling!!

Ik durf te stellen dat je bij glasvezel boven je snelheid zit!! Bedraad zowiezo. Draadloos is een ander verhaal, maar ook daar kun je zeer hoge snelheden halen mits je ook je router er op aanpast.
Hier haal ik via wifi ruim 380Mb/s en dat heb ik via andere discussie als eens laten zien! Optimizer kan dat beamen haha Smile
 
Caiway Webcare
Goedemiddag,

Caiway prioriteert geenszins het verkeer dat voor de speedtest gebruikt wordt. De snelheid die bij onze abonnementen beloofd wordt is ook de daadwerkelijke doorvoersnelheid. Zoals door een enkeling al aangegeven valt deze soms zelfs nog hoger uit dan de snelheid die in het abonnement beloofd wordt.

Met betrekking tot jullie specifieke vragen het volgende:

H D R: Zou je ons in een privébericht je postcode en huisnummer door kunnen sturen? Kijken we voor je waarom je de beloofde 500mbit niet haalt. Het feit dat je aangeeft dat je net 100Mbps krijgt doet ons vermoeden dat je
1) Ergens in je binnenhuisinstallatie CAT5-kabel of lager gebruikt.
2) Een 100Mbit-netwerkkaart in 1 van je apparaten (router of pc/laptop) gebruikt.

We horen het graag van je in ieder geval!

popmart1970: Kun jij ook je postcode/huisnummer doorsturen in een privébericht? We kijken graag voor je wat er precies fout gaat!

2fast4u: 62MB/s staat inderdaad gelijk aan 496Mbps (1 MegaByte = 8 Megabits)

Aan iedereen:
De beste manier om een speedtest te doen is onder de volgende voorwaarden
1) Een bekabelde verbinding.
2) Een rechtstreekse verbinding tussen pc en modem (met router ertussen kan ook, mits de router geen tussentijdse scan op het verkeer uitvoert waardoor de testresultaten lager uitvallen. Het liefst dus zonder router).
3) Met een pc in veilige modus met netwerkmogelijkheden, met een netwerkkaart die 1000Mbps doorlaat.
4) Doe de test altijd op http://speedtest.caiw.net.

Mochten jullie na deze tests nog steeds de snelheid niet halen, dan willen we je vragen om even contact met ons op te nemen. Wij kunnen dan vanuit hier e.e.a. voor jullie nakijken, en in het geval dat het nodig is eventueel een monteur langssturen.

Met vriendelijke groet,

Timo
Handtekening
Caiway Webcare Team
 
Adios
Met speetest.net haal ik de snelheid wel maar met deze nieuwe website dus niet. Dat vindt ik erg vreemd.

Ook Ziggo krijgt er van langs inzake deze kwestie.

Inzake mijn bedrading, alles is hier dik in orde !
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; '?? bij ISP speedtests powered by Ookla', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Advertentie