obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Welke TV's met ingebouwde Tuners zijn er? Welke werken met het digitale signaal van CaiWay/Delta? Hoe is de beeldkwaliteit?
 Onderwerp afdrukken
Loewe Individual, Alphacrypt en Caiway
hsg
Sinds eind 2009 in bezit van een Loewe TV met hard disk recorder en een Caiway pakket incl HD. De Tv heeft een Alphacrypt CAM module. Tot voor kort was het opnemen en afspelen van uitzendingen geen enkel probleem maar nu is het decoderen van de opnames niet meer mogelijk. Ergens halverwege wordt het decodeer process afgebroken. Handmatig decoderen lukt niet. De enige manier om op te nemen is 1) het anologe signaal te gebruiken, 2) gedecodeerd op te nemen. In dat geval is het niet langer mogelijk naar een andere zender te kijken. TV is voorzien van de laatste updates.
Heeft iemand een suggestie?
 
Joke Den Haag

Quote

hsg schreef:
Sinds eind 2009 in bezit van een Loewe TV met hard disk recorder en een Caiway pakket incl HD. De Tv heeft een Alphacrypt CAM module. Tot voor kort was het opnemen en afspelen van uitzendingen geen enkel probleem maar nu is het decoderen van de opnames niet meer mogelijk. Ergens halverwege wordt het decodeer process afgebroken. Handmatig decoderen lukt niet. De enige manier om op te nemen is 1) het anologe signaal te gebruiken, 2) gedecodeerd op te nemen. In dat geval is het niet langer mogelijk naar een andere zender te kijken. TV is voorzien van de laatste updates.
Heeft iemand een suggestie?


Is dat alleen bij het HD pakket, want de andere zenders worden niet gecodeerd verzonden?
 
hsg
Het lukt voor geen van de digitale zenders. Hd og normaal digitaal maak geen verschil. Alleen als ik de analoge zender selecteer is er geen probleem.
 
Joke Den Haag

Quote

hsg schreef:
Het lukt voor geen van de digitale zenders. Hd og normaal digitaal maak geen verschil. Alleen als ik de analoge zender selecteer is er geen probleem.


Wel allemaal vervelend voor je.
Maar heb je het ook al zonder smartcard en module geprobeerd? Zie onderstaand de vragen bij Caiway.
12. Is de CI+ CAM ook geschikt voor HDTV?
Ja, als de (nieuwe) televisie een ingebouwde DVB-C HD-ontvanger heeft en gevalideerd is, dan kan met de CI+ CAM ook HDTV worden bekeken. Voor de HD-zenders uit het Basic pakket (m.u.v. Midden-Holland, Hilvarenbeek en Loenen) heeft u geen CI+ CAM nodig. Wel als u het HD pakket wilt ontvangen, dan is een CI+ CAM in combinatie met een smartcard nodig.

Of de TV teruggezet naar fabrieksstand.
Verder begrijp ik dat de TV nog in de garantie zit, dus zou je het met de fabrikant kunnen opnemen. Misschien is daar het probleem bekend.
 
Caiway Webcare

Quote

hsg schreef:

Sinds eind 2009 in bezit van een Loewe TV met hard disk recorder en een Caiway pakket incl HD. De Tv heeft een Alphacrypt CAM module. Tot voor kort was het opnemen en afspelen van uitzendingen geen enkel probleem maar nu is het decoderen van de opnames niet meer mogelijk. Ergens halverwege wordt het decodeer process afgebroken. Handmatig decoderen lukt niet. De enige manier om op te nemen is 1) het anologe signaal te gebruiken, 2) gedecodeerd op te nemen. In dat geval is het niet langer mogelijk naar een andere zender te kijken. TV is voorzien van de laatste updates.
Heeft iemand een suggestie?


Het decoderen met een Alphacrypt CAM wordt netwerktechnisch niet door ons ondersteund. De reden hiervoor is dat de contentaanbieders een bepaalde 'minimale versleuteling' vereisen. Om die reden ondersteunen we alleen CI+ systemen met gecertificeerde TV's.

Nu is het in sommige gevallen nog wel mogelijk om met een Alphacrypt toch TV te kunnen kijken, garanties kunnen we daar echter niet op geven.

Automatisch samengevoegd met vorige post op: februari 27 2012 13:44:10:

Quote

Rolf_Bus schreef:

Ik heb een soort gelijk probleem. Sinds een week nu een nieuwe CA module geplaatst met de smartcard die al aanwezig was. In eerste instantie had ik nergens last van maar nu kan ik in eens allemaal zenders uit het basis pakket niet meer ontvangen.

Het gaat hier ook om een Loewe individual. Ik ben woonachtig in Loenen dus ben me bewust van alle beperkingen in dit gebied.

Het merkwaardige aan het hele verhaal is dat ik alleen Ned. 1 tot en met RTL 8/NET 5 (dat komt neer op ongeveer 10 zenders) kan kijken. Terwijl hij bij het zoeken in de zoekwizard 197 zenders vindt. Alleen achter 90% van de zenders staat een sleuteltje......!!! Hij geeft bij die zenders de foutmelding E19-4 'preview periode verlopen'. Het rare is, als ik het tenminste goed begrijp, dat er heel veel zenders gewoon in het goedkoopste, minst uitgebreide, basis pakket zitten. Die moet je dan toch ook altijd kunnen ontvangen. Ik snap dat de preview periode van bijvoorbeeld Film 1 of Eredivisie live kan verlopen, maar toch niet de standaard zenders??


Kan iemand me pease helpen, ik kom er namelijk zelf niet meer uit en het if heeeeeeeeel irritant!!!!



Ik hoor graag iets dan me kan helpen van iemand! Bedankt alvast!!!


Rolf


De melding E19-4 previewperiode verlopen betekent feitelijk dat de gegevens op de smartcard verlopen zijn. Dit gebeurt automatisch binnen 2 weken op smartcards die niet geactiveerd zijn.

Waarschijnlijk is je smartcard niet (goed) geactiveerd en zijn daarom de zenders niet meer te ontvangen. Als je in een PB je adresgegevens of klantcode en het smartcard nummer door zou willen geven gaan we kijken wat we er aan kunnen doen.

Bert Vellekoop
Gewijzigd door Caiway Webcare op 27 februari 2012, 13:44
Handtekening
Caiway Webcare Team
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Loewe Individual, Alphacrypt en Caiway', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Caiway slechte routes? Storing : 1 18 jan 2024
Amino aria 7x naar Caiway omzetten CaiWay/Delta Glasvezel digitale ontvangers : 1 22 dec 2023
Zender van de maand Caiway Interactieve TV, Pay Per Event : 122 11 dec 2023
Werkzaamheden Caiway veroorzaakt storing met dubbel NAT probleem Werkzaamheden : 17 24 aug 2023
Kijken zonder kastje bij Caiway en Delta Interactieve TV, Pay Per Event : 18 08 jul 2023
Advertentie