obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
In het onderdeel Glasvezel algemeen van CaiWay/Delta kun je eigenlijk alles posten. Zoals waar beschikbaar, wat zijn de ervaringen, welke techniek wordt gebruikt, welke abonnementen, welke diensten.
 Onderwerp afdrukken
CAIWAY: LIEVER NIETS DAN 200 INVESTEREN.
Joke Den Haag
Wat ik nu niet begrijp van Caiway, die bij mij aan de deur heeft staan bedelen om glasvezel te nemen, wegsturen.
Ik wilde het pakket van 500G 65 + tel 10 = 12 x 75 = 900.
Nu heb je daar een behoorlijke router voor nodig 150 - 200. Plus een stopcontact in de meterkast.
Ik vroeg dus of ik bijvoorbeeld het hele jaar die 25 korting kon krijgen, al hadden ze maar gezegd totaal 8 maanden, maar dat kon er niet af.

Ik betaal voor de TV 240 p/j bij Caiway.
Binnenkort ga ik die opzeggen, want dan ga ik maar via Online of Telfort (goedkoop, maar minder snelheid)
In plaats van 1 maal 200 te investeren......
WOW
 
Murgen
Nou, succes dan maar. Bye-happy
 
Migow
veel succes gewenst maar dan heb je ook geen coax signaal meer dus voor elke tv een apart kastje en ik ben er van overtuigd dat ook de beeldkwaliteit minder wordt!
Je vergelijkt wel appels met peren trouwens. 500/500 vergelijken met online en telfort via telefoonlijn, maar je zal er wel goed over nagedacht hebben. Fijne dagen gewenst en alvast een goed 2016 met online of telfort.
Trouwens is fiber of solcon dan geen alternatief? (vind ik persoonlijk niet maar wie weet)
 
2fast4u
AC router niet meer dan 100 euro en geen 150-200 euro..maar ja ik heb er plezier van kids en allemaal blij met de snelheid nergens last van^^ en snelheid heb je nodig netflix etc. Smile maar goed..

Fijne dagen gewenst en alvast een goed 2016 allemaal!
 
Joke Den Haag
Dank jullie wel,
Maar ik dacht dat alleen Caiway glasvezel mag leveren in de wijk waar ik woon.
 
Joke Den Haag

Quote

2fast4u schreef:

AC router niet meer dan 100 euro en geen 150-200 euro..maar ja ik heb er plezier van kids en allemaal blij met de snelheid nergens last van^^ en snelheid heb je nodig netflix etc. Smile maar goed..

Fijne dagen gewenst en alvast een goed 2016 allemaal!


Volgens mij heb je voor de 500G een duurdere router nodig wil je de volle pond binnen halen, daar betaal je toch immers voor.

Ook hele fijne dagen en een goed 2016
 
Migow
Asus ac-66u kost 114 Euro en dat is echt wel een prima router. Hier 500/500 met ze grotere broertje en haal bedraad volle snelheid. Via wifi max. 400/400 maar belangrijkste: zeer stabiel
 
2fast4u

Quote

Joke Den Haag schreef:

Quote

2fast4u schreef:

AC router niet meer dan 100 euro en geen 150-200 euro..maar ja ik heb er plezier van kids en allemaal blij met de snelheid nergens last van^^ en snelheid heb je nodig netflix etc. Smile maar goed..

Fijne dagen gewenst en alvast een goed 2016 allemaal!


Volgens mij heb je voor de 500G een duurdere router nodig wil je de volle pond binnen halen, daar betaal je toch immers voor.

Ook hele fijne dagen en een goed 2016


ik heb gewoon tp link archer c7 heb hem voor 89 euro gekocht. en dit is mijn speedtest http://beta.speedtest.net/result/4942...4942146330 en via mobiel is het rond 350 mbps maar goed zoveel heb ik niet eens nodig! gewoon goede cat6 kabel (praxis) en drivers updaten (als het nodig is) op je pc als het niet lukt dan kan ik het voor jou via teamvieuwer graag doen.
 
Joke Den Haag

Quote

OPTIMIZER.CO schreef:

Quote

Joke Den Haag schreef:

Wat ik nu niet begrijp van Caiway, die bij mij aan de deur heeft staan bedelen om glasvezel te nemen, wegsturen.
Ik wilde het pakket van 500G 65 + tel 10 = 12 x 75 = 900.
Nu heb je daar een behoorlijke router voor nodig 150 - 200. Plus een stopcontact in de meterkast.
Ik vroeg dus of ik bijvoorbeeld het hele jaar die 25 korting kon krijgen, al hadden ze maar gezegd totaal 8 maanden, maar dat kon er niet af.

Ik betaal voor de TV 240 p/j bij Caiway.
Binnenkort ga ik die opzeggen, want dan ga ik maar via Online of Telfort (goedkoop, maar minder snelheid)
In plaats van 1 maal 200 te investeren......
WOW


Niemand wil mindere kwaliteit en men wil altijd het beste. Het liefst voor niets.

Zelf verwacht ik niet voor 41 Online het zelfde als voor 75 euro bij Caiway.

Je kunt jezelf afvragen of het niet tever is gezocht om direct de beste keuze te doen naar G-500 . De relevantie is alleen als je extreem veel apparaten op het netwerk hebt die ook behoorlijk muziek/films/gaming aan het Up en Downloaden bent.
De telefoonkosten zijn bij de goedkopere pakketten te duur nu, 14,95 en na 12 maanden weer 21,30. Bij de G500, blijft deze wel 9,95.

Zoals bovenstaande aangegeven wordt kom je bij Online en Telfort in een flinkeplas water terecht.
10 jaar geleden had ik kabel van Caiway die nooit werkte. Na 6 maanden ellende ben ik maar overgegaan op Wanadoo via KPN of zo. Moest daar opnieuw weer aansluitkosten betalen.
En tot op heden geen echte problemen gehad.


Je moet niet vergeten dat je dan naar alle waarschijnlijkheid OOK kabels moet gaan trekken om de TV decoders van Telfort of Online aan te sluiten op TV om storingen uit te sluiten.
Dat moet toch ook wanneer er een glasvezeldecoder voor de TV aangesloten moet worden. En idd heb ik daar niet aangedacht.

De bijgeleverde inferieure Powerline opties zijn een lapmiddel die niet alleen onnodig veel extra stroom verbruiken maar ook kans op storingen geeft op basis van IP signaal op het elektrische stroomnetwerk. Daarnaast is de beeldkwaliteit is beduidend minder dan via de Coaxkabel van Caiway.
Helaas ben ik niet bekend met Powerline, ben daar nog niet ingedoken, daar Online volgende maand hier de VDSL verbinding gaat aanleggen, dus was nog niet relevant.
Maar bedankt voor de tip iig. Weer iets om na te kijken.


Als je Caiway coaxkabel ernaast wilt houden is dat ''gratis'' als je een Glasvezelabonnement neemt. Als je het naast je Online of Telfort wilt kost dit bijna 20,- p/mnd extra.
En daar wil ik dus vanaf en dacht dus volgende maand de TV van online erbij te nemen.

Daarnaast zal je bij een keuze van Telfort / Online ongetwijfeld ook een stopcontact nodig hebben in de meterkast als daar je ''telefoonverbinding'' binnenkomt.
Die zou ik eventueel voor Caiway nodig hebben, maar kan met verlengsnoer stopcontact in de gang gebruiken. Telpunt zit in de kamer.

Om zekerheid te houden van een stabiel wifi signaal zal je bij Online / Telfort beter ook kunnen kiezen voor een ''eigen'' router. De bijgeleverde modemrouter is niet echt van superieure signaalkwaliteit.
Dit heb ik net even gecontroleerd en op iedere verdieping blijft het signaal op het volle bereik.

Daarnaast heb ik nog NOOIT iemand meegemaakt die daadwerkelijk de snelheid kreeg waar hij voor betaald. Alle excuses hoor ik om me heen dat de ''wijkkast'' tever van de woning staat. Hou er dus rekening mee dat je minimaal 20% van je snelheid al inlevert.
Dit klopt, ik betaal voor 10Mb en krijg ongeveer 8,5. Maar bij gebrek aan beter......

Het totaal pakket met inhoud van Glasvezel + coaxTV + telefonie van Caiway komt niet alleen stabieler uit de bus maar is wat je ervoor krijgt ook voordeliger dan menig ander concurrent. Caiway Vs Telfort / Online ligt mijlen ver uit elkaar. Caiway overtreft dit in alle facetten dat het stabieler is in glasvezel.
Dacht dat de TV ook via glas ging. Ik vind telefoon van online ook prima, bel niet zoveel en heb daarom voor 5 euro p/m bellen naar vaste telefoon.

Ik kan feitelijk niets anders concluderen dan dat er een verkeerd beeld naar je wordt geschetst door andere providers. Of hebben ze je bovenstaande ook gemeld?.
Gezien mijn ervaring tot nu toe met Online, de prijs en daarbij de afstand van de centrale 4km, denk ik niet dat ik daar over mag klagen.


Enfin,
Laat ik je aanbieden dat als je het Glasvezelpakket bij mij besteld, dat ik je tegemoet kan komen met een superieure Asus router.

Dat er geinvesteerd moet worden in nieuwe technologie, een stabiel en goed thuisnetwerk die ik voor je wil realiseren dat kan ik wegnemen.

Dat verdient zich altijd terug. Ik doe water bij de wijn om je te behoeden voor de ergernis...

De keuze is vrij om te kiezen voor het beste of de ergernis.

Omdat Caiway zich zo strak aan hun regeltjes willen houden, (zie mijn post) ben ik er ook niet meer verder ingedoken, omdat ik het maar had opgegeven.
Natuurlijk heel fijn wanneer er meerdere keuzes zijn, maar ik wil dan precies weten wat ik koop.
Heel lief van je om mij een router aan te bieden, maar begrijp niet hoe het allemaal in elkaar steekt.
Ik wil bv. de 500G aanbieding die nu op de site van Caiway staat, geef dat aan jou door en hoe gaat het dan verder in z 'n werk?


Fijne dagen ! Smile


Jij ook hele fijne dagen en zie je reactie graag tegemoet. (Ondertussen ga ik verder met de verbinding bij de buren die glasvezel hebben, om bepaalde dingen duidelijk te krijgen.)


Joke
 
Joke Den Haag

Quote

OPTIMIZER.CO schreef:

Quote

Joke Den Haag schreef:

Dank jullie wel,
Maar ik dacht dat alleen Caiway glasvezel mag leveren in de wijk waar ik woon.


Klopt ook, waaruit concludeer je iets anders. ?


Migow had het over Fiber en Solcon
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'CAIWAY: LIEVER NIETS DAN 200 INVESTEREN.', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Caiway slechte routes? Storing : 1 18 jan 2024
Amino aria 7x naar Caiway omzetten CaiWay/Delta Glasvezel digitale ontvangers : 1 22 dec 2023
Zender van de maand Caiway Interactieve TV, Pay Per Event : 122 11 dec 2023
Werkzaamheden Caiway veroorzaakt storing met dubbel NAT probleem Werkzaamheden : 17 24 aug 2023
Kijken zonder kastje bij Caiway en Delta Interactieve TV, Pay Per Event : 18 08 jul 2023
Advertentie