obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Ideeën over welke zender in welk pakket moet. Of welke ontbrekende zenders er nog bij moeten kommen. Dit de plek om erover te discussiëren.
 Onderwerp afdrukken
Lokale zenders
jj1987
Al enige tijd vraag ik me af, wat de reden is waarom we in Hendrik-Ido-Ambacht zo weinig lokale zenders hebben. Sinds de overname van Cai HIA door Caiway hebben we op kanaal 60-65 "deze voorkeuze is gereserveerd voor de lokale of regionale zender in uw gemeente".
Dit is dus al een tijd zo. Jammer want er is genoeg wat we missen. Waar is RTV Dordrecht? En RTV Papendrecht?
We moeten het dus doen met Atos Zwijndrecht. En dan moet je denken aan een gedateerde korrelige kabelkrant die hier in het lokale kopstation van analoog naar digitaal wordt gezet. Die overigens meer storing heeft dan werkt. Wij vallen toch onder de "drechtsteden" dus waarom wel de Rotterdamse, Zeeuwse, Limburgse en zelfs Friesland. Maar geen zender van een 15km verderop? Ook met radio is dit zo. Enkel Atos radio en Zap! FM. Zonde want de zenders houden nu 5 SD kanalen bezet. Gelukkig nog een analoge fm dipool in de mast, en toch nog Dordrecht en Papendrecht. Maar t zou leuk zijn als dit ook op de kabel komt.
 
Adios
Ik begrijp je helemaal. Wij hebben hier in Krimpen ook geen RTV Krimpenerwaard. Notabene, de enige echte omroep met televisie programma's over onze regio.

Vaak om gevraagd bij Caiway, maar er gebeurt niks !
 
erickiel
Dat probleem herken ik ook hier in IJsselstein, in Nieuwegein eo kan men veel lokale omroepen ontvangen (Ustad, StichtseVecht en nog meer) denk dat men hier best wel intresse voor is wat er meer in de regio speelt ik denk dat het technisch een lastig verhaal word
 
jj1987
Klopt! Atos. Echter zitten we vlak naast Dordrecht met Drechtstad tv en fm. Kanaal 60 tm 65 "gereserveerd voor regionale omroep" en dit is al 2 jaar zo. Zou leuk zijn als ze deze ook doorgeven. Ziggo (Zwijndrecht) naastgelegen dorp. 1 straat verder geeft deze zender wel door.
 
Adios
Recent is wel TV Zuidplas toegevoegd bij Caiway, dus er zit een beetje beweging in.

Ben het met je eens dat die vensters die er al jaren zijn voor reservering van uw lokale zenders, nergens op slaat!!
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Lokale zenders', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Nieuwe zenders per januari 2024 Interactieve TV, Pay Per Event : 6 19 jan 2024
Lokale omroepen worden toegevoegd aan IPTV Interactieve TV, Pay Per Event : 1 03 jul 2023
2 zenders naar HD op Interactief Nieuws van CaiWay/Delta : 30 22 apr 2023
Meer zenders naar HD Nieuws van CaiWay/Delta : 10 26 mei 2022
Slecht ontvangst sommige Digitale radio zenders via coax Storing : 2 09 aug 2020
Advertentie