obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier resultaten van speedtests!
 Onderwerp afdrukken
G250 in Oudenbosch, check!
Murgen
Vandaag de brakke Cat6 dozen met schroefjes uit 2012 vervangen door dozen met LSA-strook. En met een LSA-pen de draden gemonteerd. En ja hoor, upload en download allebei dik in orde! Zelfs via router en switch 260 / 260 Mbps. Mooi man.
 
Murgen
Tja, ik had in 1995 voor een netwerkje cat5 dozen gelegd maar geen LSA tang. Maar voor ISDN en toenmalig internet kon je met een spanningszoeker die draadjes ook wel vastdrukken. Toen Caiway met glasvezel kwam werd het afwerkpunt in de voorkamer binnengebracht. Ik moest dus via de niet meer gebruikte KPN leiding een CAT6 naar de meterkast trekken en aansluiten op de router. Want die wil je niet in de huiskamer. En vanaf de router weer naar mijn werkkamer op zolder. Anyway, slechte ervaringen met vastdrukken zonder LSA tang dus dozen met schroefjes besteld. Spijt van! (*) Maar ja, het werkte maar uiteindelijk ook weer niet. Geen 250/250 in ieder geval. Maar laatst mooi setje gekocht met een LSA tang en in deze vroege kerstvakantie aan de slag gegaan. Alle slechte aansluitingen vervangen door goeie CAT6 dozen, en nu eindelijk 250/250 op mijn werkplek. De CAT6 patch snoeren maar gewoon in de winkel gekocht.

(*) Als je de aders in een doos met LSA strip monteert dan kan je zonder te strippen draadje voor draadje met een speciale tang (vanaf 6,95 euro) vastklikken. Werkt supersnel en prettig. Als je dit probeert in een doos met schroef aansluitingen dan moet je de draadjes strippen. En strippen maakt ze kwetsbaar. Daarbij ben ik in de leesbril leeftijd gekomen, aye, aye, aye, caramba.
 
Murgen

Quote

OPTIMIZER.CO schreef:

Fijne feestdagen ! Smile


Jij ook!
 
Murgen
@ Optimizer,

Van de week merkte ik dat mijn desktop systemen weer terug waren gevallen op 95/95 Mbps. En als je 250/250 kan halen dan wil je die ook hebben.

Nu de zaak uitgezocht en de oorzaak gevonden. De bekabeling is nu namelijk prima, router werkt op 250/250.

Maar er gaat een CAT6 naar zolder en die komt op een Linksys SE2800 uit, een Gigabit switch. Waar mijn desktops, een Apple Time Machine, QNap en printer op hangen. En om die printer gaat het. Die heeft een 10/100BT poort en als hij gebruikt wordt schakelt de switch terug naar 100 Mbps ... en niet meer terug naar 1 Gbps. Dit is de oorzaak en door de switch de herstarten gaat het weer goed tot de volgende de netwerkprinter gebruikt. Nu eens nadenken hoe ik deze tackle, ik denk dat ik een tweede switch gebruik voor alleen de printer of de printer toch via USB aansluit of alleen wifi maar daar had ik in het begin slechte ervaringen mee.
 
Murgen

Quote

OPTIMIZER.CO schreef:

Netgear Pro managed switch of Asus router, kun je ook iedere poort configureren. Smile


Ik had al een Linksys LSG108 gepakt maar die gaat terug. Waarschijnlijk software probleem, schakelde alleen tussen 10 en 100 BaseT en niet naar Gigabit. Kon ik direct testen door de LSG 1 op 1 te ruilen met de SE2800. Gelijk 260/260 ipv 94/94. De LSG doet nu even de printer die via een aparte poort op de router is aangesloten tot ik reactie van CoolBlue heb.

Dank je voor de tip, ik zal naar de Netgear kijken, routers blijven Apple, ben ik erg tevreden over.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'G250 in Oudenbosch, check!', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Geen internet Oudenbosch Storing : 2 19 mei 2016
storing oudenbosch Storing : 4 21 jun 2015
Caiway Glasvezel Basis pakket Oudenbosch CaiWay/Delta Glasvezel algemeen (waar beschikbaar, ervaringen) : 10 13 okt 2014
Oudenbosch Storing : 2 29 jan 2014
geen werkend glasvezel in Oudenbosch Storing : 12 27 sep 2013
Advertentie