obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Meld hier storingen in uw digitale 'ontvangst'.
 Onderwerp afdrukken
Blokjes
jj1987
Bij mijn ouders de laatste tijd blokjes beeld op Lite tv en op NGC HD en op een aantal BBC zenders. Dit is om de 40 sec ongeveer. Zij hebben een Samsung ue46c6000. Met paarse Smit ci module. Ivm aanvullend pakket. Dacht eerst dat het aan de Smit module lag. Omdat de paarse toch de oude versie is van de Smit module.
Maar aangezien NGC HD een ongecodeerde zender is en bij uithalen module de storing nog steeds is, ligt het hier dus niet aan. Bekabeling is splinternieuw. Hirschmann 9TS. Met een einddoos van Hirschmann en connectors. En daartussen na aop een Hirschmann ghv41mx. Bekabeling is begin van t jaar doorgemeten door Schuuring ivm het plaatsen van een nieuw aop. En de man was zo vriendelijk derest van het huis ook even te meten. Als ik de signaal info open en die bekijk tijdens de kortdurende blokjes storing zie ik geen BER fouten en de signaalwaarde blijft 78%. Nu kan het natuurlijk ook zo zijn dat de tv dit niet weergeeft daar de storing maar een fractie is. Heb getracht de tv te updaten met de laatste firmware. Maar dit mislukt telkens "geen bruikbare firmware gevonden op USB stick" terwijl ik vorig jaar zonder problemen met diezelfde stick ook de tv heb ge-update. De tv's boven hebben op deze zenders geen problemen. Heb nog niet getest direct met een kabel op aop. Ben zeker geen "leek" maar misschien dat jullie ideeën hebben? De andere zenders zoals NPO en RTL geen problemen.
 
Bordewolf
Dat kan aan zo veel zaken liggen. Even vanuit gaan dat de bekabeling goed is dan:
1) Kun je verstoring hebben door de komst van 4G
2) Kunnen andere apparaten in de buurt, zoals routers, telefoons maar zelfs een zwaar apparaat die op dezelfde elektragroep is aangesloten zorgen voor verstoring

Is het dat niet dan:
3) Er is geprutst in de centrale wijkkast
4) de AOP of het kastje waar je de bekabeling op aansluit is niet goed
 
Adios
Mijn gevoel zegt toch dat het ligt aan je bekabeling.
Heb je kabel met voldoende afscherming en weinig verlies ?
 
jj1987
Hirschmann 9TS. En is doorgemeten door Schuuring.
 
Adios
Welke schoentjes zitten aan die kabel?
De Koswi en Kokwi 3 of 4 ?
de 4 is beduidend beter in aansluiting met de binnenmantel
 
jj1987
Kokwi 3, maar lijkt mij niet dat dit de trick is. Aangezien bij mij thuis elke tv ook met een kokwi 3 zit aangesloten. Puur om t feit dat kokwi 4 toen nog niet bestond. Boven is ook de kokwi 3 gebruikt en daar op dezelfde zenders geen problemen. Ik ga morgen eens testen met een kabel op aop. Puur om echt de kabel in de muur uit te sluiten. Vind koka799 en kokwi 3 wel makkelijker werken dan 9TS. Nieuwe versie vind ik stugger. 4G storing zou kunnen. Maar deze wordt door ons binnenshuis niet gebruikt. Aangezien de 2 telefoons die er zijn via WiFi gaan en pas op de parkeerplaats over gaan op 4G. Buren hebben geen mobieltje (oudere mensen). Zou t dan toch de firmware zijn? Zal ook de dect telefoon er eens uittrekken.
Heb dat hele 4G instralings verhaal altijd met een korrel zout genomen. Daar de bekabeling in de straat ook geen 4G afscherming heeft. En de straatkastjes lijken mij ook niet echt 4G proof. Of ik moet t mis hebben.
 
Highway
In de openingspost is sprake van blokjes om de 40 seconden. Mijn eerste gedachte gaat uit naar een scanner die storing geeft. Eigenlijk is dat fout beredeneerd. Vermoedelijk is de kabel niet 100% hoogfrequent dicht, waardoor externe signalen, zoals b.v. een scanner voor storing kunnen zorgen.

Zorg dat je goede kabel gebruikt met goede connectoren, maar dat hebben anderen ook al geschreven.
Handtekening
Wink
 
jj1987
Allereerst bedankt voor de tips! Heel de avond in de weer geweest. Eerst met een goed afgeschermde kabel direct op aop. Blokjes bleven. Toen alle dect telefoons, en klik aan/uit adapters eruit. Mobieltjes uit, router uit. Blokjes bleven. Tv stekker met verlengsnoer in ander stopcontact (enkele groep wasmachine). Toen ook blokjes. Blu-ray eraf, surroundset eraf, ci module eruit. Blokjes bleven.
Denk toch waarschijnlijk de software in de tv. Zal eens contact opnemen met Samsung. Ding is ondanks nieuwe software op USB stick niet te updaten. "Geen software gevonden". Terwijl dit op dezelfde manier vorig jaar prima ging. Met een losse humax 5300c decoder, alle zenders prima! Maarja das nou net iets wat ik zwaar irritant vind.
 
Limarosta
Die software op je usb stick moet je wel eerst uitpakken ( rar/ zip), dan pakt de tv het wel op. De blokjes zitten in de snelheid waarop het digitale signaal verwerkt wordt.
 
jj1987
Vandaag de software met moeite geupdate. Ook na de nieuwste versie, en een 6e keer fabrieksinstellingen, blijft het euvel.
@ Optimizer, daar begin ik ook aan te twijfelen. Helaas tv buiten garantie. Zal de tv eens naar mijn eigen huis meenemen. (heb ook caiway).
Als de tv het daar dan ook doet, dan kunnen we denk ik wel concluderen dat de tuner kapoet is.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Blokjes', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Frequent storing - balken - blokjes etc. Storing : 4 22 sep 2020
Blokjes in beeld CaiWay/Delta Glasvezel internet verbindings problemen : 2 21 mei 2014
1 grote soep digitale blokjes Digitale radio of televisie storing : 4 20 jun 2012
Advertentie