obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
In dit onderdeel kun je alles bepreken over de digitale ontvangers voor glasvezel van CaiWay/Delta
 Onderwerp afdrukken
Ontvanger probleem of storing
foxxxie
Beste forum en caiway leden...

Ik heb sinds een aantal dagen problemen met de entone ontvanger.
Ben al vanaf het begin overgegaan op glasvezel en moet zeggen dat bevalt me prima en zo goed als nooit een storing gehad op het weekend na.
Soms als we op een extra zender b.v. 538 of discovery dat we een zwart beeld krijgen met in het rechterboven hoekje een melding dat er een fout in zit, het gekke is dat als ik dan een verder ga en gelijk weer terug dan doet het het weer en opeens weer die fout.
Zijn er meerder die dit ervaren en zo ja wat te doen???

Heb inmiddels alles al gereset zoals modem router decoder.
Entone terug naar fabrieksinstelling en dan van voor af aan beginnen( na 4 maal wordt ik het wel zat om alles weer op volgorde te krijgen)

Weet even niks meer te doen wat het euvel zou kunnen verhelpen .

Met vriendelijke groet Aad
 
Adios
Ik denk dat Jaco het antwoord hier vast wel op weet. Die vindt losse kastjes namelijk zoveel fijner als via de ingebouwde digitale kabeltuner kijken. In dat rijtje van pluspunten van hem zit vast het antwoord op jouw vraag Smile
 
Andre M
Hallo Aad,

Ik zit met hetzelfde probleem met mijn Entone 400 al enkele dagen.
Mijn entone 400 zit met een UTP-kabel ( meegeleverde bij mijn Alles-Glas in 1 pakket van december 2012 ) aangesloten op de glasvezelmodem van Caiway.
Het beeld op mijn tv komt vast te staan enkele seconden, waarna het zwart wordt en boven in beeld de melding komt: Error er heeft zich een fout voorgedaan bij het afspelen. probeer het later opnieuw( met een rode punt aan het einde van deze zin )
Ook ik heb alles reset, de entone en de glasvezelmodem, probleem blijft.
Ik krijg het idee dat het te maken heeft met het de harde schijf, waarop je kan opnemen/afspelen.
Deze heb ik tot nu toe nooit gebruikt.
Voor het eerst wat opgenomen/afgespeeld/opname gewist.
Maar het probleem blijft.

Enkele maanden geleden vaak het probleem met vaststaand beeld en de entone reageerde niet meer op de afstandsbediening.
Uitzetten alles resetten en toen ging het weer enigszins goed.

Wie weet de oplossing voor mijn probleem, zodat ik weer ongestoord tv kan kijken?
 
Migow
Hier was het eind september raak. Blokkerig beeld en ging ook op zwart en kreeg idd rechtsbovenin met dezelfde tekst. Na systeem opnieuw opstarten was het weer over. Dit is zeg maar 5x voorgekomen en na 5 min. werkte alles weer. Dit uiteraard diverse malen gemeld via twitter en kwam niet alleen bij mij voor maar meer plaatsen hadden dat probleem gelijktijdig. Na 2 avonden heeft JA er een centrale storingsmelding van gemaakt. Na aantal dagen weer via twitter contact gezocht en werd me geadviseerd om ook modem te rebooten. En na heen en weer twitteren was dus de storing nog niet opgelost. Diverse mensen in ijsselstein hadden zelfde klachten dus kon uitsluiten dat het aan bekabeling lag (kan niet want dat is door Jaco aangelegd Smile ) Daarna niets meer vernomen en ook niet meer echt storing meer gehad.
Mijn advies is twitter naar de helpdesk en meld het daar!!!!!

ps hier heb ik een entone 515 al een paar jaar staan
 
Andre M
Hallo Migow,

Ik heb nu telefonisch contact gehad met klantenservice Caiway en mijn probleem gemeld.
De man vertelde dat ze een storing hadden en mij op lijst van storingmelders gezet.
Als de storing opgespoord is en/of verholpen krijg een email bericht van Caiway.
Hopelijk kan ik weer snel ongestoord tv kijken.
 
Caiway Webcare
Goedemiddag,

Er zijn op dit moment wat problemen met IPTV in bepaalde gebieden. Deze uiten zich in bijvoorbeeld de melding "Er is een fout opgetreden tijdens het afspelen, Probeer het later nog eens". Door van kanaal te wisselen en terug te wisselen lost u deze storing over het algemeen tijdelijk op.

Mocht u willen weten of uw storing het gevolg is van een grotere storing, dan kunt u ons een privébericht sturen met de gegevens van uw woning (postcode / huisnummer). We kunnen op basis daarvan controleren of uw specifieke adres last ondervindt van een grotere storing. Als u in het privébericht ook uw e-mailadres vermeldt kunnen wij u per e-mail op de hoogte houden van de vordering van de oplossing.

We doen uiteraard ons best de grotere storing zo spoedig mogelijk te verhelpen.

Hopende u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groet,

Timo
Caiway Webcare Team
 
Migow
Succes en hoopt dat het snel opgelost is.
Goede site om te kijken ofdat er meer mensen klachten hebben is deze:
https://allestoringen.nl/storing/caiway
 
Adios
Wat een enorm voordeel toch, die losse kastjes.
Gek alleen dat ik deze problemen zonder zo'n los kastje totaal niet heb.
Gewoon een harde schijf aangesloten op mijn smart TV en het werkt als een tierelier!
 
Migow
Ach zo heeft de een problems met losse kastjes en een ander heeft een weer een waardeloze wifisnelheid haha
 
Adios
Mijn smart TV is bedraad aangesloten. Zoals al andere apparaten in huis.

Alleen de Iphones en IPad maken gebruik van de WIFI verbinding.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Ontvanger probleem of storing', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Langdurige storing doorgifte BBC 4 op TV-kanaal 139 Storing : 1 22 mrt 2024
Tv ontvanger verbinden met deco X50 mesh Storing : 1 08 okt 2023
DFN-Amigo7x3 Android TV-ontvanger op komst CaiWay/Delta Glasvezel digitale ontvangers : 1 15 sep 2023
Werkzaamheden Caiway veroorzaakt storing met dubbel NAT probleem Werkzaamheden : 17 24 aug 2023
storing wordt maar niet opgelost Storing : 1 24 jan 2023
Advertentie