obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Meld hier storingen in uw digitale 'ontvangst'.
 Onderwerp afdrukken
vermindering DVB kanalen bij analoge signaal Albrandswaard?
ghijs
Goede Avond,


In Rhoon hebben we op het zo geweldige analoge signaal ook een aantal DVB zenders ter beschikking evenals een behoorlijk aantal radiozenders.
Sinds enkele dagen zijn daar nog maar 7 tv zenders van over en geen radiozenders meer.
Er zijn ook geen melding van een storing te vinden.
Heeft nog iemand anders deze storing ook in Albrandswaard?

Groeten,

Ghijs
 
Adios
Bedoel je DVB-T zenders ?
 
ghijs
Bedankt voor de snelle reactie Jaco,

Opnieuw installeren helpt niet, ik krijg ook hetzelfde zenderoverzicht, alleen werken maar 7 tv zenders.
Bij zenderinfo zie je inderdaad wat er op dat moment wordt uitgezonden zoals het hoort, krijg alleen geen signaal,dit wordt ook aangegeven.
Denk toch dat de oorzaak bij Caiway ligt,heb hier verder niets veranderd.
De buren hebben Digitenne , die wilden absoluut niets meer met Caiway te maken te hebben.
De analoge kwaliteit is erbarmelijk en niet meer van deze tijd, ,dus ik mis deze digitale kanalen nu al.
Ik ga ook pas over op glasvezel als we ook een normaal Caiway basispakket krijgen aangeboden ,maar dat is een ander topic.

Ghijs
 
ghijs
@HDR

Ik heb alleen maar een DVB-T tuner in mijn tv zitten , is al een wat ouder type, dus ja ik denk dat we het hier over DVB-T hebben.
 
Adios
Waarom koop je niet op marktplaats een Humax-fox DVB-C ontvanger en sluit je die aan met een scartkabel op je TV?

Zo'n DVB-C ontvanger weliswaar in SD kwaliteit kan je al voor tien euro ofzo kopen daar.

Heb je gelijk meer zenders. Je moet wel nog een smartcard gebruiken bij jullie toch? Wat ik niet snap voor het basispakket maar ok. Heb je zo'n smartcard wel?
 
ghijs
SmileIk heb in de huiskamer een Panasonic TX-32LZD85F staan,volgens de specificatie zou die alleen maar DVB-T hebben.
Ik wacht eigenlijk op het goedkoper worden van de UHD tv's en het echte basispakket van Caiway.
Dan ga ik meteen over op glasvezel, en kan de Panasonic naar de slaapkamer doorschuiven.
Lijkt me nu nog zo doelloos om een UHD tv in huis te hebben en maar 3 HD zenders te kunnen ontvangen.

Tot die tijd probeer ik het eigenlijk uit te zingen met het analoge pakket met wat digitale zenders.
Wordt er alleen niet makkelijker op als je ook nog plots wat digitale zenders moet missen.
Leuk aanbod van je Jaco wat betreft decoder.
Vraag is alleen hoelang het nog gaat duren voordat we echt het basispakket gaan krijgen,en dus of het zin heeft in die tussentijd een ander
alternatief te zoeken.
Er zijn aanwijzingen dat dit nog dit jaar zou moeten gebeuren, maar bij zowel Caiway als bij de gemeente Albrandswaard blijft
het oorverdovend stil.
Ik moet sowieso de hele bekabeling vervangen/moderniseren als het zo ver is ,alles is wat gedateerd wat betreft kwaliteit en afscherming.
Dan weet jij wel wie dat dan mag gaan doen.

Ghijs
 
ghijs
@HDR

Is inderdaad een alternatief.
Vraag is hoelang we nog met het Albrandswaardse versie moeten doen.
Op dit moment heb ik geen enkele decoder nodig,dus heb ook geen smartcard nodig.
Weet niet of Caiway je die verschaft,want officieel heb ik dus het analoge pakket.
 
Adios
Ik kan me niet voorstellen dat jullie niet voor het einde van dit jaar zijn omgeschakeld op de coaxkabel naar het reguliere Caiway aanbod.

Is veel beter, ben je ook gelijk van de vervelende smartcard af voor het basispakket.
 
ghijs
Bedankt voor de moeite , je kunt ongetwijfeld nog wat betekenen in de toekomst voor ons zoals ik al had laten doorschemeren.

Groeten,

Ghijs
 
Adios
Kan je met een Alphacrypt module van een DVB-T tuner een DVB-C tuner maken?

Wist niet dat hij zo veelzijdig is.

Ik heb ook nog zo'n module. Hoe doe ik dat ?
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'vermindering DVB kanalen bij analoge signaal Albrandswaard?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
TV herkend signaal niet CaiWay/Delta kabel modems, Motorola, Arris, etc. : 1 02 okt 2023
Servicedesk op niveau analoge tijdperk. Klacht over CaiWay/Delta : 1 10 sep 2021
geen tv signaal Rhoon Storing : 2 02 jun 2019
Geen radio en tv signaal Storing : 1 19 jan 2019
Einde Analoge televisie CaiWay/Delta Glasvezel algemeen (waar beschikbaar, ervaringen) : 1 31 jul 2018
Advertentie