obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Meld hier storingen in uw digitale 'ontvangst'.
 Onderwerp afdrukken
Humax 5050 gaat dagelijks vanzelf aan
erpece
Hallo,

Wij kijken sinds jaren digitale TV via onze Humax 5050 (Krimpen ad IJssel). Sinds een paar dagen gaat hij iedere nacht vanzelf aan. Ik bedoel dus niet de gebruikelijke melding "Updating", maar echt aan. Het gekke is dat hij ook van Favorieten verspringt.

Onze tv-zenders hebben wij geprogrammeerd onder Favorieten 2. De humax gaat niet alleen aan, maar schakelt ook over naar Favorieten 1. We moeten dus dagelijks als we tv willen kijken eerst de Favorieten goed zetten via Lijst. Lukt allemaal wel , maar het is natuurlijk wel heel gek dat de Humax ineens een eigen leven is gaan leiden.

Zou het kunnen dat dit gebeurt doordat Caiway een bepaald signaal via de coax stuurt waar onze Humax op deze wijze op reageert?
 
Adios
Misschien een zenderupdate op de coax?
RTL-Z Smile
 
erpece
Euh... hoe kan zoiets als een nieuwe zender erbij dit effect hebben? Wat kan ik vervolgens doen zodat mijn Humax weer normaal doet?

Bvd
 
Adios
Fijn hoor, zo'n losse decoder ........
 
erpece

Quote

Roberto schreef:

Even opgezocht hier op het forum wat jij ook had kunnen doen.
Gewoon google gebruiken.

Lees hier maar eens
http://caiway.gebruikers.eu/forum/vie...rowstart=0

Kortom gewoon je stekker eruit en nog goed ook voor milieu en portemonnee


UIteraard had ik al geGoogled, maar niets relevants gevonden. Zoals ik al eerder had geschreven: het probleem betreft niet het normale Updaten.
 
erpece
Update:
Gisterenavond heb ik de coax er maar eens uitgetrokken, maar vanochtend stond de Humax weer aan, was van geswitched van Favorieten 1 naar Favorieten 2 en stond op Fox Life (zoals iedere keer).

@Optimizer.co
Ik heb idd een Panasonic TV die direct via HDMI is aangesloten op de Humax. Heb ik met die combi echter in de afgelopen 6 jaar nooit problemen mee gehad.
Je tips zal ik eens 1 voor 1 uitproberen - dank daarvoor.
 
Adios
Ik zou gewoon lekker die Humax in de kliko deponeren en lekker via de ingebouwde digitale kabeltuner kijken.

Ik heb dan wel niet zulke jonge ogen als die van Optimizer, maar ik vind het beeld via de ingebouwde digitale tuner, geweldig !!!
 
erpece
De ingebouwde tuner? Kom jij die inbouwen dan, HDR? Samen met een 1TB HDD-tje voor de opnames? ;-)

Neuh, de Humax bevalt me perfect - ook al is de 5050c inmiddels een museumstuk. Mocht ik daar vanaf stappen, dan wordt het de glazen tv tuner. Het probleem wat ik nu heb, heb ik ongetwijfeld zelf veroorzaakt. Ik weet alleen nog niet hoe en wat... :-)

Levensgevaarlijk, gebruikers...
 
erpece
@Roberto: Ja, de Airties heb ik ook nog ergens achter een schot liggen...

Waarschijnlijk heb ik het euvel gevonden: iemand (lees: ik) heeft onlangs een beetje ongeduldig door het Humax menu heen zitten klikken en ik zag dat de stand-by timer per ongeluk was geactiveerd en op 00:00 uur (middernacht) stond. Met die timer kun je de Humax zowel aan als uit zetten. Die heb ik dan maar weer even gedeactiveerd...

Dat zal 'm dus wel zijn... ROFL
 
Adios
Kan ook dat de Humax aan het eind van zijn leven is en zelf de timer activeert Smile
Weg er mee, HOLADIJEE !!!
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Humax 5050 gaat dagelijks vanzelf aan', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
KPN gaat koper uit faseren CaiWay/Delta Glasvezel algemeen (waar beschikbaar, ervaringen) : 6 21 feb 2020
Humax 5050c - soms bij 1 zender geen EPG Decoders van derden voor digitale radio en tv. : 3 18 aug 2019
Humax 5050c - FTP - heeft iemand dit werkend gekregen? Decoders van derden voor digitale radio en tv. : 7 25 jun 2019
Humax 5050c - kopieer mogelijkheid verdwenen? Decoders van derden voor digitale radio en tv. : 1 22 jun 2019
Humax 5050c - Undelete mogelijk? Decoders van derden voor digitale radio en tv. : 3 03 mei 2019
Advertentie