obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Meld hier storingen in uw digitale 'ontvangst'.
 Onderwerp afdrukken
Kwaliteit SD zenders digitale tv
erpece
Sinds een week of 2 valt mij op dat in Krimpen aan den IJssel een aantal SD zenders zoals die van Discovery Science, World etc. aanzienlijk van beeldkwaliteit is verslechterd. Je ziet vooral bij snel bewegende beelden dat het beeld tijdelijk een waas wordt, totdat er weer een wat meer stilstaand beeld komt. Dit heeft volgens mij te maken met andere compressie instellingen die Caiway sinds kort hanteert voor deze zenders. Waarschijnlijk is hierbij de bandbreedte voor deze SD zenders teruggeschroefd.

Ik moet hierbij vermelden dat ik nog steeds met mijn Humax digitale tv kijk en dus niet via glas. Mogelijk is deze verslechtering alleen van toepassing op digitale tv via de coax en niet via glas.

Wie is dit ook opgevallen in de afgelopen periode?
 
Adios
Het verbaast me nog steeds niet.
Caiway moet zich conformeren aan het brakke Rekam netwerk. Caiway heeft wel meer ruimte op de coax, maar Rekam niet door verwaarlozing van hun netwerk. Alles moet dus in de bandbreedte overal die Rekam heeft. Anders gaan de goudse abonnees ( wat er nog van over is) gillen !!

Dus als Caiway ruimte wil maken, kan ik me voorstellen dat ze gaan knijpen in de beeldkwaliteit.

Ik vind overigens de beeldkwaliteit van de nieuwe zender ONS ook bedroevend.


Weet niet of dit aan Caiway ligt, maar het ziet er niet uit.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Kwaliteit SD zenders digitale tv', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Nieuwe zenders per januari 2024 Interactieve TV, Pay Per Event : 6 19 jan 2024
2 zenders naar HD op Interactief Nieuws van CaiWay/Delta : 30 22 apr 2023
Digitale ontvanger Decoders van CaiWay/Delta voor digitale radio en tv. : 4 24 sep 2022
Meer zenders naar HD Nieuws van CaiWay/Delta : 10 26 mei 2022
Slecht ontvangst sommige Digitale radio zenders via coax Storing : 2 09 aug 2020
Advertentie