obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
CaiWay/Delta Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » CaiWay/Delta verbindingsproblemen » Storing
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken
Verandering ip IVM DDOS
dwarfs123
goedendag,
Graag zou ik mijn IP adres door Caiway willen laten vervangen,

Ik heb serieuze last van DDOS als een Live streamer en wil graag in contact komen met caiway hierover


Is caiway Veilig internet pakket hier een toepassing op voor mij?


Dwarfs~
 
Sitecom Webcare
Dat zijn inderdaad goede vragen om mee te beginnen. Wat betreft de Sitecom router en cloud functies: de bij Caiway meegeleverde routers (WLR-4004 en WLR-4100 OEM) hebben deze opties standaard niet (ingeschakeld).

Welke Sitecom router heb je precies (exacte model staat op de sticker op de router)? Mocht je op basis van de log van de router een DDOS vermoeden, kun je dan ook het log hier plaatsen?

Vriendelijke groet,
Maarten
Sitecom Webcare
 
dwarfs123
sorry voor de late reactie ik heb zover mijn skype weg gehaald accounts verwijdeert en een nieuw mac adress ingestelt via caiway (telefonisch)

Mijn wifi router : Wi-Fi Router X4 N300

Wat zou ik dan precies kunnen doen?

Dit ddos is voorgevallen toen ik als Streamer op twitch ineens werdt benadert door mensen die mijn ip zomaar hadden, waarschijnlijk via skype heb mijn account laten verwijderen ( en ik gebruik trouwensn ooit skype) Nieuw mac adress ingestelt dus het zou niet meer voor moeten komen geloof ik!
 
dwarfs123
Jah toch heel toevallig als er 3x verschillende mensen in mijn chat komen die zeggen ik ga je ddosen en dat 2 seconden daarna heel mijn internet eruit ligt xD
 
Sitecom Webcare

Quote

dwarfs123 schreef:

Jah toch heel toevallig als er 3x verschillende mensen in mijn chat komen die zeggen ik ga je ddosen en dat 2 seconden daarna heel mijn internet eruit ligt xD


Quote

OPTIMIZER.CO schreef:

Laat mij niet zeggen dat ik je verhaal niet geloof, waarschijnlijk integendeel, maar vorige week is zo'n aanval gebeurd bij o.a. Ziggo-intern. De roddel gaat hard om er ''een grapje'' van te maken. De ''aankondiging'' dat ze een DDOS bij je gaan doen vind ik wel opmerkelijk.
(...)
Het klinkt nog steeds of er ergens ingang is via bv je wachtwoorden


Zover ik het begrijp (uit bron 1, bron 2), gebeurt dit inderdaad wel eens op Twitch. Via die 2 bronnen zijn diverse tips te vinden om dit te voorkomen en ook Twitch support kan hierbij advies geven. Om een voorzet te geven:
- zorg ervoor dat Skype het IP-adres niet meer met iedereen deelt (zie bron 1/2)
- scan de PC op aanwezigheid van malware (bv. met Hitman Pro of MBAM)
- gebruik up-to-date beveiligingssoftware
- laat het IP-adres wijzigen (gaat doorgaans al automatisch, maar kan inderdaad vaak ook een handje geholpen worden met een MAC clone).

Vriendelijke groet,
Maarten
Sitecom Webcare
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Verandering ip IVM DDOS', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Upstream Frequentie Verandering Gouda Werkzaamheden : 12 27 okt 2015
Advertentie