obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
In het onderdeel Glasvezel algemeen van CaiWay/Delta kun je eigenlijk alles posten. Zoals waar beschikbaar, wat zijn de ervaringen, welke techniek wordt gebruikt, welke abonnementen, welke diensten.
 Onderwerp afdrukken
‘CIF-consument wil naast Caiway, ook KPN of XS4ALL’
cawul
Ik weet niet hoor, het is vrij lastig om G500 te vergelijken met b.v. KPN: ingewikkeld om vast te stellen wáár KPN ook dergelijke snelheden aanbiedt.
Heb 3 willekeurige adressen centrum Rotterdam en centrum Amsterdam en Capelle ad IJssel gecheckt. Niks. Niet beschikbaar, of een lage snelheid.
Hoe dan ook, persoonlijk ben ik dik tevreden.
 
Bordewolf
KPN geeft zelf steeds op Twitter aan dat men twee jaar lang na uitrol niets mag op CIF. Daarna is de glasvezel ook open voor KPN (ik denk het tweede slot).
 
Adios
Dat is vreemd. Het glasvezelnetwerk in Krimpen aan den IJssel ligt er al bijna vijf jaar en nog geen KPN !!

Dus die twee jaar is een wassen neus ..
 
Bordewolf
Tja dan zou je eens moeten vragen aan KPN. Ik kan me voorstellen dat KPN daarnaast gaat kijken naar dekking. Die wordt nu wel een stuk grote nu CIF ook grote delen van buitengebieden gaat verglazen.
 
2fast4u

Quote

Bordewolf schreef:

KPN geeft zelf steeds op Twitter aan dat men twee jaar lang na uitrol niets mag op CIF. Daarna is de glasvezel ook open voor KPN (ik denk het tweede slot).


ik heb het ooit geschreven maar ja klopt wel de tweede slot is voor KPN horde ik van cif medewerker die toen iets deed in de glasvezel.
 
jj1987
Zit eigenlijk te wachten dat caiway op het Reggefiber netwerk gaat leveren. Zodat ook ik een pakket kan afnemen ipv caiway voor tv via coax en xs4all via glas. Scheelt me 45 euro per maand.
 
jj1987
Bijvoorbeeld caiway. Helaas is dat niet het geval hier. Enkel coax diensten.
 
Bordewolf

Quote

Fred_M schreef:

KPN op CIF gaat voorlopig niet gebeuren.....

bron: http://www.tubantia.nl/regio/de-feite...-1.4592367

Via glasvezel kan televisie, radio, internet en bellen worden aangeboden. Het netwerk van Reggefiber is een open glasvezelnetwerk en wordt, omdat zij zo'n groot aandeel van de markt beheerst, gereguleerd door de Autoriteit Consument en Markt (ACM). Door deze regulatie is Reggefiber verplicht om aanbieders op het netwerk toe te laten. Providers kunnen bijvoorbeeld zijn Tele2, XS4All, KPN, Caiway, Telfort en Vodafone. CIF wordt echter niet door de ACM gereguleerd, en is dan ook niet verplicht om hun glasvezelnetwerk open te stellen voor meerdere providers.

Gelukkig is KPN wel een groot aantal wijkcentrales aan het upgraden waardoor hogere snelheden (tot 100mbit) via de telefoonlijn mogelijk zijn.


Dit zegt tot nu toe alleen maar dat CIF niet verplicht is KPN toe te laten, niet dat CIF dit in de toekomst niet gaat doen. De schreeuw om andere concurrerende providers zal toch wel niet tegen dovemansoren zijn.
KPN, de dochterondernemeningen, TELE 2 en Vodafone/Ziggo mogen gewoon niet ontbreken in de keuze op dit netwerk. CIF kan daar zijn kop niet zo lang meer voor in het zand steken. De huidige positie van Caiway riekt naar een Monopolie en dat is nu precies waarom de ACM al meekijkt bij Reggefiber en dat ook zal gaan doen bij CIF als dit zo nog langer doorgaat.

KPN zegt overigens zelf dat CIF de eerste twee jaar normaal gesproken Caiway een voorkeursrecht geeft en pas daarna is de glasvezel ook open voor KPN (Tweede vezel).

In weer even niet of dat in praktijk wil zeggen dat Reggefiber dan een tweede draad moet trekken, of dat KPN dan gebruik maakt van de glasvezel van CIF. In elk geval is het niet zo dat KPN, Vodafone en TELE2 er nooit op zullen komen....

Dat zullen de gebruiker op het CIF netwerk ook niet tolereren.
 
cawul

Quote

H D R schreef:

Aangezien hogere internetsnelheden de aanbieders praktisch niks extra kost, is het allemaal echt nog niet zo voordelig voor de klant hoor.


Overigens, G500 is inclusief Veilig Internet 1 (€ 2,50 p/maand)

-Beveiliging tegen virussen, spyware en andere malware (Windows, Mac en Android)
-Beschermt u tegen gevaarlijke websites (Windows en Android)
-Beschermt uw kinderen tegen ongeschikte webinhoud en toepassingen (Windows en Android)
-Veilig online bankieren en winkelen (Windows)
-Blokkeert spam, phishingberichten, ongewenste oproepen en SMS/MMS berichten (Windows en Android)
-Helpt u om uw zoekgeraakt toestel te vinden, te vergrendelen en te wissen (Android)

Dit, on top of je eigen AV software, is wel zo plezierig.

=
 
Adios
Volgens mij is Fiber allang niet meer goedkoper.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; '‘CIF-consument wil naast Caiway, ook KPN of XS4ALL’', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Caiway slechte routes? Storing : 1 18 jan 2024
Amino aria 7x naar Caiway omzetten CaiWay/Delta Glasvezel digitale ontvangers : 1 22 dec 2023
Zender van de maand Caiway Interactieve TV, Pay Per Event : 122 11 dec 2023
Werkzaamheden Caiway veroorzaakt storing met dubbel NAT probleem Werkzaamheden : 17 24 aug 2023
Kijken zonder kastje bij Caiway en Delta Interactieve TV, Pay Per Event : 18 08 jul 2023
Advertentie