obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Meld telefonie problemen met CaiWay/Delta Glasvezel in dit onderdeel.
 Onderwerp afdrukken
Echo
cawul
Ben benieuwd of ik de enige ben die een zeer hinderlijke echo heeft. Het komt regelmatig voor dat ik mijzelf hoor praten.
Het is maar een fractie van een seconde, maar hinderlijk is het wel.
Ik maak gebruik van een Gigaset SL400A DECT toestel met uiteraard bijbehorend basis station.
Probleem bestaat al langer, maar heb er nog niet eerder bij stilgestaan om hier een vraag te stellen.

Misschien hoort bij digitale telefonie en is er niets aan te doen.

=
 
jj1987
Hier geen echo via de telefoon. Wat voor verbinding heb je? Glas? Kabel?
Wat ik wel hoogst irritant vind is dat je bij Caiway altijd het netnummer ervoor moet doen. In mijn geval 078.
Ook al bel je iemand uit dezelfde regio. Beetje ouderwetsch.Think
 
jj1987
Waar staat je basisstation? Vaak heeft een telefoon ook een echo als het modem er te dichtbij staat. Al eens een vaste telefoon met draad aangesloten? Dan kun je uitsluiten of het aan de verbinding ligt of niet.
 
cawul
Ik heb 2x een Gigaset SL400 handset (SL400H)
1 in de woonkamer: afstand, afhankelijk waar je zit, 1 mtr (basisstation op een tafeltje, je zit op de bank ernaast) of zeg 2,5 mtr (losse stoel elders in de woonker)

1 in een aparte kamer (slaapkamer, maar omgedoopt naar pc-'hok'Wink, aftstand ca. 6,75m - 27cm dikke betonmuur ertussen)

In beide gevallen echo. Hiervoor, voor glasvezel dus, nergens last van.
Maar toen maakte ik nog gebruik van een 'ouderwets' toestel (bordeaux 200hv).

@jj1987 : glasvezel
 
cawul
Sorry, ik had 'tot basisstation' moeten toevoegen in mijn reply


//
1 in de woonkamer: afstand, afhankelijk waar je zit, 1 mtr tot basisstation (basisstation op een tafeltje, ik zit op de bank ernaast) of zeg op 2,5 mtr afstand (losse stoel elders in de woonker)

1 in een aparte kamer (slaapkamer, maar omgedoopt naar pc-'hok', aftstand ca. 6,75m tot basisstation - 27cm dikke betonmuur ertussen)

//
 
Caiway Webcare
Dat is niet de bedoeling, en hoort zeker niet bij digitale telefonie. Klinkt inderdaad een beetje als interferentie.

We willen toch even het verzoek doen een telefoontoestel met een vaste (zo kort mogelijke) kabel rechtstreeks aan het glasvezelmodem te verbinden.

Speelt na bovenstaande het probleem nog steeds, dan willen we u vragen contact met ons op te nemen. Speelt het niet meer dan raden we aan apparatuur een voor een terug aan te sluiten tot u de oorzaak van de interferentie heeft gevonden.

Met vriendelijke groet,

Timo
Handtekening
Caiway Webcare Team
 
cawul
Dank voor de reacties. Heb ook contact opgenomen met Gigaset en begrepen dat ik als volgt te werk zou moeten gaan:

1. stroom van basisstation
2. stroom van de router
3. accu uit de handsets

wacht 30 seconden
daarna weer aansluiten.

@timo: het is een losse handset, ik zou niet zo vlug weten hoe ik die op het modem zou moeten aansluiten.
Daarnaast: kan het zijn dat de echo zich kan beperken tot een (of meerdere) landen? Het rare is: binnenland is de echo (gelukkig) relatief gering, of soms niet/nauwelijks waarneembaar.

Bel ik met Australiƫ of word ik gebeld uit Australiƫ, dan is die zeer duidelijk aanwezig.

=
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Echo', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Advertentie