obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier resultaten van speedtests!
 Onderwerp afdrukken
Internet snelheid G500 per 01-07-2015
cawul
Caiway Glasvezel
G500 abonnement

=
4475326311

=
 
Stormbreaker
Bedraad of draadloos? Zelfs bedraad haal ik niet de aan mij beloofde 150/150 met een zakelijke laptop (zit wel een VPN tussen). Dan haal ik maar 60/40 op die computer. En draadloos op mijn Macbook Pro uit sept. 2014 fluctueert het van 55/30 tot 75/70. In één woord: waardeloos!
 
rdboer86

Quote

Stormbreaker schreef:

Bedraad of draadloos? Zelfs bedraad haal ik niet de aan mij beloofde 150/150 met een zakelijke laptop (zit wel een VPN tussen). Dan haal ik maar 60/40 op die computer. En draadloos op mijn Macbook Pro uit sept. 2014 fluctueert het van 55/30 tot 75/70. In één woord: waardeloos!


ik zou het eens proberen zonder VPN Wink

hier zou ik inmiddels op 250/250 moeten zitten, maar daar merk ik weinig van. zelfs niet na een reboot van de modem

4475489911
 
Stormbreaker
Helaas heeft mijn Macbook Pro geen ethernet adapter. Misschien binnenkort even een andere laptop hier heen halen en weer eens aansluiten op bedraad. Kijken wat er dan gebeurd. Dat is een redelijk nieuwe laptop (volgens mij 2012 van Sony) die deze snelheden bedraad zeker aan kan.
 
Joekelaar
Die heeft hij wel, speciaal kabeltje(adapter)voor.
 
Stormbreaker
Ja, dat weet ik. Maar dat kost natuurlijk weer minstens 22 euro. Die ga ik ws. ook kopen maar dan ligt hier een lange onhandige draad die helemaal weggewerkt moet worden etc. Wie werkt er nou bedraad met een Macbook Pro? De Caiway moet gewoon, desnoods tegen huur, een goede router verstrekken die draadloos minstens 100/100 kan halen.
 
cawul
Uiteraard bedraad, router Asus RT N66U.

Draadloos, daar kan ik vrij weinig over zeggen, ik bedoel: wat is acceptabel, snel, supersnel in draadloos.
Ik méén ergens gelezen te hebben dat 80Mbps/s bij draadloos een prima resultaat is... (?) Normaals, geen idee.

Wel zoëven een paar testjes op speedtest.net gedaan vanaf mijn tablet.

1e keer pakte Speedtest een server in Zoetermeer.
Ik heb het toen omgezet naar Caiway.
Het wisselt nogal.

FWIW...

=
0GGTwT
=

Ik ben tijdens de tests ook naar een andere kamer gelopen, maar heb ook de tablet naast de router gelegd.
Die allerlaaste test (59Mbps) was naast de router overigens.

Alles boven de 80 is meegenomen, denk ik.

Zoals gezegd, nogal wisselend.

=
Gewijzigd door cawul op 02 juli 2015, 15:17
 
Stormbreaker
Maar bedraad ga ik binnenkort nog eens testen. Als ik dan niet minstens 125/125 krijg dan bel ik de Caiway weer eens op. Ik vind dat de snelheid bedraad gegarandeerd moet zijn, zoals de Caiway dat ook zegt. Draadloos niet natuurlijk. Maar een router en modem in 1 van Ziggo geeft wel mooi 50/5 bij mijn ouders, beneden natuurlijk. En ik zit hier ook vlakbij de router. Dus ik vind het allemaal maar een vaag gedoe. Natuurlijk is die router niet goed voor hoge snelheiden maar 57/32 slaat alles.

Dit is de laatste speedtest van zojuist:
4475662607
 
rdboer86

Quote

cawul schreef:

Uiteraard bedraad, router Asus RT N66U.

Draadloos, daar kan ik vrij weinig over zeggen, ik bedoel: wat is acceptabel, snel, supersnel in draadloos.
Ik méén ergens gelezen te hebben dat 80Mbps/s bij draadloos een prima resultaat is... (?) Normaals, geen idee.

Wel zoëven een paar testjes op speedtest.net gedaan vanaf mijn tablet.

1e keer pakte Speedtest een server in Zoetermeer.
Ik heb het toen omgezet naar Caiway.
Het wisselt nogal.

FWIW...

=
0GGTwT
=

Ik ben tijdens de tests ook naar een andere kamer gelopen, maar heb ook de tablet naast de router gelegd.
Die allerlaaste test (59Mbps) was naast de router overigens.

Alles boven de 80 is meegenomen, denk ik.

Zoals gezegd, nogal wisselend.

=


ligt er ook aan welke wifi protocol gebruikt. wifi over 5ghz haal ik ruim 150mbit/s mee, via de 2.4ghz haal ik tussen 80 en 100mbit/s uit. met wifi is het inderdaad afhankelijk van allerlei factoren.
 
Stormbreaker
Mijn router kan dus niet op 5 Ghz. Dat is heel erg balen anders had ik een veel betere snelheid. Wat een ellende.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Internet snelheid G500 per 01-07-2015', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Philips SmartTV plus internet Hardware instellingen : 1 29 nov 2023
Traag internet. CaiWay/Delta Glasvezel internet verbindings problemen : 1 28 mei 2023
Kan mijn modem( glasvezel) niet activeren. Wel internet CaiWay/Delta kabel modems, Motorola, Arris, etc. : 2 11 feb 2023
Poort 80 openen voor internet radio Hardware instellingen : 4 24 nov 2022
Wifi snelheid te laag Eigen netwerk : 5 17 jul 2022
Advertentie