obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Klacht over CaiWay/Delta? Post hier je CaiWay/Delta klacht over b.v. een storing met internet, telefonie, televisie of je modem. Grof taalgebruik is echter niet toegestaan!
 Onderwerp afdrukken
Glasvezel activeren? aanvragen? SCHIEDAM
mesutt
Goedenavond mensen,

Ik zelf woon in Schiedam en er is een glasvezel netwerk aangelegd ergens vorig jaar.
Ik heb uiteindelijk de instap service voor glasvezel genomen van Caiway en dit is gebeurd ergens eind december 2014 maar dit verliep niet echt soepel.
Caiway beweerde dat ik geen COAX verbinding had, terwijl ik vroeger bij de kabelfoon (wat nu Caiway is geworden) wel een abonnement had lopen. Ik moest een foto maken van mijn coax aansluiting om te laten zien dat het daadwerkelijk is geinstalleerd. Uit onderzoek is gebleken dat de oude database niet mee was genomen in de nieuwe database wat ervoor zorgde dat de systeem zegt van; nee deze mensen hebben geen COAX aansluiting. Op den duur heeft Caiway 4 weken over gedaan om dit op te lossen.
tweede punt wat ik niet begrijp is, waarom moet je een COAX verbinding hebben voor glasvezel? je krijg wel de keuze uit COAX OF GLASVEZEL op het website maar in realiteit is dat niet mogelijk?

in Schiedam kunnen mensen al gebruik maken van glasvezel maar ik nog niet. Website zelf gaf aan dat ik sinds 2 juni 2015 glasvezel kan gebruiken maar ik hierover niets gehoord ook nog geen pakket ontvangen.
Ik heb Caiway hierover gebeld maar ze konden geen probleem vinden wat een raadsel is voor hen en voor mij.

Het glasvezel kastje is geïnstalleerd bij mij in de woonkamer naast het COAX aansluiting.

Kort gezegd ik weet niet meer wat ik moet doen. Ik wordt telkens van het kastje naar de muur gestuurd wat voor frustratie zorgt.
Caiway bestaat al zolang en ik snap niet dat men nog steeds probleem ondervindt met het registratie en of updaten van klanten en database.


i just want my 200mbits!
 
Stormbreaker
Ik ervaar soortgelijke problemen. Nu heb ik wel een glasvezelpakket maar een niet werkende verbinding. Het <> lampje blijft maar knipperen. Ik weet zeker dat de kabel goed in poort 1 zit en op poort 1 moet ik hem ook aansluiten. Vanmiddag komt er een monteur.
 
mesutt
ik ben al blij dat je glasvezel pakket KAN krijgen. ik kom niet verder dan de instap pakket. ik hoop dat de monteur het regelt voor je.
 
mesutt
dit dus. Ik ben overgestapt van KPN naar Caiway omdat Caiway de enige provider is die glasvezel pakket aanbied hier in SCHIEDAM.
hebben ze eindelijk geïnstalleerd kan ik geen gebruik van maken...mooi verhaal.
 
Stormbreaker
Ik heb nu drie aansluitingen in huis, VDSL van KPN (ik stap ook van KPN over), het instap kabel lounge pakket van Caiway en de niet werkende glasvezelaansluiting. Een Nederlands record aansluitingen want meer kan haast niet.
 
Caiway Webcare
Beste Mesutt,

Vanuit de afdeling Webcare willen wij graag de status van jouw aansluiting bekijken. Kan je ons een privé bericht sturen met je postcode & huisnummer?

De reden dat COAX aanwezig dient te zijn is dat onze pakketten als Hybride worden aangeboden. Dit houdt in COAX en Glasvezel dient aanwezig te zijn. Dit is ons beleid met verstrekken van een abonnement.
Ik zie graag je adres gegevens tegemoet zodat we kunnen kijken wat er gaande is.

Met vriendelijke groet,
Arjan in ’t Hout
Handtekening
Caiway Webcare Team
 
Stormbreaker
Arjan, monteur is hier zojuist geweest, nu naar de centrale. Ik weet vanwege je mails dat je ook weet van mijn casus. Monteur komt zo weer terug. Ik laat als de verbinding werkt meteen hier weten of dat zo is.
 
mesutt

Quote

Stormbreaker schreef:

Arjan, monteur is hier zojuist geweest, nu naar de centrale. Ik weet vanwege je mails dat je ook weet van mijn casus. Monteur komt zo weer terug. Ik laat als de verbinding werkt meteen hier weten of dat zo is.



Mooi. Ik hoop dat het werkt. Ik heb zojuist webcare mijn info gestuurd. Nu nog hopen dat ze wat kunnen betekenen voor me.
 
Stormbreaker
Bij mij i.i.g. geen kabelbreuk maar het probleem ligt wel buiten het huis.
 
Stormbreaker
Het werkt! Ze hadden het hele verkeerde adres aangesloten.
Speedtest (draadloos):
4456084201

Nog niet helemaal stabiel dus maar hopelijk gaat dat wel veranderen. Ik gebruik de standaard router van Sitecom.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Glasvezel activeren? aanvragen? SCHIEDAM', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Kan mijn modem( glasvezel) niet activeren. Wel internet CaiWay/Delta kabel modems, Motorola, Arris, etc. : 2 11 feb 2023
Fritz!Box 5490 instellingen voor Delta glasvezel Hardware instellingen : 4 31 mei 2022
DVB-C via Caiway glasvezel? CaiWay/Delta Glasvezel digitale ontvangers : 4 10 nov 2021
TV op glasvezel loopt 25 seconden achter Snelheid : 11 24 sep 2021
instabiel glasvezel modem sinds medio Januari 2021 CaiWay/Delta Glasvezel internet verbindings problemen : 4 06 mrt 2021
Advertentie