obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier resultaten van speedtests!
 Onderwerp afdrukken
Internetsnelheid Glasvezel 150
Jowii
Goedemorgen,

Ik heb gisteren de glasvezel modum geïnstalleerd, hiervoor ook een nieuwe router aangeschaft en ook deze geïnstalleerd. Na even tobben is het uiteindelijk gelukt en werkt het allemaal.
Speedtest! Heb er vanmorgen nog 1 gedaan (draadloos, want we hebben geen getrokken kabels), kwam ik uit op 20Mbit/s, terwijl we dus die 100 of per 1 juli de 150 moeten krijgen.
Op het moment dat ik dit bericht schrijf loopt er een test van https://speedtest.caiw.net/, komt uit op downl 7.6Mbit/s en upload 16Mbit/s.

EDIT: Bekabeld aan laptop, naast de router haal ik +-100mbits/s. Top. Een verdieping hoger haal ik er draadloos nog maar 13.
Iemand tips? Oplossingen?

Alvast bedankt!
Gewijzigd door Jowii op 23 juni 2015, 10:26
 
Jowii
Wat voor details wenst u?
Heb al rond geneust op het forum, waar ik bij de ene lees dat de kabel die erbij geleverd werd niet deugde tot aan een slecht bekabelde wijk. Hier kan ik zelf weinig mee.
 
Jowii
Ik hoef alleen te weten hoe het komt dat ik de 'beloofde' mbits niet heb.
Ik neem aan dat er wel iemand is die er verstand van heeft toch?
 
Stormbreaker
Jaco, weet jij eigenlijk of een glasvezelverbinding die geactiveerd is een tijdje nodig heeft om stabiel te worden of is dat lariekoek? Want ik heb nu wel verbinding doch is dit niet stabiel, de ene keer 70/50 en de andere keer 75/75 en op de telefoon (Iphone 4S) zelfs 30/30. Ik hoor 100/100 te krijgen en ga binnenkort migreren naar 150/150 maar sta nu nog ingeregeld op de oude snelheid. De router die ik gebruik is de WL4004, de standaard die je bij Caiway kan kopen. Ik heb gelezen dat die heel slecht is, maar klopt dit? Ik heb de router via WLAN direct met het glasvezelmodem verbonden en die staat binnen 2 meter van de glasvezelaansluiting. De monteur heeft vandaag doorgemeten en er was goed signaal nadat de kabel in de wijkcentrale was omgezet.
 
Jowii
Twee weken geleden G100 aangeschaft, wat dus net als bij jou 150 wordt. Daarbij had ik een nieuwe router nodig en werd degene die ze bij de Caiway verkopen direct afgeraden. Ik denk dus dat jij die hebt.
 
Stormbreaker
Ja dat is helaas degene die ik heb. Ik had me er wel in verdiept, behalve het router-onderdeel. Jammer want ik heb een Macbook Pro hier die kan zonder adapter alleen wireless.
 
Migow

Quote

Stormbreaker schreef:

Jaco, weet jij eigenlijk of een glasvezelverbinding die geactiveerd is een tijdje nodig heeft om stabiel te worden of is dat lariekoek? Want ik heb nu wel verbinding doch is dit niet stabiel, de ene keer 70/50 en de andere keer 75/75 en op de telefoon (Iphone 4S) zelfs 30/30. Ik hoor 100/100 te krijgen en ga binnenkort migreren naar 150/150 maar sta nu nog ingeregeld op de oude snelheid. De router die ik gebruik is de WL4004, de standaard die je bij Caiway kan kopen. Ik heb gelezen dat die heel slecht is, maar klopt dit? Ik heb de router via WLAN direct met het glasvezelmodem verbonden en die staat binnen 2 meter van de glasvezelaansluiting. De monteur heeft vandaag doorgemeten en er was goed signaal nadat de kabel in de wijkcentrale was omgezet.

Die 100/100 haal je zekers te weten. Maar dat is bedraad. Dat je 2 mtr kabel tussen glasmodem en router hebt is totaal niet relevant. Wat jij voor snelheid haalt is via wifi en daar staat al genoeg over geschreven dat je dat met die single band router niet haalt!!
 
Jowii
Het simpele antwoord dat ik zocht. Draadloos ga ik de 100/100 dus niet halen en ik heb een Dualband router, zoals je beweerd moet het dus toch iets beter kunnen aangezien ik op de zelfde etage, zo'n 5 meter verder 40mbits/s heb.
 
Migow
Ik heb hier ook zitten klooien met me laptop en wireless n kaartje. Heb 150/150 en haalde op 4 mtr afstand ook maar rond de 50. Heb nu een ac87 router met usb netwerkkaart en haal nu de volle snelheid dus in mijn geval 200/200. Tablet haal ik rond de 60 en met phone 80. Dus en je router en je wireless kaart is van belang. Kost wat maar dan heb je ook wat Grin
 
Jowii

Quote

Migow schreef:

Ik heb hier ook zitten klooien met me laptop en wireless n kaartje. Heb 150/150 en haalde op 4 mtr afstand ook maar rond de 50. Heb nu een ac87 router met usb netwerkkaart en haal nu de volle snelheid dus in mijn geval 200/200. Tablet haal ik rond de 60 en met phone 80. Dus en je router en je wireless kaart is van belang. Kost wat maar dan heb je ook wat Grin


Kijk, zo simpel kan een antwoord zijn. Heb je gemeten vanaf de zelfde verdieping als de router? Aangezien ik binnenkort naar zolder 'verhuis', waarschijnlijk ook de router naar de 1e verdieping gooien.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Internetsnelheid Glasvezel 150', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Kan mijn modem( glasvezel) niet activeren. Wel internet CaiWay/Delta kabel modems, Motorola, Arris, etc. : 2 11 feb 2023
Fritz!Box 5490 instellingen voor Delta glasvezel Hardware instellingen : 4 31 mei 2022
Internetsnelheid Caiway Giga Snel CaiWay/Delta Glasvezel modem : 21 26 jan 2022
DVB-C via Caiway glasvezel? CaiWay/Delta Glasvezel digitale ontvangers : 4 10 nov 2021
TV op glasvezel loopt 25 seconden achter Snelheid : 11 24 sep 2021
Advertentie