obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Meld hier storingen in uw digitale 'ontvangst'.
 Onderwerp afdrukken
De EEUWIGE BLOKKENDOOS
jkok1975
Ok, dan hier onderwerp nummer honderdduizendhonderdenelf (100.111) over de zeer slechte Caiway TV ontvangst!


Laat ik beginnen met een opsomming van alle zinloze pogingen tnt (vast niet compleet! want: frustratie: al heel erg lang, aantal pogingen: aanzienlijk, tijdspanne: inmiddels ook aanzienlijk!)



* Vijf splitters waarvan drie verschillende soorten (goedkope en belachelijke dure zgn topkwaliteit)
* Drie verschillende ontvangers EN rechtstreeks op TV
* Ongeveer 7 75 ohm kabels van verschillende lengte, aansluitingen (Hirschmann, Kemakeur, you name the bullshit) en diktes (max 2,5 meter)
* Ongeveer 3 goedkope (50 ohm?) kabels (max 5 meter)
* Wifi aan / Wifi uit
* Router dichtbij, Router ver weg
* Speakers dichtbij, speakers ver weg
* Direct op het aansluitingspunt aansluiten
* Tig keer melding van gemaakt
* 1x monteur gehad (en ja hoor: "Signaal is uitstekend meneer (95%!) daar ligt het dus niet aan!" (lees: ons netwerk? Nee, uw troep!)
* Kabelaansluiting nog beter afschermen voor 'interferentie' met tegelijkertijd speakers, router, 'storingsbronnen' weg.

U raadt het al. Wat ik ook doe, dat 95% signaal blijft maar blokken, haperen en stotteren tot je er echt totaal chagerijnig van bent, zoals ik inmiddels! Soms ook even een korte periode van 1 a 2 dagen redelijk. Maar core buisness is en blijft toch echt BLOK BLOK STOTTER BLOK!! En ik zit ook zeker niet in een gebied met enorm veel Caiway abbo's in de buurt!!


De helpdesk ga ik nooit meer bellen, want dat is na 40 minuten luisteren hoeveel er nog voor je zijn (dat zijn er ook altijd een stuk minder als je net doet of je klant wilt worden!) standaard het bekende "koop een nieuwe splitter" "koop een andere splitter" of "koop een kemakeur kabeltje" riedeltje. Of, als je na echt lang aandringen niet weer van het kastje naar de muur gestuurd wil worden, dan kan je een monteur krijgen. Die je vervolgens met een kluitje in het riet stuurt.


Goed, genoeg geklaag. Is hier (nog 1 ultieme poging) iemand die een gouden tip / raad / wat dan ook heeft? Bedoel, het moet toch anno 2015 ook voor Caiway mogelijk zijn om een perfect signaal om te zetten in perfect beeld? Wie oh wie? Anders ga ik denk maar terug naar de schotel. Liever 10-15 dagen per jaar geen tv door sneeuw en/of storm dan 365,24 dagen lang blokjes zien en voortdurend haperend geluid te moeten horen. Dat je bij je kabelinternet ook wat gratis TV zenders krijgt is leuk, maar het beeld is bedroevend (oh nee, al mijn gebruikte apparatuur is dat!) en die 30/3Mbit voor bijna vier tientjes is ook om te huilen natuurlijk. Kan sneller DSL krijgen voor veel minder geld.
Gewijzigd door jkok1975 op 22 juni 2015, 19:50
 
Adios
Welke gemeente woon je ? Misschien dat ik je kan helpen?
 
Bordewolf

Quote

jkok1975 schreef:

Ok, dan hier onderwerp nummer honderdduizendhonderdenelf (100.111) over de zeer slechte Caiway TV ontvangst!


Laat ik beginnen met een opsomming van alle zinloze pogingen tnt (vast niet compleet! want: frustratie: al heel erg lang, aantal pogingen: aanzienlijk, tijdspanne: inmiddels ook aanzienlijk!)



* Vijf splitters waarvan drie verschillende soorten (goedkope en belachelijke dure zgn topkwaliteit)
* Drie verschillende ontvangers EN rechtstreeks op TV
* Ongeveer 7 75 ohm kabels van verschillende lengte, aansluitingen (Hirschmann, Kemakeur, you name the bullshit) en diktes (max 2,5 meter)
* Ongeveer 3 goedkope (50 ohm?) kabels (max 5 meter)
* Wifi aan / Wifi uit
* Router dichtbij, Router ver weg
* Speakers dichtbij, speakers ver weg
* Direct op het aansluitingspunt aansluiten
* Tig keer melding van gemaakt
* 1x monteur gehad (en ja hoor: "Signaal is uitstekend meneer (95%!) daar ligt het dus niet aan!" (lees: ons netwerk? Nee, uw troep!)
* Kabelaansluiting nog beter afschermen voor 'interferentie' met tegelijkertijd speakers, router, 'storingsbronnen' weg.

U raadt het al. Wat ik ook doe, dat 95% signaal blijft maar blokken, haperen en stotteren tot je er echt totaal chagerijnig van bent, zoals ik inmiddels! Soms ook even een korte periode van 1 a 2 dagen redelijk. Maar core buisness is en blijft toch echt BLOK BLOK STOTTER BLOK!! En ik zit ook zeker niet in een gebied met enorm veel Caiway abbo's in de buurt!!


De helpdesk ga ik nooit meer bellen, want dat is na 40 minuten luisteren hoeveel er nog voor je zijn (dat zijn er ook altijd een stuk minder als je net doet of je klant wilt worden!) standaard het bekende "koop een nieuwe splitter" "koop een andere splitter" of "koop een kemakeur kabeltje" riedeltje. Of, als je na echt lang aandringen niet weer van het kastje naar de muur gestuurd wil worden, dan kan je een monteur krijgen. Die je vervolgens met een kluitje in het riet stuurt.


Goed, genoeg geklaag. Is hier (nog 1 ultieme poging) iemand die een gouden tip / raad / wat dan ook heeft? Bedoel, het moet toch anno 2015 ook voor Caiway mogelijk zijn om een perfect signaal om te zetten in perfect beeld? Wie oh wie? Anders ga ik denk maar terug naar de schotel. Liever 10-15 dagen per jaar geen tv door sneeuw en/of storm dan 365,24 dagen lang blokjes zien en voortdurend haperend geluid te moeten horen. Dat je bij je kabelinternet ook wat gratis TV zenders krijgt is leuk, maar het beeld is bedroevend (oh nee, al mijn gebruikte apparatuur is dat!) en die 30/3Mbit voor bijna vier tientjes is ook om te huilen natuurlijk. Kan sneller DSL krijgen voor veel minder geld.


Heeft die monteur al in de straatkast gekeken? Dit klinkt alsof het daar al fout gaat of van de straatkast naar je huis....
 
jj1987
Laat de uitkomst/fout even weten. Altijd ''leuk'' om mee te lezen.
 
Caiway Webcare
Beste jkok1975,

Dat is een lang en schokkend verhaal. Vanuit onze kant de afdeling Webcare willen wij dit gaan behandelen.

Kan je ons een privé bericht sturen met postcode & huisnummer?

Met wat jij allemaal heb genoemd zullen wij niet gaan komen met testen of vervangen. Onze aanpak zal wel zijn richting een monteur.

Op zijn minst kunnen wij een melding aanmaken voor een meeting dat een aantal dagen het signaal constant word gemeten.

Met vriendelijke groet,
Arjan in ‘t Hout
Handtekening
Caiway Webcare Team
 
Adios
Tenzij er een storing is, heb ik echt nooit blokken in het beeld bij Caiway op de coaxkabel.

Ik weet zeker dat probleemloos kijken ook bij jou mogelijk is.
 
breaker
Heb je geen last van een storing mede veroorzaakt door het 4g netwerk van telecom bedrijven... Het is bekend dat 4g sinaal de kabel tv kan storen.
http://www.4gdekking.nl/nieuws/4g/zit-dat-storing-televisie-4g-netwerk
 
jkok1975
@ alles en iedereen

@HDR
Lopik

@Bordewolf
Heb in die 3 jaar ook al 3x internetstoring gehad (en dan fysiek hier binnen of in de kast aan de overkant van de straat, geen server/DNS/onderhoudsproblemen. En 1x 8 a 9 dagen zonder!), er is al twee keer in de kast wat veranderd voor internet. En het aansluitpunt binnen is vervangen 2 jaar geleden. Ik heb op een gegeven moment schotel weggedaan omdat ik toch niet zo heel veel kijk, de vele uitvaluren in de herfst/winter beu was en het bij kabelinternet in zat (=besparing en kabelinternet was op dat moment flink sneller dan andere mogelijkheden op dit adres).

Daarna nog 1x monteur voor de blokkendoos

@Caiway
Zal ik doen

@Breaker
Lijkt me sterk, want dit is een gat mbt GSM netwerken. Ik heb hier echter verder geen verstand van. Als ik er nou bij zeg dat je met Vodafone maximaal twee minuten kan bellen, en met KPN of Simyo op een goede dag 3 hele streepjes (van 5) bereik hebt, heb je daar dan wat aan? Of niet haha

UPDATE:
Sinds enkele dagen is het zelfs compleet zwart. Geen enkele zender werkt. Gelukkig is internet probleemloos!
Ik krijg echt een punthoofd van die problemen. Met die schotel had je de wind en de regen (en de sneeuw!) en nou dit weer. Zal morgen weer ns kijken of de zenders weer magisch teruggekeerd zijn, zoals alle vorige malen. Alsof Hans Kazan beneden zit. Tot die tijd maar weer IPTV voor het bewegende behang. *zucht*
Gewijzigd door jkok1975 op 25 juni 2015, 22:05
 
Adios
Ondertussen weet ik nog steeds niet in welke gemeente je woont. Ik wil je nog steeds helpen.

Nu blijft de situatie hangen en jouw ontevredenheid ook.
 
jkok1975
Oh, staat bij mij boven in het berichtje Smile

Lopik
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'De EEUWIGE BLOKKENDOOS', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Advertentie