obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Meld internet storing, verbindings en storings problemen met Caiway Glasvezel in dit onderdeel.
 Onderwerp afdrukken
Upload snelheid
Evert2311
Ik maak gebruik van het programma wat Livedrive levert bij mijn account en daar is geen mogelijkheid te kiezen tussen PORT en PASV mode.
In mijn router (Sitecom N300) staat ondersteuning voor FTP aangevinkt. Overigens heb ik ook de router er even tussenuit gehaald en de PC direct verbonden met het glasvezelmodem en dat gaf geen verbetering. Dus het ligt m.i. niet aan mijn router.
Virusscanner en Firewall had ik al eerder uitgeschakeld, ook zonder effect.
 
Evert2311
Ik schoon mijn register regelmatig op en daarnaast zet ik programma's aan/uit via CCleaner
Overigens lijkt het een cloudprovider probleem te zijn. Gisteren (zaterdag) een opload van ca 100 Mbit
 
cawul
Heb je ook al eens een andere virusscanner geprobeerd?

Het is echt de moeite van het proberen waard. Ik spreek uit ervaring...

Ik had ook grote problemen met mijn av-scanner en kwam er pas achter toen ik die verving door een ander.
Daarná waren mijn ervaring over glas zeer positief: altijd 10-20Mbit/s hóger dan de beloofde snelheid
(bedraad wel te verstaan)

=
 
Evert2311
Ik gebruik Norton 360 Premier.
Ik heb deze als test uitgeschakeld bij het uploaden zonder noemenswaardige verbetering in de upload.
Ik heb inmiddel;s een aantal cloudproviders getest en allemaal hebben ze een lage upload. Oorzaak servers die in het buitenland staan.
E.e.a. uitgebreid getest en contacten met de cloudproviders gehad.
Kortom het ligt niet aan mijn lijn maar aan de servers bij de cloudproviders.
 
cawul
Ik weet niet of het uitschakelen op zich helpt. Dat heb ik destijds met mijn Kaspersky ook geprobeerd.
Dat maakte toen ook niets uit. De downloadsnelheid bleef een ramp. Van de 300Mbit/s destijds, had ik
in het ergste geval rond de 125-150 over (down).
Een eindeloze zoektocht, LAN-poorten, browsers, netwerkkaart instellingen, Flash, verwijderen van
progrmma's, etc. Ben daar weken en weken mee bezig geweest.
Het moest aan mijn pc liggen. Ik heb hier ook een 2e pc, zelfde probleem.

Totdat ik Kaspersky verving door een trial van Norton, toen was alles opgelost. Kon het niet geloven.

Ik gebruik nu Emsisoft. Heeft 2 'engines', 1 is op basis van Bitdefender en 1 is van Emsisoft zelf.
Werkt perfect. Maar goed, dat is een ander verhaal.

Je kunt het allicht proberen: Norton uninstallen en vervangen door b.v. Emsisoft of een ander programma.
Ik zou Kaspersky niet aanraden.
Dan weet je in ieder geval iets.

=
zie ook thread: "Wordt via glasvezel de geadverteerde snelheid gehaald?" (dec.2013)
=
http://caiway.gebruikers.eu/forum/vie...post_10500
 
Evert2311
Ik heb diverse pings uitgevoerd op servers in binnen en buitenland (met Norton aan) en ik bereik soms uploads van 200 Mbit tot 8 Mbit. M.n. buitenlandse servers (Amerika) geven een zeer lage upload.
Aangezien ik wel uploads van 200 Mbit haal lijkt het m.i. niet te liggen aan mijn virusscanner/firewall
 
2fast4u
prober freeware https://www.pingplotter.com/freeware.html ping je cloud providers ip of address en kijk waar het miss gaat hops of je Eigen pc.
 
Evert2311
Ik heb pingplotter geinstalleerd en uitgevoerd.
Echter begrijp ik de diverse grafieken niet, wellicht kun je mij informeren wat je constateerd uit de grafiek in bijlage.
Gewijzigd door Evert2311 op 16 juli 2015, 22:33
 
2fast4u
selecter alleen even jou cloud provider ip of www. address links boven en start de test daar kun je zien hoe het ping is en of het brekt ergens.


pingplotterpcolc
 
Evert2311
Heb ik gedaan, echter lukt het mij niet om de jpg file als bestand bij te sluiten.
Als ik "bestand kiezen" aanklik kan ik het bestand aanklikken maar krijg als path: C:\fakepath\Pingplotter.jpg en wordt het blijkbaar niet als bestand bijgevoegd.
Hoe voeg ik een bestand bij zoals in jouw reactie
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Upload snelheid', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Wifi snelheid te laag Eigen netwerk : 5 17 jul 2022
snelheid niet stabiel Storing : 5 21 mei 2020
G600 vs G500 relatief lagere snelheid? Snelheid : 7 27 dec 2019
Groot verschil in snelheid bij VPN Algemeen : 6 22 sep 2018
Snelheid (Regio Almelo) ver beneden peil Snelheid : 8 23 jul 2018
Advertentie