obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Meld internet storing, verbindings en storings problemen met Caiway Glasvezel in dit onderdeel.
 Onderwerp afdrukken
Bleu Screen IRQ not less or equal zero sinds snelheidsverhoging
Tonv58
Sinds 1 juni heb ik klapt mijn PC er uit bij het opstarten, contact maken met netwerk mislukt en dan volgt een bleu screen met de tekst "IRQ not less or equal zero" en dan start de PC opnieuw op.
Deze PC zit bekabeld aan mijn router. Alles al een keer opnieuw opgestart, modem, router, PC, maar probleem blijft optreden.
Als ik de UTP kabel los maak en opstart, geen probleem, en als ik dan de utp er weer insteek wordt gewoon verbinding opgebouwd. Speedtest geeft dan aan 212 Mb down, 162 up, terwijl ik 150/150 abo heb. Volgens de plaatselijke computerwinkel ligt het aan de windows kernel (windows 7 professional) in combinatie met Norton internet security. Deze PC draait al 4 jaar probleemloos, ook op glasvezel. Checkdsk geeft geen errors, al een keer teruggezet naar herstelpunt van 2 weken eerder, probleem blijft.

Zelf denk ik dat de hogere snelheid er iets mee te maken heeft. Zou het aan de router kunnen liggen? Of aan de instellingen van de netwerkkaart? Het is typisch dat dit pas sinds 1 juni optreedt.


Andere apparaten, zijn draadloos verbonden en hebben geen probleem.
 
menkyo
Wat je kunt proberen is om alle drivers te updaten - ook die van je router, modem en eventueel ook de BIOS !!
Handtekening
theorie en praktijk... leg dat eens uit aan mijn baas...
 
Tonv58
Probleem opgelost, maar dat was wel een hele speurtocht, zeker voor een halve leek als ik.

Ik zag dat apparaat teredo-tunneling-pseudo-interface niet correct werkte. Ik kon het uitschakelen, maar dat loste probleem niet op. Een nieuwe driver hiervoor was niet te vinden. opnieuw opstarten gaf aan dat het weer niet correct werkte.
Via microsoft site stappenplan gevonden om probleem op te lossen en aan het eind de juiste waarde voor de registryparameter (0) in te vullen.
Daarna pseudo-device weer opgestart, nu werkt het correct en de PC start weer netjes op.

Had dus wel iets met netwerk te maken, maar dan met registry instelling van IPV6 tunneling device.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Bleu Screen IRQ not less or equal zero sinds snelheidsverhoging', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Delta multiscreen app full screen? Algemeen : 2 04 dec 2023
instabiel glasvezel modem sinds medio Januari 2021 CaiWay/Delta Glasvezel internet verbindings problemen : 4 06 mrt 2021
multi screen Algemeen : 9 28 jul 2016
Snelheidsverhoging in april bij Caiway Nieuws van CaiWay/Delta : 13 27 mrt 2016
Multi screen tv ipad update Algemeen : 11 08 jul 2015
Advertentie