obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
Fiber vs Caiw
Mario
Fiber gaat van start in onze regio (westland). maar volgens mij kan je beter bij caiw blijven.
het middelste paket kost bij fiber 54,95 voor 50Mbit en en met verdubbelaar naar 200Mbit kost het 80,95 P/M

bij caiw 52,50 P/M voor 200Mbit. dacht ik zo op het eerste gezicht te lezen.
dus blijf ik maar bij caiw.

http://www.wos.nl/nieuwsbericht/item/20150508-fiber-gaat-van-start-in-deze-regio/
 
Bordewolf

Quote

Mario schreef:

Fiber gaat van start in onze regio (westland). maar volgens mij kan je beter bij caiw blijven.
het middelste paket kost bij fiber 54,95 voor 50Mbit en en met verdubbelaar naar 200Mbit kost het 80,95 P/M

bij caiw 52,50 P/M voor 200Mbit. dacht ik zo op het eerste gezicht te lezen.
dus blijf ik maar bij caiw.

http://www.wos.nl/nieuwsbericht/item/20150508-fiber-gaat-van-start-in-deze-regio/


Dit lijkt me vreemd. Dit zijn niet de actieprijzen. De prijzen van Fiber zijn vergelijkbaar met Caiway.
 
Standstoel
Het is gewoon pure oplichterij waar Fiber mee komt. Bijna 80Euro voor 500/500 en dan alleen internet only. En dan noemen ze dit concurrentie nou Caiway ik weet bijna zeker dat jullie alle klanten behouden. Maar dat klopt de prijzen liggen iets lager het eerste jaar ongeveer 10/15Euro maar dan ben je nog duurder uit wat het alles in een pakket betreft want de snelheid ligt dramatisch lager. Nederlandkiestzelf geeft deze actie door.
 
Mario
Fiber gaat diensten op glasvezelnetwerk Caiway aanbieden
Door Dimitri Reijerman, dinsdag 24 maart 2015 10:43, 56 reacties, 13.938 views • Feedback

Provider Fiber gaat zijn dienstverlening aanbieden op het glasvezelnetwerk van CIF. Dat meldt het Nederland Kiest Zelf-initiatief. Momenteel is alleen Caiway actief als internetprovider voor de consumentenmarkt op het glasvezelnetwerk van CIF.

Fiber logoDe Nederland Kiest Zelf-actie poogde consumenten binnen het CIF-verzorgingsgebied, waaronder circa 170.000 huishoudens vallen, te mobiliseren om te pleiten voor meer aanbieders naast Caiway. De actie lijkt geslaagd: inmiddels zouden circa 5000 handtekeningen zijn verzameld en glasvezelprovider Fiber heeft aangekondigd dat het op het CIF-netwerk zijn diensten wil gaan aanbieden.

Fiber moet nog met een concrete aanbieding komen, maar de glasvezelprovider belooft met een 'passende aanbieding' te komen voor klanten die de petitie van Nederland Kiest Zelf hebben ondertekend.

Oh dus alleen klanten die de petitie hebben ondertekend..

De isp hoopt de komende zomer zijn diensten op het CIF-netwerk beschikbaar te kunnen stellen.

Hoewel Nederland Kiest Zelf blij is dat Fiber de concurrentie met Caiway aan wil gaan, hoopt het initiatief dat nog meer providers zich gaan melden. De site van de actiegroep zal daarom tot zeker 30 april beschikbaar blijven.
 
Standstoel
Ja dat klopt maar je kan de postcode check uitvoeren en dan zie je dat het beschikbaar is.
Ik heb Fiber gesproken en ook NKZ en aangegeven dat de prijzen veelste overdreven duur zijn. Ze konden er zelf niks van maken maar ik gaf wel aan dag concurrentie hier bereik je niks mee!
Ik gaf ook aan dat Harderwijk of Hierden dat ze daar wel 1000/1000 internet only keuze hadden voor 54,95. Dat is een leuke prijs maar bijna 80E voor 500/500 wat is dat voor flauwekul?
 
Adios
Ik doe de postcodecheck en zie dat het juist niet beschikbaar is in Krimpen aan den IJssel.

Dus blijft Krimpen aan den IJssel straks met andere aanbieders op de glasvezel naast de pot piesen?

Lijkt me handiger als CIF de boel hier dan upgrade.

Je kan toch niet zomaar een paar gemeenten buitensluiten ?
 
Standstoel
En kijk eens wat een bijkomende kosten ze vragen, aansluitkosten en borg wat is dat voor onzin?
 
nossie
En vergeet niet dat je bij Fiber geen basispakket hebt op de 'gewone coax' .

Dus voor al je extra tv's moet je ook nog eens gaan betalen voor een ontvanger + extra utp kabels of internet via het stopcontact om de andere ontvangers van signaal te voorzien.

Of kies je voor Fiber en bij Caiway € 20 per maand voor basispakket op de coax.
Handtekening
Wat je vandaag koopt is morgen alweer oud....
 
Bordewolf
De kritiek op Fiber snap ik niet zo. Hier in het Cogasgebied had men een speciale actieaanbieding voor alle klanten in dat gebied. Die acties gaan echt wel komen op het moment dat Fiber beschikbaar komt.
 
breaker
Heb net mij postcode check gedaan op Fiber.
Ik schrok me rot wat voor prijzen hun vragen.

Hun vragen voor de goedkoopste abonnement 34.95 voor de eerste 12 maanden daarna 44.95 en je krijg 50 mbits internet voor. Caiway vraagt voor g100 2 euro minder met 100 mbit internet. Caiway is goedkoper.
Ben benieuwd hoe het zit met andere aanbieders op de glasvezel netwerk.

Nog een nadeel Fider leverd tv via glasvezel er kan maar 1 tv op aangesloten worden.

Caiway is niet altijd duurder wat veel mensen hier roepen.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Fiber vs Caiw', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Glasvezel Rotterdam niet door EQT/CAIW? Algemeen : 19 15 aug 2018
CAIW forum gestopt per 3mei 2016 Nieuws van CaiWay/Delta : 3 18 mei 2016
on line onderzoek caiw Klacht over CaiWay/Delta : 6 13 aug 2015
FIBER NL overweegt concurrentie met Caiway Algemeen : 8 27 feb 2015
Fiber probeert Cogas klanten over te halen in Twente Algemeen : 12 18 dec 2014
Advertentie