obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Ideeën over welke zender in welk pakket moet. Of welke ontbrekende zenders er nog bij moeten kommen. Dit de plek om erover te discussiëren.
 Onderwerp afdrukken
BBC begint Nederlands betaalkanaal "BBC First"
Adios
http://www.volkskrant.nl/media/bbc-be...~a3986629/

Ik hoop dat Caiway deze zender snel gaat doorgeven. Het liefst indien beschikbaar de HD versie.

Nu moeten we het nog doen met de matige SD beeldkwaliteit van BBC Entertainment.
 
jj1987
Als ze net zo snel zijn als met SBS9.
De primeur hebben ze al misgelopenSad Vraag me af wat ze gaan doen met kanaal 60 tm 65. 5 kanalen met "dit kanaal is gereserveerd voor een lokale zender''. Terwijl we op kanaal 12 onze enige lokale zender hebben. Wel zonde van de ruimte aangezien ze naar eigen zeggen toch ruimte tekort hebben.Grin
 
Adios
Er zijn denk ik genoeg regionale zenders die Caiway nog niet doorgeeft maar best zou kunnen doen. Zo is er sinds 1 januari RTV Krimpenerwaard. Een lokale omroep voor de gehele Krimpenerwaard.

Toch geeft Caiway deze niet door, terwijl dit notabene de enige lokale omroep is die echte televisie maakt, in plaats van de lokale omroep Krimpen die alleen een antieke beeldkrant 24 uur voorbij laat gaan, met veelal gekopieerd nieuws uit andere nieuwsbronnen.

Wat hier speelt zal dus ook in andere regio's spelen dat er best nog een goede lokale omroep kan worden doorgegeven.

Om terug te gaan naar BBC First, zie ik dat hij bij KPN in het basispakket komt. Zowel de SD als HD versie. Dat geeft toch hoop dat hij bij Caiway ook in het basispakket komt.

Waarom het IPTV nog een SD versie wordt doorgegeven snap ik eigenlijk niet. Alle IPTV ontvangers zijn vanaf het begin HD geschikt. Dus een SD versie plus HD versie, waarom ?
 
ReBr
Toch geeft Caiway RTV Krimpenerwaard gewoon door hoor, is te zien op het voormalige tv kanaal van Vrolek (welke nu dus gefuseerd zijn met Centraal, en Zilverstad)

Hier in de Krimpenerwaard kan je met de netwerkwaarde 4683 (welke hier in het Rekam gebied van toepassing is) kijken naar Gouwestad, rtv Krimpenerwaard, GoudaTV, tv Bodegraven, Markt Gouda, en aquarium (en een Kerkomroep van Oudewater) , zo zijn dus die 60 / 65 opgevuld)

Indien je geen netwerk id invoert, en een volledige scan doet, kan je ook nog kijken naar Wos, tvDenHaag, en BeekTV (Hos, RTV9 hebben nog wel een zender ID maar geven geen beeld meer, waren voorheen wel zichtbaar)

Tevens verschijnen nu ook nog Penthouse HD1, en HD2 (gecodeerd), en het complete Star Hindi pakket nog (Free to air, gewoon te bekijken dus..vreemd eigenlijk omdat Caiway dit pakket al een geruime tijd niet meer aanbiedt, zo zit er toch nog meer op de kabel dan ze zelf beweren. Zal wel te maken hebben met levering aan bv Hotels))


Quote

H D R schreef:

Er zijn denk ik genoeg regionale zenders die Caiway nog niet doorgeeft maar best zou kunnen doen. Zo is er sinds 1 januari RTV Krimpenerwaard. Een lokale omroep voor de gehele Krimpenerwaard.

Toch geeft Caiway deze niet door, terwijl dit notabene de enige lokale omroep is die echte televisie maakt, in plaats van de lokale omroep Krimpen die alleen een antieke beeldkrant 24 uur voorbij laat gaan, met veelal gekopieerd nieuws uit andere nieuwsbronnen.

Wat hier speelt zal dus ook in andere regio's spelen dat er best nog een goede lokale omroep kan worden doorgegeven.

Om terug te gaan naar BBC First, zie ik dat hij bij KPN in het basispakket komt. Zowel de SD als HD versie. Dat geeft toch hoop dat hij bij Caiway ook in het basispakket komt.

Waarom het IPTV nog een SD versie wordt doorgegeven snap ik eigenlijk niet. Alle IPTV ontvangers zijn vanaf het begin HD geschikt. Dus een SD versie plus HD versie, waarom ?
 
Adios
Ja, jij zit in het Rekam gebied. Ik weet dat jij RTV Krimpenerwaard kan ontvangen. Ouderkerk aan den IJssel, een dorpje verder zal dat ook wel in zijn pakket hebben.

Maar hier in Krimpen aan den IJssel, hebben wij deze Rekam zenders niet.

Gezien de leuke programmering van RTV Krimpenerwaard, waarbij de suffe antieke kabelkrant van Lokale omroep Krimpen verbleekt, lijkt het me voor alle inwoners van Krimpen aan den IJssel, een nuttige aanvulling. Tenslotte ligt Krimpen aan den IJssel in de Krimpenerwaard.

Misschien dat Caiway die Rekam stream kan doorprikken naar ons?

Zou wel fijn zijn .
 
jj1987
Net als NGC hd met mono. Ook zo bijzonder. Ligt overigens niet aan caiway. Krijgen ze zo binnen.
Onze lokale zender Atos wordt door Atos analoog aangeboden en naar dvbc omgezet door Caiway in t kopstation. Resultaat: bibberend, vaag VHS beeld. Net als hun radiozender. Vaker geen geluid dan wel. De ene keer keihard en de andere keer amper volume in te krijgen.
 
Adios
Bij KPN verdwijnt BBC Entertainment en komt BBC First er voor in de plaats.
Ik ben benieuwd of bij Caiway BBC Entertainment ook verdwijnt als BBC First erbij komt.
 
Adios
BBC First HD is nu ook beschikbaar bij Vodafone in het basispakket. De exclusiviteit met KPN is dus voorbij.

Ik ben benieuwd hoelang we nog bij Caiway moeten wachten op BBC First HD in het basispakket.

http://www.mediamagazine.nl/nieuwe-te...one-thuis/


Ook worden er veel meer lokake zenders doorgegeven.

Ook dit is bij Caiway maar erg karig. Sommige zenders geeft Caiway wel door maar blokkeert de kabelaar om voor mij vreemde redenen zoals WOS, LOOK, etc.
En de vele dia's die ons al jaren toelachen met de tekst, deze plek is gereserveerd voor uw lokale tv zender.

Gewoon net zoals bij Vodafone en veel andere aanbieders, gewoon geen gezeur en meer lokale zenders doorgeven.
Gewijzigd door Adios op 30 maart 2016, 16:54
 
Bordewolf
Wat betreft BBC First weet ik het niet, maar ik zie wel dat andere providers de volgende zenders nu extra gaan doorgeven:

Duits:
Kika
Tageschau 24
3Sat
Kabel1
Eins Festival

Spaans:
Antena3

Antilliaans:
RTV7

Xite in HD
BBC World News HD
Motors TV in HD

Zoals al eerder gezegd moet Caiway in het Twente gebied veel gaan repareren tov hun eigen pakket, maar wanneer ik zie wat Vodafone, Ziggo en KPN gaan doen dan lopen we daarna weer achter de feiten aan.

Ik snap verder wel dat men op glas dit aantal zenders wel aan kan, maar ik ben niet bereid om daar 10 euro per maand meer voor te gaan betalen
 
Adios
Je kan niet ontkennen dat Caiway al jaren het traagst is met zenders toevoegen.

Het HD gebeuren wil ook maar niet groeien bij Caiway.


Ik moet maar steeds denken aan die lachbrief die nog zou moeten gaan komen ..
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'BBC begint Nederlands betaalkanaal "BBC First"', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Delta begint met aanbieden 1Gbit/s-abonnement via kabel voor 125 euro per maand Algemeen : 2 30 nov 2018
Binnenkort Eurosport2 nederlands bij Caiway Welke zender wil je er nog bij hebben? : 7 03 jun 2015
Wanneer Nederlands commentaal bij Eurosport 2? Digitale radio en televisie, tips & truuks : 2 11 jun 2012
Advertentie