obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
IPv6 graag zo snel mogelijk
Ja inderdaad Ja inderdaad 93%[14 stemmen]
Nee hoeft nog niet Nee hoeft nog niet 7%[1 stem]
Totaal stemmen : 15
 Onderwerp afdrukken
Ziggo start met uitgifte ipv6-adressen. Wanneer Caiway?
Ex-Ziggo
Ziggo is begonnen met de uitrol van de ipv6-adressen. Tot op heden was XS4ALL de enige Nederlandse provider die ipv6 ondersteunde. Ziggo is begonnen met een kleine groep klanten maar gedurende het jaar moeten dat er steeds meer worden.

De eerste 6000 klanten hebben een ipv6-adres gekregen. Het nieuwe internetprotocol komt niet ter vervanging van het oude internetprotocol maar beide protocollen werken naast elkaar. Dat moet ook wel want veel websites en diensten zijn nog niet bereikbaar via ipv6 maar alleen via ipv4, het oude protocol.

Er is al enige jaren sprake van een schaarste in ipv4-adressen. Daarom is er een nieuw internetprotocol is ontwikkeld. Ziggo-klanten met een Cisco 3925, Cisco 3928, Ubee EVW 320 en een Ubee EVW 321b-router zijn als eerste aan de beurt. De uitrol is afhankelijk van het type router en de regio waarin de klant woont. UPC-klanten komen vooralsnog niet in aanmerking voor een ipv6-adres.

Ziggo schakelt automatisch de firewall in voor het ipv6-verkeer omdat alle apparaten op het interne netwerk van de klant ook een publiekelijk ipv6-adres krijgt. Daarmee zijn deze apparaten direct van het internet benaderbaar en is een firewall noodzakelijk.
Handtekening
Bij Ziggo was alles beter, na fusie UPC gaat het hard achteruit. Sad
CaiWay toch zo gek nog niet, maar het moet beter! Boxing
 
IPv6-Router
Doe maar zo'n /56 IPv6 netwerk. Je kan dan 256 van die /64 subnetten maken aan de LAN kant.

De mogelijkheid komt dan in zicht om je eigen servers en andere diensten aan de grote buitenwereld aan te bieden.

Als CAIWAY een pilot op gaat starten dan hou ik mij aanbevolen.
 
mb200d
Worden er al ipv6 adressen/subnets uitgegeven/geadverteerd op het kabelnetwerk?

Via welke techniek wordt dit gedaan? DHCPv6 / NDP / RD
Of, hoe configureer ik dit op een linux-based router?


Nieuwe ipv6-tunnels worden al niet meer vrijgegeven.
https://www.sixxs.net/news/2015/#call...ripv6-1201

Dan wordt het toch tijd dat het native wordt aangeboden.
 
Adios
Ik verwacht dat Caiway IPV6 alleen gaat toepassen op de glasvezel.

Internet via de coaxkabel is volgens mij bij Caiway een aflopende zaak.

( behalve in Gouda waar de Caiwayklanten niet kunnen kiezen voor glasvezel maar wel extreem hoge tarieven betalen voor vooroorlogse lage snelheden_
 
2fast4u
meer controle ow wacht betere controle^^
 
Bordewolf

Quote

H D R schreef:

Ik verwacht dat Caiway IPV6 alleen gaat toepassen op de glasvezel.

Internet via de coaxkabel is volgens mij bij Caiway een aflopende zaak.

( behalve in Gouda waar de Caiwayklanten niet kunnen kiezen voor glasvezel maar wel extreem hoge tarieven betalen voor vooroorlogse lage snelheden_


Dat is vreemd aangezien we hier in Twente een COAX netwerk hebben liggen dat klinkt als een klok. Dus ik onderschrijf dit niet.
 
mb200d
De kwaliteit valt tot zo ver niet tegen hier. (Twente)
Het netwerk van de Cogas lijkt goed in elkaar te steken.
Bij Ziggo geen stabiliteitsproblemen gehad, en tot zover met CaiWay ook niet echt.

Hoewel niet blij met de verplichte overstap destijds, valt het achteraf allemaal wel wel mee.

CaiWay loopt alleen met de diensten/technieken wat achter.

Waaronder native toegang tot het HELE internet middels IPv6.
 
Bordewolf
IPv6 en met name te weinig HD zenders en regionale zenders is mijn grootste klacht op dit moment. De basiszenders, plus en extra zenderpaketten tellen op COAX in Twente gewoon een stuk minder HD zenders tov van van Ziggo nu heeft en tov het Caiwaypakket (daar vergelijk ik nu mee om eerlijk te zijn om niet al te veel meer terug te kijken).
Daarnaast ontbreken er tal van Regiobale zenders als L1, Rijnmond, Omroep Brabant, Zeeland, AT5 en RTV7.

Bij Ziggo waren bovendien alle premium zenders zoals HBO en Fox International en FILM 1 volledig in HD.

Caiway schijnt aan het Twentepakket te werken, maar een datum waarop we dus over worden gezet op het Caiwaypakket (of iets wat daar in de buurt komt) geven ze maar steeds niet.
Steeds maar roepen dat er afspraken zijn gemaakt dat ons pakket niet mag veranderen lijkt me in deze situatie niet meer reëel. Als klant zat ik al niet te wachten op deze overstap, mag ik dan minimaal verwachten dat we wel gewoon Geüpgraded worden zoals dat bij Ziggo wel gebeurd. We lopen nu qua tv pakket echt achter, dat was bij Ziggo dus niet gebeurd.

Maar ik ben het eens, de stabiliteit hebben we niets over te klagen en ik ga er vanuit dat Caiway spoedig het tv-pakket gaat oplossen en in de loop van het jaar ook IPv6 gaat bieden. Het zou alleen goed zijn dat Caiway niet alleen roept ergens mee bezig te zijn, maar ook een roadmap geeft wanneer je iets kan verwachten als klant, zeker wanneer het gaat om zaken die bij vele andere providers al geregeld zijn.
Gewijzigd door Bordewolf op 30 januari 2016, 11:15
 
Bordewolf
Ik zet volgens mij uiteen dat Caiway wel degelijk met zaken aan het werk is. Meer niet.
 
Bordewolf
Van wat ik er van weet betere beveiliging en sneller werkende downloads middels routers omdat elk apparaat zijn eigen IP-krijgt en blijft houden.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Ziggo start met uitgifte ipv6-adressen. Wanneer Caiway?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Caiway slechte routes? Storing : 1 18 jan 2024
Amino aria 7x naar Caiway omzetten CaiWay/Delta Glasvezel digitale ontvangers : 1 22 dec 2023
Zender van de maand Caiway Interactieve TV, Pay Per Event : 122 11 dec 2023
Werkzaamheden Caiway veroorzaakt storing met dubbel NAT probleem Werkzaamheden : 17 24 aug 2023
Kijken zonder kastje bij Caiway en Delta Interactieve TV, Pay Per Event : 18 08 jul 2023
Advertentie