obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
In het onderdeel Glasvezel algemeen van CaiWay/Delta kun je eigenlijk alles posten. Zoals waar beschikbaar, wat zijn de ervaringen, welke techniek wordt gebruikt, welke abonnementen, welke diensten.
 Onderwerp afdrukken
Glasvezel Schiedam.....wie heeft het al...??
Sitecom Webcare

Quote

mirage010 schreef:

Zojuist glasvezel aangesloten. Was erg gemakkelijk. Bedraad haal ik 106mbit, via WiFi maar 35mbit. Zowel op de laptop als op mijn telefoon.

Ik heb een WLR-4004 v1 003 N300 Sitecom router. Heb zowel de oude ethernet kabel, als de nieuwe getest.

Ik heb ook een factor reset gedaan van de router.

Anders nog iets dat ik kan proberen. Mijn 35mbit is nu ongeveer hetzelfde als ik via de kabel haalde. Staat er misschien een waarde in de router softwarematig die aangepast moet worden? Ik las op een forum iemand die zijn netwerkkaart waardes heeft moeten aanpassen. Is dat dan de netwerkkaart van je pc? Of zit dat ook in je router zelf?


Om (helaas wat laat) in te haken op deze vraag en het verhaal van Jaco. In de meeste gevallen zal een update naar 1.03 helpen om een stabiel draadloos signaal te krijgen. In bepaalde situaties kan het daarnaast ook helpen om de optie Hardware Accelerator (onder Advanced Settings > NAT) uit te zetten. In de praktijk zal de draadloze snelheid van een 300N router als deze ergens tussen de 50 en 100 Mbps uitvallen (zie bv. deze site). Het kijken naar positionering en draadloos kanaal kan daarnaast ook zeker schelen. Een AC-router kan op de 5Ghz band uiteraard een beter resultaat neerzetten, mits de client dit ondersteund. Zowel de gebruikte router als client zijn van invloed op de uiteindelijk behaalde snelheid. In dit topic lees ik een test met een mobiele telefoon, veel mobiele telefoons zullen op de 2.4Ghz rond de 30~50 Mbps halen terwijl met een beetje adapter bij een laptop vaak al een hogere snelheid behaald kan worden. Vallen alle testen rond de 35 Mbps uit, neem dan gerust eens contact met ons op via e-mail of chat, mogelijk kunnen wij voor uw specifieke situatie een oplossing bieden.

Vriendelijke groet,
Maarten
Sitecom Webcare
 
Stormbreaker
Ik krijg morgen mijn installatiepakket glasvezel. Hopelijk mag ik het over enkele dagen activeren. Voorlopig heb ik een vervangend kabelpakket en de KPN loop nog tot 25 juni. Het was een flink drama met de Caiway, zie ook mijn klacht op klacht.nl Wat een ellende zeg, wat een slechte organisatie (vooral administratief) is de Caiway. http://www.klacht.nl/caiway/klacht/compleet-drama/ Gelukkig bieden ze mij compensatie aan maar wat dat mag zijn zeggen ze dan weer niet.
 
Stormbreaker
@Roberto; de HD-zenders zien er mooi uit maar de gewone zenders in niet-HD zijn soms erg slecht. Ik vind dat geen gekke eis hoor, alle zenders horen gewoon goed te zijn, uiteraard de HD-zenders in HD-kwaliteit. Dat zijn ze en dus ligt het niet aan de binnen bekabeling. Overigens krijg ik een G100 abonnement met HD-recorder Basic TV. Dus die recorder moet beter zijn dan de huidige HD-ontvanger die ik heb.
 
Adios
Er zijn genoeg SD zenders, waar wel HD versies van zijn en daar kan Caiway wel wat aan doen.
BBC 3 en BBC 4, BBC World, Brava, Mezzo, NDR, WDR, Eurosport 2, alle HBO kanalen, alle FIlm 1 kanalen, La Une, RTBF 2, France 2, France 3.

Ik vind SD eigenlijk niet meer kunnen op grote schermen in 2015.
 
Stormbreaker
Glasvezel aangesloten maar <> lampje blijft knipperen. Hoe krijg ik mijn glasvezelconnector direct uit het glasvezelmodem om die even weer opnieuw aan te sluiten? Morgen komt er een monteur met spoed.
 
Migow
Pal indrukken. Zie ook bijgeleverde documentatie en anders de handleidingen op site caiway
 
Stormbreaker
Welke pal? Het lipje onder of op de glasvezelaansluiting 1 hard drukken? Ik heb alle fimpjes al gezien maar het ding zit muurvast, krijg het er niet met geweld uit.
 
Migow
Op het glasvezelmodem. Duw je iets naar achteren en dan kun je dat blokje eruit halen. Maar als morgen monteur komt: laten zitten dan doet hij het maar!!!
 
Stormbreaker
Bedoel je op het modem, de Genexis of de glasvezelaansluiting de Caiway 1?
 
Migow
Glasvezelaansluiting, want de genexis zit vast aan modem vast
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Glasvezel Schiedam.....wie heeft het al...??', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Kan mijn modem( glasvezel) niet activeren. Wel internet CaiWay/Delta kabel modems, Motorola, Arris, etc. : 2 11 feb 2023
Fritz!Box 5490 instellingen voor Delta glasvezel Hardware instellingen : 4 31 mei 2022
DVB-C via Caiway glasvezel? CaiWay/Delta Glasvezel digitale ontvangers : 4 10 nov 2021
TV op glasvezel loopt 25 seconden achter Snelheid : 11 24 sep 2021
instabiel glasvezel modem sinds medio Januari 2021 CaiWay/Delta Glasvezel internet verbindings problemen : 4 06 mrt 2021
Advertentie