obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Meld internet storing, verbindings en storings problemen met Caiway Glasvezel in dit onderdeel.
 Onderwerp afdrukken
Gezeur met dynamische ip adressen.
Highway
Tja het kenmerk van dynamisch is natuurlijk veranderlijk, maar toch.

De afgelopen 24 uur 2 ip wisselingen gehad. Dit is zéééééé’r vervelend voor het beheer van mijn externe servers.
De nieuwe ip adressen staan niet in de whitelist en dus wordt ik geblokkeerd op mijn eigen servers.
Het is wel weer op te lossen, maar dat is heel veel werk.

Na de ip wisselingen werkt de thuisserver opeens niet meer. Vanaf buiten of via gsm internet zijn de websites op de thuisserver wel te bereiken. Dit duidt naar mijn mening op een routingprobleem bij Caiway. Ip adressen moeten bij de webhoster opnieuw ingesteld worden zodat ze naar het nieuwe ip verwijzen en dat is ook veel werk.

Nagekeken in de algemene voorwaarden of er iets over een thuisserver in staat, maar hierover is niets te vinden.

Binnen een maand bij Caiway minimaal en mogelijk meer dan 3 verschillende ip adressen, Bij Ziggo 2 in 5 jaar.

Ik kan me voorstellen dat e.e.a. nog ingeregeld moet worden in Twente Cogas gebied en dat daardoor deze wisselingen optreden, maar goed dat is een aanname. Wie kan daar meer over vertellen? Het is echter hoogst irritant.

Ook zijn er op caiway.nl geen storingsmeldingen bekend.
Handtekening
Wink
 
Highway
Tot nu toe is het ip adres nog niet veranderd! Goede tip!
Handtekening
Wink
 
jwvb
Vreselijk inderdaad, word er zelf ook knettergek van. Met name omdat ik een zakelijk gedwongen gebruik dien te maken van Caiway (voorheen Ziggo).
Nu komt het verhaal m.b.t. het dynamisch IP mij de strot uit, iedere week moet ik alle whitelisting controleren.
Komt nog bij dat ik relatief dicht bij de grens van Duitsland woonachtig ben en constant een Duits ip-adres toegewezen krijg, waardoor ik een deel van mijn werkzaamheden simpelweg niet kan uitvoeren! Belachelijk!
Gezien het feit dat ik (en mijn bedrijf) in Nederland zitten, heb ik het recht op een Nederlands IP. Goed, om dat voor elkaar te krijgen moet je eerst door de hel van de caiway helpdesk heen.

Er zijn ook dingen waar ik wel over te spreken ben;
- De snelheid van het internet

maargoed die was bij Ziggo ook prima dus eigenlijk ondervind ik alleen maar problemen sinds de noodgedwongen overstap van Ziggo naar Caiway.

Kortom, Caiway belooft veel maar er komen steeds meer addertjes onder het gras vandaan
 
Migow

Quote

jwvb schreef:

Vreselijk inderdaad, word er zelf ook knettergek van. Met name omdat ik een zakelijk gedwongen gebruik dien te maken van Caiway (voorheen Ziggo).
Nu komt het verhaal m.b.t. het dynamisch IP mij de strot uit, iedere week moet ik alle whitelisting controleren.
Komt nog bij dat ik relatief dicht bij de grens van Duitsland woonachtig ben en constant een Duits ip-adres toegewezen krijg, waardoor ik een deel van mijn werkzaamheden simpelweg niet kan uitvoeren! Belachelijk!
Gezien het feit dat ik (en mijn bedrijf) in Nederland zitten, heb ik het recht op een Nederlands IP. Goed, om dat voor elkaar te krijgen moet je eerst door de hel van de caiway helpdesk heen.

Er zijn ook dingen waar ik wel over te spreken ben;
- De snelheid van het internet

maargoed die was bij Ziggo ook prima dus eigenlijk ondervind ik alleen maar problemen sinds de noodgedwongen overstap van Ziggo naar Caiway.

Kortom, Caiway belooft veel maar er komen steeds meer addertjes onder het gras vandaan

Eh zakelijk? Had je dan ook niet een zakelijk abonnement moeten afsluiten met een vast ipadres? Cbizz heeft dat. En bij caiway heb je geen vast ip adres dus wat die adders onder gras betreft snap ik je niet helemaal
 
jwvb
Waarom moet ik een zakelijk pakket afsluiten? Ik ben een freelancer en werk vanuit huis.
Doet niets af aan het feit dat ik geen Duits IP wens te verkrijgen..
Een dynamisch IP is wat mij betreft ook geen probleem, echter 3-4x in de week een nieuw IP is wat overdreven.
 
Highway
Je ip adres is in elk geval nu wel van caiway. Mijn ip heeft als lokatie Vriezenveen terwijl ik in Almelo woon. Niet iets om je zorgen over te maken.

Vervelend is wel dat het ip adres "zeer" dynamisch is.

Probeer de tip van Jaco eens uit post 2. Leastime in je router op 1500 zetten. Dat heeft mij geholpen. (of toevalligerwijs niet het ip veranderd)
Handtekening
Wink
 
jwvb
Als het IP-adres binnen Nederland zou liggen heb ik er geen enkele moeite mee, echter krijg ik constant een duits IP toegewezen (momenteel in Berlijn, lol)
Best irritant aangezien heel veel diensten/websites automatisch de service aanpassen op basis van de locatie van het IP-adres, ik kan wel gebruik maken van een VPN/Proxy oid. maar heb toch liever een Nederlands IP-adres ;-)

edit; het verhaal m.b.t. het verlengen van de lease heb ik reeds geprobeerd, helaas zonder succes
Gewijzigd door jwvb op 05 april 2015, 15:23
 
Highway
probeer je ip eens op te zoeken via, http://whois,domaintools.com
zul je zien dat het van caiway nederland is.
Handtekening
Wink
 
jwvb
Ik heb het ip-adres getraceerd en het is inderdaad eigendom van Caiway maar dat is niet echt relevant. Je kan een IP beter tracen via: ww.traceip.net. De fysieke locatie van het IP-adres ligt in Duitsland (in mijn geval)

Om een voorbeeld te geven:

- Veel content op Youtube is geblokkeerd voor Duitsland ivm. andere regelgeving.
- Streams worden vaak uitsluitend aangeboden voor bepaalde landen.
- Websites "herkennen" mij als duitser zijn op basis van mijn IP-adres.
etc.

Dat maakt het lastig werken Smile
 
Highway
Probeer deze tool eens, http://www.ip-tracker.org/.

Met die tool van jouw zit mijn ip ook in Berlijn, ze gebruiken denk ik een oude geo ip database. Idem voor websites die je als Duitser herkennen. Je hebt in je browser toch wel NL als taal ingesteld en niet DE!
Als je wel eens op Duitse sites surft dan kunnen andere sites aan de hand van geplaatste cookies je Duitse reclame voorschotelen. Wis in dat geval alle cookies.

Met de link in deze post worden de gegevens wel correct weergegeven.
Handtekening
Wink
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Gezeur met dynamische ip adressen.', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Iptv via switch (vlan) mac-adressen Storing : 6 19 jun 2020
Nieuwe IP adressen CaiWay/Delta Glasvezel internet verbindings problemen : 9 25 mei 2020
Ziggo start met uitgifte ipv6-adressen. Wanneer Caiway? Algemeen : 10 08 feb 2016
Vaste IP adressen CaiWay/Delta Glasvezel internet verbindings problemen : 10 09 mrt 2014
geeft glasvezel modem meerdere ip'adressen uit Eigen netwerk : 5 23 aug 2013
Advertentie