obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Ideeën over welke zender in welk pakket moet. Of welke ontbrekende zenders er nog bij moeten kommen. Dit de plek om erover te discussiëren.
 Onderwerp afdrukken
Toekomstbeeld: Kabel is 'vol' - betalen per zender???
cawul
Laatst was bij Kassa een uitzending over de vele klachten rondom de nieuwe zenderindeling.
Zie Kassa http://goo.gl/oo4UCz
"Honderden klachten over nieuwe zenderindeling Ziggo"

Koen Crijns van HardwareInfo legde toen uit dat de oorzaak daarin lag (en ligt) dat kabel 'vol' zat/zit en men (=Ziggo) minder belangrijke zenders, vaak lokale zenders, naar frequenties moest verhuizen die wat storingsgevoelig zijn. Storingsgevoelig van buitenaf. Soms op te lossen door goede kabels vanaf de CAI contactdoos naar de TV.

Hoe dan ook, een 'volle' kabel dus, mede a.g.v. samengaan van UPC en Ziggo.

Nu heeft Caiway ook een heeele rits met zenders.
Vraag: loopt Caiway op enig moment, misschien wel binnenkort(?), niet tegen hetzelfde probleem aan?
Teveel zenders..

Aantal zenders:
Iedereen zo zijn smaak uiteraard. Er zullen mensen zijn die 60, 70 of misschien wel meer zenders hebben en regelmatig bekijken.
Mijn vrouw en ik, wij kijken meer dan 90% van de tijd naar 1 en 2 en de rest zeer af en toe naar zo'n 6-7 andere zenders (denk dan aan Een, Canvas, NG, Discovery). Wij komen misschien aan 10 zenders.

Het zou mooi zijn wanneer men op individuele basis een pakket kon samenstellen.
De ene zender kost een euro per maand, de andere 50 ct, enzovoorts. Ik verzin maar wat.

De samenstelling van de extra pakketten valt in ons geval al helemaal ongunstig uit. Wij gaan geen 11 euro per maand betalen voor Plus TV-pakket met zo'n 40 extra zenders, waarvan wij er slechts 2 (NPO Doc en Eurosport2) misschien af en toe zouden bekijken.
Dus dan maar niet...

En misschien komt het ooit wel eens, dat betalen per kanaal / zender. Het zou een enorme verandering zijn.
10-15 zenders als basis voor x euro en daarna kiest en betaalt de klant zelf wat hij wil.

Immers, er zullen toch meer mensen zijn zoals wij die geen 11 euro p/maand (=132 p/jaar) neerleggen voor 2 zenders, maar 'voor het gemak' wel een paar euro willen betalen.

=
 
breaker
Ziggo gebruikt Qam256 techniek. Hierdoor is er meer ruimte op de kabel daarom kan Ziggo op de coax meer snelheid aanbieden voor internet en meer zenders leveren. Een nadeel is dat de tv meer storing geeft wat nu het geval is.

Caiway gebruikt QAM64 wat meer ruimte nodig heeft op de kabel. Daarom heeft Caiway een lage internet snelheid dan Ziggo. Je kan dus zeggen dat Caiway kwalitatief beter is dan Ziggo.

Hier staat nog beschreven wat de nadelen en voordelen zijn.

http://tweakers.net/reviews/3925/2/zi...ingen.html
 
Bordewolf

Quote

breaker schreef:

Ziggo gebruikt Qam256 techniek. Hierdoor is er meer ruimte op de kabel daarom kan Ziggo op de coax meer snelheid aanbieden voor internet en meer zenders leveren. Een nadeel is dat de tv meer storing geeft wat nu het geval is.

Caiway gebruikt QAM64 wat meer ruimte nodig heeft op de kabel. Daarom heeft Caiway een lage internet snelheid dan Ziggo. Je kan dus zeggen dat Caiway kwalitatief beter is dan Ziggo.

Hier staat nog beschreven wat de nadelen en voordelen zijn.

http://tweakers.net/reviews/3925/2/zi...ingen.html


Hier zie ik toch een paar dingen die niet helemaal kloppen
1) Ziggo gebruikt QAM256 techniek waardoor er meer zenders beschikbaar zijn, klopt. Maar...... Ziggo heeft ook nog 30 analoge zenders. Wanneer deze worden afgeschakeld onderstaat er weer (nog) meer ruimte. Conclusie: daar is nog ruimte voldoende.
2) Caiway gebruikt QAM64 en levert in het Cogasgebied 90 Mbit en dit kan nog hoger naar 120MBit (ik dacht zelfs 150Mbit hoogste pakket op dit moment) De infrastructuur is daarvoor bepalend. Technisch heeft het Cogasgebied een hoogwaardig (Ziggo) plafform dus qua internetsnelheid kan het daar zelfs nog veel sneller dan 120Mbit (Bij Ziggo kon je zelfs nog sneller kiezen 150Mbit en nu 200Mbit). Dit kan Caiway gewoon halen in het Cogasgebied zonder aanpassingen.
3) Wat niet wordt verteld is dat Caiway in principe GEEN analoge zenders levert. Echter.... In het Cogasgebied nog wel. Door deze zenders in het Cogasgebied af te schakelen kan Caiway naast het huidige pakket dat men in het Cogasgebied levert nog eens tal van extra HD-zenders leveren. Daar is dus nog een overschot aan ruimte. Ik dacht dat 30 analoge zenders vergelijkbaar is met ca 30 x2 = 60 HD zenders. of 30 x8 = 240 SD zenders.
4) Wanneer Caiway ook nog eens de QAM256 techniek zou omarmen (wat een goede keus zou zijn) dan ontstaat er nog meer ruimte voor nog veel meer HD-zenders of zelfs UHD zenders.

Wat betreft de internetsnelheid: dat ligt geheel aan hoe de infrastuctuur is onderhouden. In het Cogasgebied heel goed omdat Ziggo steeds de boel heeft geupdate. In andere Caiwaygebieden is het kennelijk ronduit brak.
Gewijzigd door Bordewolf op 07 maart 2015, 17:08
 
boeskool

Quote

breaker schreef:

Ziggo gebruikt Qam256 techniek. Hierdoor is er meer ruimte op de kabel daarom kan Ziggo op de coax meer snelheid aanbieden voor internet en meer zenders leveren. Een nadeel is dat de tv meer storing geeft wat nu het geval is.

Caiway gebruikt QAM64 wat meer ruimte nodig heeft op de kabel. Daarom heeft Caiway een lage internet snelheid dan Ziggo. Je kan dus zeggen dat Caiway kwalitatief beter is dan Ziggo.

Hier staat nog beschreven wat de nadelen en voordelen zijn.

http://tweakers.net/reviews/3925/2/zi...ingen.html


Hier in het Cogas gebied worden vele zenders ook in QAM256 doorgeven en het is Caiway.
 
Bordewolf

Quote

boeskool schreef:

Quote

breaker schreef:

Ziggo gebruikt Qam256 techniek. Hierdoor is er meer ruimte op de kabel daarom kan Ziggo op de coax meer snelheid aanbieden voor internet en meer zenders leveren. Een nadeel is dat de tv meer storing geeft wat nu het geval is.

Caiway gebruikt QAM64 wat meer ruimte nodig heeft op de kabel. Daarom heeft Caiway een lage internet snelheid dan Ziggo. Je kan dus zeggen dat Caiway kwalitatief beter is dan Ziggo.

Hier staat nog beschreven wat de nadelen en voordelen zijn.

http://tweakers.net/reviews/3925/2/zi...ingen.html


Hier in het Cogas gebied worden vele zenders ook in QAM256 doorgeven en het is Caiway.


Waar haal je deze info vandaan?? Ik dacht dat deze techniek alleen door Ziggo werd gebruikt, hoewel Ziggo het Cogasgebied wel heeft ingedeeld op QAM256 !
 
boeskool

Quote

Bordewolf schreef:

Quote

boeskool schreef:

Quote

breaker schreef:

Ziggo gebruikt Qam256 techniek. Hierdoor is er meer ruimte op de kabel daarom kan Ziggo op de coax meer snelheid aanbieden voor internet en meer zenders leveren. Een nadeel is dat de tv meer storing geeft wat nu het geval is.

Caiway gebruikt QAM64 wat meer ruimte nodig heeft op de kabel. Daarom heeft Caiway een lage internet snelheid dan Ziggo. Je kan dus zeggen dat Caiway kwalitatief beter is dan Ziggo.

Hier staat nog beschreven wat de nadelen en voordelen zijn.

http://tweakers.net/reviews/3925/2/zi...ingen.html


Hier in het Cogas gebied worden vele zenders ook in QAM256 doorgeven en het is Caiway.


Waar haal je deze info vandaan?? Ik dacht dat deze techniek alleen door Ziggo werd gebruikt, hoewel Ziggo het Cogasgebied wel heeft ingedeeld op QAM256 !


Waar ik die informatie vandaan haal??
Ik zit nu voor de televisie en kan via mijn Humax decoder bekijken welke QAM gebruikt wordt per zender.
 
Bordewolf

Quote

boeskool schreef:

Quote

Bordewolf schreef:

Quote

boeskool schreef:

Quote

breaker schreef:

Ziggo gebruikt Qam256 techniek. Hierdoor is er meer ruimte op de kabel daarom kan Ziggo op de coax meer snelheid aanbieden voor internet en meer zenders leveren. Een nadeel is dat de tv meer storing geeft wat nu het geval is.

Caiway gebruikt QAM64 wat meer ruimte nodig heeft op de kabel. Daarom heeft Caiway een lage internet snelheid dan Ziggo. Je kan dus zeggen dat Caiway kwalitatief beter is dan Ziggo.

Hier staat nog beschreven wat de nadelen en voordelen zijn.

http://tweakers.net/reviews/3925/2/zi...ingen.html


Hier in het Cogas gebied worden vele zenders ook in QAM256 doorgeven en het is Caiway.


Waar haal je deze info vandaan?? Ik dacht dat deze techniek alleen door Ziggo werd gebruikt, hoewel Ziggo het Cogasgebied wel heeft ingedeeld op QAM256 !


Waar ik die informatie vandaan haal??
Ik zit nu voor de televisie en kan via mijn Humax decoder bekijken welke QAM gebruikt wordt per zender.


Ah ok, tja dan moet het voor Caiaway in het Cogasgebeid een koud kunstje zijn om daar hun andere HD kanalen ook bij te prikken.
Mochten ze meelezen: wanneer gaan jullie dit doen?
 
Adios
Het is ook een koud kunstje om lege Nederlandse ondertitelregels toe te voegen om een hoop problemen te voorkomen. UPC heeft dat ook na klachten binnen twee weken gefixt.

Maar Caiway doet het niet, ook al is het een koud kunstje.

Reken er dus niet op, omdat iets een koud kunstje is, dat Caiway het ook doet.

Zo zit Caiway helaas niet in elkaar heb ik zo vaak gemerkt.
Gewijzigd door Adios op 08 maart 2015, 13:43
 
Bordewolf

Quote

H D R schreef:

Het is ook een koud kunstje om lege Nederlandse ondertitelregels toe te voegen om een hoop problemen te voorkomen. UPC heeft dat ook na klachten binnen twee weken gefixt.

Maar Caiway doet het niet, ook al is het een koud kunstje.

Reken er dus niet op, omdat iets een koud kunstje is, dat Caiway het ook doet.

Zo zit Caiway helaas niet in elkaar heb ik zo vaak gemerkt.

Het grote nadeel van Caiway is dat men een organisatie heeft die de klanten niets anders hoeft te bieden omdat er geen goed alternatief bestaat.
Het vreemde is dat CIF alles zo inricht dat deze positie blijft bestaan en daardoor de klanten met lede ogen zien hoe Caiway achteruit holt.
De band tussen CIF en Caiway is te sterk en deze partijen zijn verre van onafhankelijk.

Ik zit nu een maand bij Caiway, overigens verder naar tevredenheid over de diensten die ik ontvang, maar ik ze geen bewegingen a la Ziggo waarbij Caiway nu echt eens verrast met iets nieuws....
Ik zie ook niet dat ze luisteren naar de klant. Juist de ex-Ziggo abonnees weten wat ze hadden en dat willen ze graag terug.
Tot nu toe krijg je het standaard antwoord (dooddoener): "we zijn hier niet mee bezig, wellicht in de toekomst"
Of:'We zijn geen Ziggo"

Allemaal dooddoeners en als klant kom je niet verder.


De klanten moeten er eerst 100.000 x om vragen en dan komt het nog niet. Een beetje meedenkende commerciele organisatie is de klanten al voor.

Maar goed nu klink ik wellicht negatief, maar ik ben niet negatief over de geleverde diensten, wel over de organisatie Caiway op zich.
Het is geen Ziggo, maar de manier waarop ze zich opstellen zullen ze dat nooit worden ook.
Gewijzigd door Bordewolf op 08 maart 2015, 17:21
 
Adios
Ik begrijp je volledig. De problemen van de Horzizonbox van UPC waren zo bij Radar. Als Caiway vergelijkbare problemen heeft met de Entone, komt het nooit op televisie.

En zo is Caiway al vaak de dans ontsprongen.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Toekomstbeeld: Kabel is 'vol' - betalen per zender???', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Zender van de maand Caiway Interactieve TV, Pay Per Event : 122 11 dec 2023
Welke zender erbij Welke zender wil je er nog bij hebben? : 15 10 mei 2023
Zender 701 Demokanaal Interactieve TV, Pay Per Event : 1 24 apr 2023
nieuwe app of zender Welke zender wil je er nog bij hebben? : 1 26 feb 2023
nieuwe app of zender Welke zender wil je er nog bij hebben? : 1 18 feb 2023
Advertentie