obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
In dit onderdeel kun je alles kwijt over Glasvezel modems van CaiWay/Delta. Eventueel in combinatie met een eigen router.
 Onderwerp afdrukken
Caiway Modem reageert niet meer op router
Migow
Caiway levert een router waarbij je draadloos al nooit de volle snelheid mee kan halen bij het G400 abonnement. Dat is al vreemd en nog vreemder vind ik dat caiway het probleem gewoon afwimpelt en zegt dat je maar contact op moet nemen met sitecom a 0,80 ct/min. Caiway levert gewoon een produkt wat niet goed is.
 
RonaldMcDonald
Precies Roberto. En om even in te haken op Migow, succes met het vinden van een router die wel 400Mbit draadloos haalt. In theorie en in een ideale situatie is het mogelijk een AC 2x2 (866Mbit) of hoger in te zetten maar in de praktijk ga je daar geen 400Mbit doorheen trekken. Alleen al omdat je dan ook een AC 2x2 radio en een aardige CPU in de ontvangende client moet hebben en die zitten niet in de gemiddelde Samsung Galaxy S4 of Packard Bell budget laptop.

Dit is gewoon het manko van de bedrijven die WiFi producten produceren en verkopen (ja, dus ook de retailers en ISPs). Er wordt geen goed advies gegeven en daardoor liggen de verwachtingen van de consument veel te hoog. "De mensen" denken dat je met een AC1750 router ook 1750 mbit kan halen. Gaat niet, kan niet, klopt niet.
 
erlinden
Als ik dan in mag haken op Roberto, een gemiddeld huishouden heeft inmiddels wel een NAS staan die bedraad is aangesloten (los van alle pc's die bij voorkeur bedraad zijn aangesloten). Erg handig en haalt met gemak de volledige Internet bandbreedte.
 
mirage010
Hi,

Aha. Dus de 50%-60% reductie van de snelheid ligt niet (volledig) aan het feit dat mijn router in de meterkast staat of dat ik op 3 meter test ipv of 30 cm? Of het wifi kanaal, of omdat mijn TV ook verbindt, zoals mij is verteld?

Het is dus zeer waarschijnlijk dat ik met dezelfde opstelling hogere snelheden zou kunnen halen indien ik een andere router gebruik?

Als ik de pdf lees op https://www.caiway.nl/site/documents/17469/Flyer+Wifi+tips+%26+tricks+62.42.039-V14.01+DEF++%28website%29.pdf
die door de helpdesk wordt verstrekt lees, staat er dat de wifi standaard N op 2,4 Ghz (dus mijn WLR-4004 v1 003 N300 Sitecom router) maximaal 50 Mbit kan halen. Precies ook wat ik ook maximaal haal...

Of halen andere mensen met hun WLR-4004 v1 003 N300 Sitecom router wél meer dan 50Mbit?

Indien dat niet het geval is, dan is het toch belachelijk dat ze bij het Glas 100 pakket (of elk ander glas pakket) deze router leveren?

Als we dan straks per 1 juli naar 150 Mbit gaan, merk ik daar dus hoogstwaarschijnlijk niets van?
 
mirage010
Ok. Dus technisch gezien kan je met een 2.4 Ghz N router best meer halen dan 50Mbit?

Dan weet ik in ieder geval dat het zou kunnen lonen om te zoeken naar verbeteringen in huis. En indien dat niet werkt gewoon een andere router aanschaffen...
 
Migow
Ja maar dan blijft het niet fair van caiway dat ze dit ook aanbieden bij een G200 en G400 abonnement en dan als argument zeggen dat het bedraad wel werkt maar via wifi het acceptabel is dat je het bij lange na niet haalt!!
 
RonaldMcDonald

Quote

jking schreef:

Zolang Je geen MKB Hebt gewoon een Asus nemen, Sitecom is troep. Je kan niet eens normaal een poort Forwarden.

Suc6


Beetje offtopic, maar kun je dit uitleggen? Wat is er moeilijk aan in de web-interface inloggen, juiste tabblad opzoeken, ip-adres + poortnr invullen en op 'Toepassen' drukken? Zegmaar, precies zoals het in elke andere router werkt?
 
RonaldMcDonald
Ben het niet met je eens. Ik heb al diverse jaren Sitecom routers thuis en ook diverse bij vrienden/familie geconfigureerd, van de WL-114 (54g) tot de WLR-8100 (AC1750). De enige router die inderdaad moet herstarten om instellingen door te voeren is de WLR-8100, maar dat geldt alleen voor WiFi instellingen, niet voor portforwarding rules.

Daarnaast heeft je client een geldige lease lopen bij de DHCP server in de router. Als de router herstart zal de client bij link up controleren of deze nog steeds geldig is. De router zal dit bevestigen en de client verschijnt weer netjes in de DHCP client list in de router. Geen probleem dus.

Ook nog nooit gemerkt dat een poort niet te forwarden is. Ik draai op dit moment met een WLR-6100 (N900) en heb daarachter een NAS. Alle poorten daarvoor (21, 80, 8080 en wat torrentspul) zijn netjes geopend.
 
Adios
Het wordt tijd dat Caiway eens gaat kiezen voor betere routers als ze zo graag zelf willen leveren.
 
mirage010
Ok. Ik heb uiteindelijk maar een nieuwe router gekocht.

Op aanraden van enkele mensen hier: een Asus RT-AC66U (122 euro). De snelheid schoot daadwerkelijk omhoog. Van 45-50 tot over de 100 (op 5Ghz).

Installatie was extreem eenvoudig. Een aanrader dus.

Let wel op: je krijgt dus uiteindelijk 2 nieuwe netwerken: een 2.4 Ghz en 5 Ghz (zo heb ik ze ook genoemd). Mijn draadloze printer zit op 2.4 en mijn telefoon op 5. Daarom vond mijn telefoon mijn printer niet direct en moest ik even verbinden met 2.4 om te printen vanaf mijn telefoon. (tenzij dat efficiënter kan?)
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Caiway Modem reageert niet meer op router', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Caiway slechte routes? Storing : 1 18 jan 2024
Amino aria 7x naar Caiway omzetten CaiWay/Delta Glasvezel digitale ontvangers : 1 22 dec 2023
Zender van de maand Caiway Interactieve TV, Pay Per Event : 122 11 dec 2023
TV herkend signaal niet CaiWay/Delta kabel modems, Motorola, Arris, etc. : 1 02 okt 2023
Het kastje dat we niet hebben... CaiWay/Delta kabel modems, Motorola, Arris, etc. : 1 06 sep 2023
Advertentie