obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
FUP Caiway Glasvezel Krimpen
Dutchylex
In Krimpen komt er, zoals jullie misschien wel weten, internet over de glasvezel. Nu heb ik zelf interesse in de 50 mbit versie aangezien de download snelheid hoog is. Nu zag ik in de algemene voorwaarde dat Caiway zegt dat er geen datalimiet is, maar er wel gebruik wordt gemaakt van een FUP. In mijn ogen is een FUP gewoon een downloadlimiet. Momenteel ligt de limiet voor een ultra abbo (de duurste dus) op 100 Gb (http://www.caiwayglasvezel.nl/site/documents/182/Fair_Use_Policy_Internet_2009.pdf) Ik zelf download vrij veel, en soms download ik een film die zomaar 50 GB is, of een serie die 200 GB is (ja, films worden groter als het Full HD kwaliteit is) Dit betekend dat ik in sommige gevallen op mijn limiet zit na 1 a 2 films. Waar is dat nog het voordeel van een 50 Mbit verbinding? Snelle rekensom: 50 Mbit x60 sec x 60 min = ongeveer 18 GB per uur. Als ik mijn verbinding dus volledig belast zit ik na 5,5 uur aan mijn limiet (en ja, met nieuwsgroepen (Payserver) haal ik altijd het max. uit mijn verbinding) Waarom hanteert Caiway zulke belachelijk lage limieten? Naar mijn mening is een dergelijke FUP wel degelijk een downloadlimiet al wordt gezegd van niet. Wat is het grote voordeel dan van 50 Mbit? (buiten het feit dat er TV in HD kwaliteit overheen moet) Ik gebruik Telfort 20 mbit ADSL nu al 3 jaar en nog nooit 1 keer gezeur gehad. Wat is jullie mening hierover?
 
MichaelR64
Ik heb de FUP doorgelezen, er staat juist dat ze van de limieten af zijn en dat ze het aan het bekijken zijn en dan met een nieuwe richtlijn komen.
Echter dat was dus in 2006 !!!
Dus ik wil ook wel weten wat nu de fup is, ik download alleen nog maar in HD formaat en ben dus na 1 dag downloaden al door de limiet van voor 2006 heen......
 
erickiel
Ik download/upload maandelijks meer dan 500 gig en nog nooit gezeur gehad met caiway bv vandaag al meer dan 60 gig dataverkeer
 
MichaelR64
wilde er nog wat aan toevoegen, de fup gaat over kabel en adsl internet. glasvezel wordt er niet in genoemd....
 
DH64
Het data (up en download) limiet voor het Ultra abonnement is 650 GB per maand, ik ben hier zelf achter gekomen vorig jaar door het te vragen aan de verkoop afdeling. Ik kreeg via email en telefoon een waarschuwing om het data gebruik te verminderen. Na twee of drie waarschuwingen kunnen ze het abonnement beëindigen las ik ergens.
Gewijzigd door DH64 op 13 juli 2010, 21:47
 
markmart

Quote

DH64 schreef:
Het data (up en download) limiet voor het Ultra abonnement is 650 GB per maand, ik ben hier zelf achter gekomen vorig jaar door het te vragen aan de verkoop afdeling. Ik kreeg via email en telefoon een waarschuwing om het data gebruik te verminderen. Na twee of drie waarschuwingen kunnen ze het abonnement beëindigen las ik ergens.


Dan blijft het nog steeds 1 van de weinige providers in Nederland die zo een ouderwets datalimiet handhaven, wanneer stappen ze daar nu eens van af?
 
MichaelR64

Quote

DH64 schreef:
Het data (up en download) limiet voor het Ultra abonnement is 650 GB per maand, ik ben hier zelf achter gekomen vorig jaar door het te vragen aan de verkoop afdeling. Ik kreeg via email en telefoon een waarschuwing om het data gebruik te verminderen. Na twee of drie waarschuwingen kunnen ze het abonnement beëindigen las ik ergens.


Maar heb je glasvezel ?
De FUP op de site heeft het specifiek over kabel en adsl internet, glasvezel wordt niet genoemd.
 
DH64

Quote

MichaelR64 schreef:

Quote

DH64 schreef:
Het data (up en download) limiet voor het Ultra abonnement is 650 GB per maand, ik ben hier zelf achter gekomen vorig jaar door het te vragen aan de verkoop afdeling. Ik kreeg via email en telefoon een waarschuwing om het data gebruik te verminderen. Na twee of drie waarschuwingen kunnen ze het abonnement beëindigen las ik ergens.


Maar heb je glasvezel ?
De FUP op de site heeft het specifiek over kabel en adsl internet, glasvezel wordt niet genoemd.


Hallo MichaelR64,

Ik heb Ultra en woon in Gouda dus het data limiet van het glasvezel weet ik helaas niet, bel ze gewoon op zou ik zeggen.
Met 32 mbit downloaden gaat je data ook hard hoor dus houd ik mijn hart vast als hier ooit nog eens glasvezel komt van Caiway, van horen zeggen heeft Caiway de intentie die ook te gaan aanleggen in ons kaas stadje volgend jaar.
 
Adios
Ik begrijp die datamlimie van Caiway echt niet. Zoiets is niet meer van deze tijd.
Zo prijs je jezelf toch uit de markt ?
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'FUP Caiway Glasvezel Krimpen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Caiway slechte routes? Storing : 1 18 jan 2024
Amino aria 7x naar Caiway omzetten CaiWay/Delta Glasvezel digitale ontvangers : 1 22 dec 2023
Zender van de maand Caiway Interactieve TV, Pay Per Event : 122 11 dec 2023
Werkzaamheden Caiway veroorzaakt storing met dubbel NAT probleem Werkzaamheden : 17 24 aug 2023
Kijken zonder kastje bij Caiway en Delta Interactieve TV, Pay Per Event : 18 08 jul 2023
Advertentie