obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
Overstap gemaakt Cogas Ziggo naar CaiWay
mb200d
Even voorstellen,

Hier een nieuwe caiway klant uit het cogas gebied.
Voorheen tevreden met ziggo, minder tevreden met werkwijze cogas en caiway.

Helaas geen glas beschikbaar dus min of meer gedwongen van ziggo naar caiway. ADSL was geen optie.

Dinsdag 27 januari jl om 6u was de macht aan de Caiway.

Om 8u modem verwisselt en 1 tv gecontroleerd.
De tv werkt gelukkig zonder aanpassingen.

Om 17u weer thuis, internet ondertussen ook. Wellicht dat dit eerder de dag al OK was.
Telefonie lijkt ook te werken, hoewel vandaag toch een keer niet kunnen uitbellen. Kan gebeuren.

Tot zo ver eigenlijk wel OK hoe de migratie is verlopen.


Het leed begint bij:
- De multiscreen tv app, vraag om klantcode en pincode. Gegevens uit de brief werken niet!
Bljik dat je eerst via mijncaiway.nl een andere klantcode (waarom??) en andere pincode moet opgeven.
Houd dit lekker gelijk aan de brief!
Waarom werkt dit niet op IP basis en zonder username en password (zoals bij ziggo). Ook beetje jammer dit!

- ik maak zelf geen gebruik van de caiway e-mail adressen. maar heb ik wel hulp bij geboden aan andere caiway klanten.
Eerst mocht een caiway monteur de windows 8 app instellen. Dit is de monteur niet gelukt. Beetje jammer dat caiway haar monteurs niet goed voorbereid.
Met de volgende 2 redenen:
- windows 8 email app ondersteunt al geen pop3 meer, alleen imap en outlook.com
overstappen naar een andere mail client kan, maar niet wenselijk bij iedere gebruiker/digibeet.
- e-mail graag op meerdere devices? dat werkt niet fatsoenlijk met pop3, @caiway, regel eens even imap support. dat ljikt me niets te veel gevraagt!

Verder
- Zielige webmail interface, diep triest
- geen mogelijkheid tot instellen auto-forward van e-mail

Ik heb maar geadviseerd een @gmail of @outlook account aan te maken.
Hiermee is het mail probleem omzeild.


Oplichting!
2 kanten.
1)
Goed dat het basis TV pakket digitaal beschikbaar is zonder smartcard.
2)
Welk huishouden heeft nu niet meer dan 1 tv?
En wie betaalt wel voor een extra zender pakket?
Lijkt me wenselijk dat caiway tot een acceptabel aantal(3-5?) smartcards 'gratis' verstrekt en je niet besteelt voor 2 euro per card per maand.
Ik betaal toch netjes voor het extra zender pakket?

TV Portal ziggo/humax, films on demand over IP (pay per film)
Is een paar keer gebruik van gemaakt bij ziggo. Werkte mooi. Niet noodzakelijk, wel mooie dienst.
Caiway kent deze dienst nog niet, of ik heb het nog niet gevonden.



Wie in het cogas gebied glasvezel van reggefiber in huis kan krijgen, adviseer ik hier dringend gebruik van te maken.
Meerdere providers beschikbaar, prima pakket uit te zoeken.
Ik weet niet of dit ook voor Cogas\CIF glasvezel geldt, volgens mij is dat voorlopig ook alleen caiway. helaas.


Positief ten op zicht van Caiway,, mag ook nog even Smile
Bij kpn glasvezel schijn je voor iedere tv een extra IPTV ontvanger nodig te hebben met WiFi of ethernet. Dit is dan ook weer jammer.
Laat de KPN dan in iedergeval ook een glas-to-coax module leveren als je gewoon 'standaard tv' wilt kijken.



Nou goed, dit was wel zo een beetje het leed van de afgelopen 2 dagen in het cogas gebied. Smile Smile



We zullen de komende tijd de kwaliteit eens in de gaten houden.
De beloofde internetsnelheids is in ieder geval wel OK.

Bedankt voor het lezen, haha,
Helaas kun je niet anders dan lachen om de situatie. Huilen heeft ook geen zin.
Een goede avond.

Groeten,
mb200d
 
Adios
Ik ben het met je eens dat het belachelijk is om voor de extra smartcards twee euro per maand te moeten betalen. Je hebt tenslotte al betaald voor je pakket. Ziggo heeft dat veel beter begrepen. Ook was Ziggo flexibeler met het aantal smartcards tot vijf per abonnement.

Nu er steeds meer televisies komen met dubbele kabeltuners en twee CI sloten heb je echt niet meer genoeg aan drie smartcards per huishouden.
Ik in ieder geval niet.

Heb dat al vaak aan Caiway aangegeven, maar Caiway heeft er gewoon lak aan.

Neem maar een nieuw abonnement wordt er dan doodleuk gezegd door Caiway.
 
Caiway Webcare
Beste mb200d,

Indien je dit wenst kunnen we contact met je opnemen om een aantal issues toe te lichten.

We horen graag of je van dit aanbod gebruik wenst te maken. Kan je dan je adresgegevens en een telefoonnummer via een PB doorgeven?

Met vriendelijke groet,

Harma
Handtekening
Caiway Webcare Team
 
mb200d
Aanvullend nog op het eerste bericht en/of tip voor andere toekomstige CaiWay klanten:

Blijkbaar is het wel genoemd door de CaiWay, maar heb ik er over heen gelezen...
Lokaal dient het netnummer ook gedraaid te worden.
In plaats van 270123 dient 0547 270123 gedraaid, euh, getoetst, te worden.

Ik heb geen gebruik gemaakt van een monteur.
Wellicht dat een monteur dit ook wel vermeld heeft bij het testen van de telefoon.





@Harma
Je mag een aantal issues hier ook wel toelichten.
Het is niet erg dat ook ik gecorrigeerd wordt. Daar wordt het voor iedereen duidelijker van.

Verder zijn de extra 2 smartcards uiteraard welkom als gift Smile




Nadere toelichting, dag later,.

1) We hebben ons op dit adres al wel bij neergelegd dat er geen andere opties zijn. (geen glas aanbod en adsl is nog meer achteruitgang dan overstap cogas/caiway)

2) Tot zover ook geen problemen met de werking van de geleverde basis diensten. (internet,telefonie,tv).
Internet werkt na wisselen modem redelijk snel. speedtest iets boven beloofde snelheid zelfs. nette latency tijden op deze lokatie.
Dit geldt ook voor telefonie. Het werkt.

3) TV's werken zonder aanpassingen.
Dat betekent dat de configuratie gelijk is gebleven aan die van de Ziggo. Goed bezig.Thumbs Up
Smartcard tv werkt ook.

3a) Jammer van de kosten voor extra cards. 2 euro per 2 jaar per card is misschien OK. Maar zeker niet per maand!


4) multiscreen, dit telt zwaarder dan je denkt, bij de jongere gebruikers Wink
Jammer van de toch redelijk ingewikkelde configuratie.
In de app wordt om klantnummer/klantcode gevraagd. Zo een klantnummer zou je in een brief moeten kunnen terugvinden.
Wat blijkt nu...
Via mijncaiway.nl staat er een compleet ander nummer bij het kopje 'multiscreen'.
4a) waarom kan dit niet hetzelfde nummer zijn. Noem het dan in de app 'multiscreen login' of iets dergelijks.
4b ) dit geldt ook voor het wachtwoord. Dit is niet het wachtwoord wat bij 'mijncaiway.nl' hoort of bij een email adres. Moet apart gegenereert worden.

4c) Mooiere oplossing is nog alleen controle op IP/lokatie basis. Jullie netwerkbeheer weet toch welke IP's wordt uitgegeven en waar dus multiscreen gebruikt mag worden?

Daarnaast is het zenderpakkeet nog niet zo compleet. Maar ik heb gelezen dat daar nog aan gewerkt wordt.
Geen problemen hiermee. TV over IP is nog zo niet oud/ingeburgerd en daar mag nog aan gewerkt/verbeterd worden.



5) E-mail support pop3/imap
Als eerst te vermelden: ik maak zelf gebruik van eigen maildiensten.

Maar namens andere caiway klanten die ik voortgeholpen heb kan ik het volgende nog aanvullen....

Alleen POP3 aanbieden is niet meer van deze tijd. Mensen werken met meerdere apparaten en daarvoor is POP3 eigenlijk niet geschikt.
De IMAP techniek is niet moeilijk te implementeren. Bijna net zo oud en simpel als de POP3 techniek.

Explicitie waarschuwing POP3-only supported voor een apparaat was wenselijk geweest. (www.twentestaptover.nl)
Dan hadden klanten direct een @gmail of @outlook adres kunnen aanvragen.



Dat was het wel weer zo een beetje Wink


Mocht je nog technici nodig zijn, kan er denk ik nog wel een aanleveren.
Regel even een beetje budget voor multiscreen en email.
Scheelt je waarschijnlijk ook aan supportdesk uren en kosten.
En dan kun je die uren/kosten weer aan andere verbeteringen uitgeven.
Gewijzigd door mb200d op 30 januari 2015, 19:27
 
Adios
48 euro per jaar voor twee extra smartcards is natuurlijk je reinste diefstal!

Caiway hoeft namelijk niet meer af te dragen aan de content aanbieders als er meer televisies per huishouden naar een zender kunnen kijken.
 
boeskool
Hoi,

Hoe komen jullie erbij dat extra moet betalen voor de extra smardcards?Hier in het Gogas gebied hoef je niet extra te betalen voor de extra smardcards!
 
mb200d
Hoi boeskool,

Ik heb de 2 extra kaarten via MijnCaiWay.nl aangevraagd.
Kun je aangeven waar je dat gelezen hebt? Brief/Website/winkel?
Welllicht een tip voor andere (toekomstige) klanten?

Daarnaast zou dit natuurlijk niet eerlijk zijn tegenover klanten in andere caiway gebieden.

Lijkt me dat 1 of 5 kaarten niet zo zeer doet bij inkoop van caiway.



@h d r
Kan zo een TV met dubbeltuner niet uit de voeten met 1 CI slot?
De Humax ontvanger kan 1x opnemen en 1x tv kijken met een smartcard.
 
Adios
Caiway en zijn klanten gelijk behandelen?

Dat heb ik nog nooit meegemaakt!
 
Bordewolf

Quote

Caiway Webcare schreef:

Beste mb200d,

Indien je dit wenst kunnen we contact met je opnemen om een aantal issues toe te lichten.

We horen graag of je van dit aanbod gebruik wenst te maken. Kan je dan je adresgegevens en een telefoonnummer via een PB doorgeven?

Met vriendelijke groet,

Harma


Het enige dat je dan te horen krijgt is "we zijn er mee bezig" of het arrogante "stap maar over op glas".
Caiway: we blijven op COAX en verwachten gewoon dezelfde diensten en service via COAX. Dus geen gelul over jullie glasvezelpakket, dat is zoals jullie zelf zeggen een heel ander pakket.
Ook ik heb een klacht: Fox Sports niet allemaal meer in HD. Caiway via Twitter: doen we niks aan, stap maar over op glas!
Sorry hoor. Bij Ziggo had ik op COAX deze zenders allemaal in HD en ook nog eens Fox Sports Go. Dus altijd goede kwaliteit via COAX. Caiway komt er dus niet mee weg door ons nu opeens door te verwijzen naar glas of "we zijn er mee bezig".
Dit moet gewoon geregeld zijn en eigenlijk al bij de overgang naar Caiway en niet ergens in de loop van het jaar of per maart.
Daarnaast vonden ze mijn opmerking dat de zenders Fox Sports International 2, 4 en 6 in analoge kwaliteit worden uitgezonden niet leuk, het is toch zo.
De kwaliteit van het beeld op deze zenders is ver onder de maat en gelijk aan analoog. Ik nodig de mensen van Caiwaiy hierbij graag uit op de koffie om even internationaal voetbal te kijken op een zondagmiddag, kromme tenen krijg je van het beeld!

Caiway wil hier dus alleen reageren via PM, zegt genoeg.
Gewijzigd door Bordewolf op 31 januari 2015, 11:08
 
Bordewolf

Quote

boeskool schreef:

Hoi,

Hoe komen jullie erbij dat extra moet betalen voor de extra smardcards?Hier in het Gogas gebied hoef je niet extra te betalen voor de extra smardcards!


Wel degelijk wanneer je straks van COAX de overstap maakt (of wellicht moet maken, wie weet wat de toekomst brengt!) naar glas.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Overstap gemaakt Cogas Ziggo naar CaiWay', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Caiway slechte routes? Storing : 1 18 jan 2024
Amino aria 7x naar Caiway omzetten CaiWay/Delta Glasvezel digitale ontvangers : 1 22 dec 2023
Zender van de maand Caiway Interactieve TV, Pay Per Event : 122 11 dec 2023
Werkzaamheden Caiway veroorzaakt storing met dubbel NAT probleem Werkzaamheden : 17 24 aug 2023
Kijken zonder kastje bij Caiway en Delta Interactieve TV, Pay Per Event : 18 08 jul 2023
Advertentie