obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Meld hier storingen in uw digitale 'ontvangst'.
 Onderwerp afdrukken
Storing door LTE(4g)
vinny194
Sinds een paar maanden heb ik last van het LTE signaal op mijn tv
ik heb op alle zenders goed ontvangst tot je bij de zenders komt die op de 750Mhz of hoger zitten, hoe hoger je komt hoe slechter het signaal.
fox (810Mhz) is helemaal niet meer te zien.

nu is dit allemaal begonnen sinds mobiele providers het 4g netwerk gingen uitbreiden.
zijn er apparaten die dit LTE Signaal eruit kunnen filteren zonder het DVB-C te hinderen.
ik heb meerdere oplossingen gevonden voor DVB-T echter weet ik niet of deze ook werken voor DVB-C.

Nu las ik dat er ook een mogelijkheid is voor de provider om de zenders op een andere frequentie te plaatsen.(http://www.agentschaptelecom.nl/actueel/digitale-nieuwsbrief/ontwikkelingen-de-ether-september-2013/uitrollen-van-4g-netwerk-kan)
ik weet dat hier ook gesproken wordt over het vervangen van de eigen coax kabels echter is dit niet haalbaar omdat deze in de muur zitten weggewerkt.
daarbij komt dat ik niet de enige ben die hier last van heeft en met het veranderen van de frequenties heeft iedereen profijt.

Graag hoor ik jullie ervaringen/oplossingen.

Mvg

Vincent
 
Adios
Ik denk als jij je coaxkabel vervangt naar een type met een afscherming van 120 db of meer en goeie schoentjes, dat jouw probleem verholpen is.
 
jj1987
Hier zitten ze ook in de muur. Kwestie van inderdaad goede koka 9TS kopen, die speciaal storingen tegenhoud van 4G signalen. En deze door de muur trekken met een goede trekveer. EDC1000 einddoos van Hirschmann ertussen en een pofc070 f connector aan de andere kant en ik weet zeker dat je een goed signaal hebt. Kabelaars kunnen de zenders wel op een andere frequentie zetten maar er is al ruimtegebrek op de coax. En de "vrije" frequenties worden waarschijnlijk al voor andere diensten gebruikt die men niet ziet zoals internet, telefonie. Dus verplaatsen ze de tv zenders heb je uitvallend kabelinternet of telefonie door de instraling van 4G. Buiten dat gaat Caiway natuurlijk eerst je binnenhuisinstallatie uitkammen om je storing op te lossen en laat dat nou net altijd een lullig snoertje of connectortje zijn. Je kan ook eens proberen mocht je budget het toelaten een Koka9ts kabel los over de vloer te leggen van je hoofdaansluiting naar je tv en kijken of dat het euvel oplost. Succes!
 
vinny194
Bedankt voor jullie reacties.

echter omdat ik in een vrij oud huis woon zitten de coax kabels niet in een pvc pijpje in de muur, op sommige plekken zit hij vast geniet aan de vloerbalken.

het vervangen van de kabel zie ik dus echt als een laatste optie.
ik vroeg me dus af of er niet iets is om het 4g signaal eruit te filteren, voor DVB-T zijn er speciale buiten antennes met ingebouwd filter dus lijkt het naar mijn idee mogelijk om dit ook op DVB-C te filteren.
ik heb gezocht en jammer genoeg niets kunnen vinden waar bij stond dat het ook voor DVB-C werkt

een andere optie is om het coax signaal desnoods bij de hoofd aansluiting op te vangen en te verspreiden via een powerline achtige manier, of draadloos, er is een lan verbinding aanwezig naar de boven verdieping ik weet niet of het mogelijk is om coax via lan te laten verlopen.

ik weet dat er av streamers met ir repeaters zijn waardoor je je digitale kastje ergens anders kan hebben, echter is dit voor mij geen oplossing omdat ik gebruik maak van een mediacenter met tv kaart.

Graag hoor ik jullie ervaringen/oplossingen.

Mvg

Vincent
 
jj1987
Hoe oud is de kabel? Is hij 15 jaar of ouder zeker vervangen. En het feit dat hij geniet zit is eigenlijk uit den boze. Nietjes roesten en de kans op beschadiging met nieten is erg groot. Denk aan knikken, scheuren en roesten. Dvb-t kun je filteren daar de signalen met een losse antenne worden opgevangen buiten en dan kan 4G eruit worden gefilterd. Met dvb-c kan dit voor zover ik weet niet daar de 4G instraling via de hele kabel gebeurd. Je kan dus filteren wat je wilt enkel wordt het signaal zwakker.
Al zou er een filter bestaan voor dvb-c, instraling blijft.
Powerlines voor dvb-c bestaan niet naar mijn weten. Wel andersom, Lan netwerk over coax. En bestaat t wel, dan zit je met het probleem dat die apparaten of duur zijn of niet retourgeschikt. Je had vroeger voor analoog wel van die draadloze coax zendertjes maar die hadden na 3 meter al sneeuw. Als ik jou was zou ik toch proberen een nieuwe kabel te trekken. Als je een houten vloer hebt en je kan onder de vloer komen moet t simpel zijn. Mocht je er handig in zijn. Dan kun je de kabel los onder de vloer leggen. Een andere optie is boven vloers en dan wegwerken achter een plint of met een kabelgootje.
 
Domino
Toch eigenlijk merkwaardig dat je een bos nieuwe kabels moet trekken. Zou Ziggo daar ook last van hebben zover jij weet...of staan de bandbreedte niet sterk genoeg af gefilterd of zou de UPC QAM 256 zinvol worden x 4 bandbreedtes ? Met glasvezel heb je nergens meer last van... althans zo zouden sommige dingen gemaakt kunnen worden.
Gewijzigd door Domino op 03 januari 2015, 01:15
 
jj1987
Een hogere qam modulatie betekend meer bandbreedte en dus mogelijk meer zenders op een transport stream. Maar wel gevoeliger voor ruis. Wat zich kan resulteren in blokjes met digitale tv. Instraling van 4G blijft ongeacht de qam. Het is wel zo dat upc bijv weer andere frequenties gebruikt voor hun zenders. Via glas kijken is wel minder storingsgevoelig, maar ik zou er voorlopig als ik voor mezelf spreek niet naar kijken. Wordt er beroerd van als ik die opgekrikte 720i streams van kpn zie. Geef mij de coax maar met een mooi 1080i signaal direct vanaf de mediagateway. En anderzijds als je na x aantal jaar een nieuw snoer moet trekken omdat de techniek veranderd ach... Heb 1 jaar terug ook het hele huis voorzien van Hirschmann spul en dat was 2 middagen werk, maar nooit storing of signaalverlies en dat is me toch wel wat waard. Zeker omdat tv en radio iets is wat ik de gehele dag door zo'n beetje gebruik. De 4G instraling is natuurlijk ook gewoon pech hebben dat je in het bereik bent van een te dichtbij staande mast.
 
Domino
Ik hoop dat er een juiste streamer of IPTV volgt op glas. Vooralsnog zijn Glasvezelstreams onaantastbaar mits je niet de schop zet op besparing van randapparatuur. Ik vind het overigens dat alle providers hierin flink tekort doen en er alternatieven aangeboden moet worden de klant te helpen in de juiste kwaliteitsappartuur. Als men het "huur" noemt mag je betreft voor een paar euro meer de top aanleveren ipv technisch beperkte apparatuur.... dat kun je toch geen pech noemen...
Gewijzigd door Domino op 03 januari 2015, 02:12
 
Adios
IPTV zit al op glas bij Caiway..
 
jj1987
@H D R hij heeft het over randapparatuur Wink
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Storing door LTE(4g)', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Langdurige storing doorgifte BBC 4 op TV-kanaal 139 Storing : 1 22 mrt 2024
Geen verbinding meer met FTP server na wijziging IP adres door Delta Instellingen software : 2 04 sep 2023
Werkzaamheden Caiway veroorzaakt storing met dubbel NAT probleem Werkzaamheden : 17 24 aug 2023
storing wordt maar niet opgelost Storing : 1 24 jan 2023
Internet Storing Glasvezel Lunteren 28 sept 2020 18.00-24.00 Storing : 17 01 dec 2020
Advertentie