obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
In dit onderdeel kun je alles bepreken over de digitale ontvangers voor glasvezel van CaiWay/Delta
 Onderwerp afdrukken
IR codes Entone 400 voor gebruik Global Cache
orangina
Twee weken geleden heb ik een Global Cache 100-6 gekocht ter vervanging van mijn Logitech Harmony 525. Mijn Logitech heeft helaas niet de mogelijkheid om mijn UPNP-streamer aan te sturen. Via mijn Global Cache kan ik dat wel. Nu kan ik alleen de hexidecimale (hex-) codes voor de Entone 400 nergens vinden. Ik heb al een aantal internationale fora afgezocht, heel wat codes geprobeerd, Entone zelf om hulp gevraagd, maar helaas: ik kom niet verder. Heeft iemand de hex-codes voor de Caiway Entone toevallig ingeleerd en beschikbaar?

Alvast bedankt
Gewijzigd door orangina op 30 december 2014, 17:23
 
Domino
Onmogelijk meen ik. Het IR-code verzendsignaal is troebel en heb ook al geprobeerd deze uit te lezen.
Helaas goede IR / RF afstandsbedieningen die het code inleren en doorsturen naar je AB gaat op een 1-of-andere manier niet goed.
Als je 1 drukt gaat hij opeens naar 4-4-4 en soms weer naar 0-0-0.

Die universele AB van Caiway (grijs/zwart) is veel nauwkeuriger en daar kun je wel wat uithalen.

Je zou kunnen proberen om het ''merk'' Airties'' te selecteren? ik weet zelf niet of dit werkt op een Entone. (zover was ik nog niet)

Wat is je idee van je Global- Dit is toch alleen de controller die je omschrijft?
 
orangina
Dank je voor de snelle reactie. Ik ben met de Airties aan de gang. Ik gebruik iRule om mijn Global Cache aan te sturen. Dan kan ik niet alleen mijn Entone en TV, maar ook mijn hifi via IR en UPNP bedienen. Alleen de codes van de Entone ontbreken, zoals gezegd. Ik heb ondertussen codes van Airties uit de community database van iRule kunnen downloaden. Eens zien, wat die opleveren. Vreemd, dat het inleren niet werkt. Ik heb een Logitech Harmony. Die heeft goed werkende codes voor de Entone. Misschien moet ik die maar eens laten inleren. Ik heb zelf namelijk geen hardware, waarmee ik de codes kan uitlezen.
 
Domino
Zie PB Smile
 
orangina
Ondertussen heb ik een Global Caché iTach op de kop getikt. Deze heeft een leermodule. Zo heb ik de IR codes voor de Entone kunnen leren. Het geheel werkt perfect via iRule.
 
Bordewolf
Elke vorm van dergelijke omhalen om gewoon via je televisie te kunnen kijken wijs ik van de hand.

Het is toch om je helemaal in een breuk te lachen. Niet alleen zo'n entone moeten aansluiten om een televisie te kunnen kijken, maar dan al het gedoe om met 1 afstandsbediening te kunnen kijken.

Terug naar de jaren 90. Ik heb een CI+ module en Smart TV. Voor mij nooit meer aparte decoders.
 
Adios
Het is inderdaad kunst en vliegwerk uithalen om gewoon iets te kunnen bedienen zoals het hoort.
Wat een getob.

Nee, niets kan op tegen het gemak van alles in gebouwd in je televisie.

Maar ik zag op het Caiwayforum van Caiway zelf dat Caiway nu ook opeens kijken via de coaxkabel adviseert bij problemen met de Entone.

Dus Naaldwijk gaat de Entone langzaam uitzwaaien ?
Smile
 
Bakstenen
Entone is gewoon drama ,en je kan blijven klagen bij Caiway maar elke keer een andere smoes ,probeert u een ander DMI kabel,scartkabel,andere ingang,ligt aan de UTP kabel enz maar wat je ook doe het blijft een ...ding gisteren ook weer zit je ik vertrek te kijken valt het geluid weg moet je weer resetten dan valt het beeld weg ,boven kijk ik nog via COAX nooit geen last
 
Bordewolf
Dit zal niet eerder beter worden dan dat SmartTV's zelf een interne decoder krijgen voor kijken via glas.
Ik verwacht dat in 2015 de Samsungs dit wel gaan krijgen. Wellicht heb je dan nog wel een nieuwe CI+ module nodig, maar wie weet gaat men dat ook wel omzeilen.

Het is voor mij een raadsel waarom Caiway niet toch weer meer gaat investeren in COAX. Kijk eens naar wat Ziggo doet ! Bij Ziggo nog steeds 30 analoge kanalen en meer HD-zenders tov Caiway....

Caiway is aan het achteruithollen op COAX en dat is niet slim gezien het feit dat glas allesbehalve dan goed werkt en jij daar een K*t-decoder krijgt die menigeen met een CI+ module en SmartTV echt niet meer wil.
 
Bordewolf

Quote

Jaco Hage schreef:

Daar ben ik het niet helemaal mee eens.
Als ik gericht kijk zijn toch voor veel mensen een externe decoder in een entertainment installatie een uitkomst.
Ik zie in een losse IPTV decoder (Entone) ook positieve ontwikkelingen al zou ik pleiten voor een decoder met 5+ netwerkaansluitingen waarmee je meerdere IPTV decoders aanstuurt of een standalone voor heel het huis.
Dat neemt niet weg dat voor veel gezinnen het decoder aanbod summier is opgesteld, en op dit moment dat het summier is in een meerwaarde van IPTV als je ziet wat een gemiddelde Smart TV aan meerwaarde biedt.
Echter in een Home entertainment en multiroom systeem pleit ik voor een externe decoder gezien de scene modus vrijheid.
Daarnaast hinkel ik alleen tegen de IR problematiek van de huidige generatie decoder waar dit onderwerp over gaat.
De Entone kan ik in ieders netwerk hangen en d.m.v een converter heb je met 1 IPTV decoder overal TV.
Echter is de R van de Entone trouble maar ik kan met de suggestie van Global wel een oplossingen bieden denk ik om IR + HDMI over 1 netwerkkabel heen te sturen. Eens testen....
Smile


Veel holle frasen. Een normale tv-kijker met een Smart-TV en CI+ wil echt geen externe decoder meer.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'IR codes Entone 400 voor gebruik Global Cache', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Voorbeeld voor caiway! Algemeen : 1 23 jan 2023
Poort 80 openen voor internet radio Hardware instellingen : 4 24 nov 2022
Fritz!Box 5490 instellingen voor Delta glasvezel Hardware instellingen : 4 31 mei 2022
TV voor webtv functie TV's met ingebouwde Tuners : 1 29 sep 2021
welke videorecorder gebruik je Interactieve TV, Pay Per Event : 1 24 sep 2021
Advertentie