obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
In dit onderdeel kun je alles bepreken over de digitale ontvangers voor glasvezel van CaiWay/Delta
 Onderwerp afdrukken
Geluid entone 515 over home cinema set
Bell88
Mede Caiway gebruikers,


Ik zit met een probleempje. Zodra ik mij tv uitdoe, ben ik ook mij geluid kwijt over mij home cinema set, niet echt handig als je naar digital radio wil luisteren, en de tv daarbij uit wil zetten.
Iets waar ik geen last van heb zodra ik de HDMI-kabel eruit haal, maar om nou elke keer de HDMI kabel eruit te halen, is ook zo omslachtig, dus hoop dat jullie mij kunnen adviseren/helpen.

Ik heb het als volg aangesloten:
De entone loopt via een HDMI kabel, naar mij HD-TV.
Rood & Witte tulp stekker loopt van mij HD-TV naar mij Home Cinema Set.

Heb het geprobeerd via de scart aansluiting, maar dat gaf ook geen oplossing.
Heb het ook geprobeerd om de tulp stekkertjes van de entone naar mij home cinema set te zetten, dit gaf ook geen geluid.

Iemand nog een idee, hoe ik het zou kunnen proberen? Hoor het graag!
 
Migow
via een optische kabel al geprobeerd? (S/SPIF) en kijk eens bij je audioinstellingen van je entone
 
nossie
Waarom gaat je HDMI niet naar je home cinema set?

Dan kun je instellen of bij het uitschakelen van de Tv op je home cinema set wordt uitgeschakeld

HDMI geeft namelijk veel mee door dan alleen beeld en geluid maar ook signaal van je afstandsbediening, welke apparatuur er mee moet schakelen bij het aan of uit zetten van je tv.

Nou weet ik natuurlijk niet welke receiver (home cinema set) jij hebt en of je daar überhaupt HDMI op aan kan sluiten.

Zoals het bij jou nu in aangesloten (via tulp) is het sowieso al niet mogelijk om van het digitale geluid van je entone te genieten. Je zou de tulpkabel dan moeten vervangen door een optische of coax kabel.

Maar over algemeen zijn dit instellingen op je televisie of home cinema set / receiver.


Misschien handig om te vermelden wat het merk en type van je TV en receiver zijn.

Dan kunnen mensen met gelijke apparaten je hier beter over informeren.

Mvrgr.

Nossie
Handtekening
Wat je vandaag koopt is morgen alweer oud....
 
Bell88
Bedankt voor de tips!

Het gaat om een Samsung HDTV & Philips HTS3154.
Helaas heeft de Home cinema set (philips) geen hdmi ingang of digital audio port.. Dat maak het juist lastig.
 
Domino
Je kunt de rood/wit tulp van de Entone op de rood/wit AUX aansluiten van je Philips systeem. Zet de Philipscinema op ''AUX''. Zet in je Samsung de HDMI CEC Anynet+ functie in de TV op UIT en sluit de HDMI kabel aan op HDMI 1 ( niet op 2 ivm audioreturn )

Note:
Let wel op het volume van de Entone t.o.v. de Philips ivm het Input signaal. ( volume max op Entone geeft voor output de beste weergave )

Zou moeten werken zo. Smile
 
Bell88
@MacDJ : Dankjewel voor je reply. Zojuist geprobeerd hoe je het uitlegde. Maar ook naar je duidelijke uitleg werk het nog niet..
 
Domino
Merkwaardig. Als je een ander apparaat idem aansluit op de Aux met rood wit tulp op je Philips werkt het dan wel?
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Geluid entone 515 over home cinema set', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Geen beeld en geluid Algemeen : 1 02 mrt 2022
Geluid Digitale radio of televisie storing : 2 20 dec 2020
Tv geluid via Denon AVRX2600H Hardware instellingen : 2 25 nov 2020
Welke tv,of Entone Digitale radio en televisie, tips & truuks : 5 26 dec 2019
Problemen met doorspoelen Entone Decoders van CaiWay/Delta voor digitale radio en tv. : 3 24 dec 2019
Advertentie